:: LEX :: УГОДА ПРО ТОРГОВІ АСПЕКТИ ІНВЕСТИЦІЙНИХ ЗАХОДІВ (ТРИМС): АКТУАЛЬНІ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВІ ПИТАННЯ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 15)

Термін подання матеріалів

16 вересня 2019

До початку конференції залишилось днів 25


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

УГОДА ПРО ТОРГОВІ АСПЕКТИ ІНВЕСТИЦІЙНИХ ЗАХОДІВ (ТРИМС): АКТУАЛЬНІ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВІ ПИТАННЯ
 
28.02.2007 18:13
Автор: Кухтик Володимир Станіславович, аспірант Інституту законодавства Верховної Ради України
[Конституційне право. Міжнародне право]
У розвитку світової економіки останніх десятиліть домінують процеси глобалізації. Вони визначають напрями і пріоритети сучасного етапу інтернаціоналізації, впливають на стратегічні інтереси всіх країн світу. Важливою межею сучасної системи міжнародних економічних відносин є зростання ролі міжнародної інвестиційної співпраці. Глобальна економіка формується через поглиблення і взаємодію транснаціоналізації і міжнародній регіональній економічній інтеграції під впливом комплексу політичних, економічних, правових і соціальних чинників, що об'єктивно діють.
Як відомо, регулювання інвестиційної діяльності складає суверенну прерогативу держави і здійснюється на основі та у рамках національного законодавства.
У числі найважливіших міжнародно-правових інструментів у цій сфері є угода ТРИМС, в якій встановлюються узгоджені міжнародні стандарти інвестиційних заходів, проходження яких є обов'язковим для всіх членів Всесвітньої організації торгівлі (СОТ). Участь України у СОТ обумовлює актуальність з'ясування правового змісту ТРИМС і, відповідно, необхідність наукових досліджень його правової природи та змісту.
Інвестиційний глобалізм, як нове явище, загострює проблему сумісності інвестиційних заходів що приймаються на національному рівні з економічними, торговими інтересами співтовариства держав у цілому, співвідношення національних режимів із світовою системою міжнародних інвестиційних та торгівельних режимів. Ухвалення угоди ТРИМС стало практичним кроком і масштабною спробою вирішення цієї проблеми.
Одна з причин висновку ТРИМС полягає в тому, що майнові відносини, засновані на інвестиціях (капіталовкладеннях) з-за кордону, виникають зазвичай у результаті купівлі відповідних цінностей, тобто за допомогою торгівлі. Проте, основна причина полягає у прагненні не допустити порушення ліберизаційного режиму СОТ у процесі використання в країні іноземних інвестицій.
ТРИМС було ініційоване основними розвиненими країнами, які зацікавлені у тому, щоб їх капіталовкладення за кордоном не підпадали під такого роду обмеження. У другій половині 80-х рр. ХХ ст. США проводили лінію на впровадження у міжнародне життя універсальної угоди про режим прямих іноземних інвестицій. Малося на увазі розповсюдження на прямі інвестиції національного режиму та режиму найбільшого сприяння. Спроба США включити цю тему до предмету переговорів на Уругвайському раунді із-за протидії країн, що розвиваються, завершилася лише розглядом питання про торгівельні аспекти інвестиційних заходів. В результаті було розроблено названу вище угоду ТРИМС, яка увійшла до пакету документів СОТ.
Угода вносить елементи більшої передбаченості та дисципліни до практики застосування пов'язаних з торгівлею інвестиційних заходів, і через це сприяє створенню сприятливого клімату для іноземних інвесторів в країнах – членів СОТ. На жаль, в Угоді немає ні чіткого визначення поняття «Пов'язані з торгівлею інвестиційні заходи», ні об'єктивних критеріїв для вирішення питання про сумісність тій або іншій такої міри з вимогами Угоди. Очевидно, вирішення цих питань залишено на розсуд країни-члена. Це відкриває можливість для різної інтерпретації навіть тих заборонених заходів, які приведені у переліку Угоди.
Угода забезпечує всім країнам-членам СОТ, включаючи, природно, і Україну після її вступу до організації, застосування однакових прав та відносно інвестиційних заходів, що обмежують торгівлю товарами і, таким чином, виключає можливість дискримінації.
В цілому, можна вважати, що дотримання умов ТРИМС стимулюватиме притік зарубіжних капіталовкладень до України та інвестицій українських підприємців за кордоном. Природно, Україні необхідно буде виконати серйозну роботу по адаптації деяких нормативних документів, що діють.
Щодо ролі Угоди ТРИМС у торгівельному колі та науковій літературі висловлюються різні, прямо протилежні думки. Позитивно оцінюють цю роль країни, що розвиваються, хоч і вважають їх компромісними, незавершеними. Бізнес-круги розвинених країн відносяться до ТРИМС досить прохолодно, вважаючи, що вони гальмують вільний торгівельний обмін.
Як наголошувалося, виконання вимог угод «пакету СОТ», включаючи, природно, і Угоду ТРИМС, є обов'язковим для всіх держав, учасників СОТ. У зв'язку з цим, абсолютно очевидно, що незалежно від тих або інших доктринальних оцінок ТРИМС у процесі підготовки України до вступу до цієї організації необхідно переглянути всі міжнародні угоди, що діють, і законодавство України на предмет визначення відповідності їх положень вимогам ТРИМС. Відхилення від них може стати приводом відмови від ухвалення України у СОТ.
З'ясування змісту ТРИМС, його розуміння і тлумачення, засновані на визнаних правових нормах, що витікають з національних інтересів України, поза сумнівом сприятимуть ефективному використанню цього важливого міжнародно-правового документа у вирішенні питань інвестиційної політики держави.
допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ НОРМ МІЖНАРОДНОГО ПРАВА В НАЦІОНАЛЬНЕ ПРАВО УКРАЇНИ ЩОДО МІЖНАРОДНОГО УСИНОВЛЕННЯ
28.02.2007 18:15
НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ МІСЦЕВОГО РЕФЕРЕНДУМУ
25.02.2007 23:26
ПРАВО ГРОМАДЯН УКРАЇНИ НА ДОСТАТНІЙ ЖИТТЄВИЙ РІВЕНЬ
21.02.2007 16:25




© 2006-2019 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше