:: LEX :: АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВА ХАРАКТЕРИСТИКА СИСТЕМИ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 60)

Термін подання матеріалів

16 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 19


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВА ХАРАКТЕРИСТИКА СИСТЕМИ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
 
16.05.2007 08:49
Автор: Євсієнко Віра Віталіївна, студентка юридичного факультету Тернопільського національного економічного університету
[Адміністративне право. Митне та податкове право]
У відповідності зі ст.113 Конституції України Кабінет Міністрів України (далі – КМУ) є вищим органом у системі органів виконавчої влади. Кабінет Міністрів України здійснює виконавчу владу безпосередньо та через міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів АРК та місцеві державні адміністрації, спрямовує, координує та контролює діяльність цих органів. КМУ відповідальний перед Президентом України і Верховною Радою України, підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України у межах, передбачених Конституцією України (графічно ієрархічні зв’язки між різними ланками органів виконавчої влади зображені у схемі-додатку).
КМУ координує і спрямовує діяльність міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які забезпечують проведення державної політики у відповідних сферах суспільного та державного життя, виконання Конституції та законів України, актів Президента України, постанов ВРУ, додержання прав і свобод людини і громадянина.
Кабінет Міністрів України здійснює виконавчо-розпорядчу діяльність спрямовану на: забезпечення державного суверенітету та економічної самостійності України, здійснення внутрішньої та зовнішньої політики держави, виконання Конституції та інших законів України, актів президента України; вжиття заходів до забезпечення прав і свобод людини і громадянина; забезпечення проведення фінансової, цінової, інвестиційної і податкової політики; політики у сферах праці та зайнятості населення, соціального захисту, охорони здоров’я, освіти, науки і культури; розроблення і виконання загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального та культурного розвитку; здійснення заходів щодо забезпечення обороноздатності та національної безпеки України, боротьби зі злочинністю; організацію і забезпечення провадження зовнішньоекономічної діяльності, митної справи; координацію діяльності міністерств, інших органів виконавчої влади, здійснення контролю за їх діяльністю (ст. 116 Конституції України).
Для забезпечення ефективної реалізації повноважень КМУ, координації дій органів виконавчої влади, попереднього розгляду проектів нормативно-правових актів, інших документів, що подаються на розгляд КМУ, утворюються урядові комітети. Їх функції, завдання, порядок діяльності регламентуються Положенням про урядовий комітет, затвердженим постановою КМУ від 14 жовтня 2005 р.
Також важливе місце займає Секретаріат КМУ, який здійснює організаційне, експертно-аналітичне, правове, інформаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності КМУ. Секретаріат Кабінету Міністрів України забезпечує підготовку та проведення засідань КМУ, урядових комітетів та діяльність прем’єр-міністра України.
Відповідно до Указу Президента України від 15 січня 2002 року
№ 22/2002 «Про систему центральних органів виконавчої влади» цю систему складають міністерства, державні комітети (державні служби) та центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом. Міністерство є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади в забезпеченні впровадження державної політики у визначеній сфері діяльності. Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади відповідальні перед КМУ, підзвітні та підконтрольні йому. Міністри представляють у КМУ відповідні питання діяльності своїх міністерств.
Центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом має визначені Конституцією та законодавством України особливі завдання та повноваження, щодо нього може встановлюватись спеціальний порядок утворення, реорганізації, ліквідації, підконтрольності, підзвітності, а також призначення і звільнення керівників та вирішення інших питань.
КМУ може утворювати урядові органи державного управління (департаменти, служби, інспекції). Ці органи утворюються і діють у складі відповідного центрального органу виконавчої влади. У відповідності з Типовим положенням про урядовий орган державного управління, затвердженим постановою КМУ №386 від 22 лютого 2002 р. урядові органи державного управління здійснюють: управління окремими підгалузями або сферами діяльності; контрольно-наглядові функції; регулятивні та дозвільно-реєстраційні функції щодо фізичних і юридичних осіб.
КМУ спрямовує і координує діяльність Ради міністрів АРК щодо виконання Конституції та законів України на території АРК. Рада міністрів АРК підзвітна та підконтрольна КМУ з питань виконання нею державних функцій і повноважень. КМУ має право одержувати від Ради міністрів АРК інформацію з питань її діяльності. (ст. 24 п. 1 ЗУ “Про Кабінет Міністрів України” від 21 грудня 2006 р)
КМУ спрямовує і координує діяльність місцевих державних адміністрацій щодо виконання Конституції та інших законів України, здійснює на відповідній території інших наданих місцевим державним адміністраціям повноважень. Місцеві державні адміністрації та їх голови підзвітні та підконтрольні КМУ у межах його повноважень. КМУ розглядає пропозиції обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань що потребують вирішення КМУ. Районні, районні у містах Києві та Севастополі адміністрації подають пропозиції з питань, що потребують вирішення КМУ, відповідно до Ради міністрів АРК, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій для подальшого подання їх КМУ, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади. (ст. 25 п. 1, 7 ЗУ “Про Кабінет Міністрів України” від 21 грудня 2006 р.)

Література:
1. Конституція України. Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р.// Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30.– Ст.113.
2. Про Кабінет Міністрів України. Закон України від 21 грудня 2006 р. – № 514-5 // www.rada.kiev.ua
3. Про місцеві державні адміністрації. Закон України від 9 квітня 1999 р. -№586-14 // www.rada.kiev.ua
4. Про систему центральних органів виконавчої влади. Указ Президента України від 16 травня 2005 р. – № 794/2005 // www.rada.kiev.ua
5. Про Загальне положення про міністерство, інший центральний орган виконавчої влади. Указ Президента України від 12 березня 1996 р. – №179/96 // www.rada.kiev.ua
6. Питання діяльності урядових комітетів. Постанова Кабінету Міністрів України від14 жовтня 2005 р. – № 1020 // www.rada.kiev.ua

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТА ШТРАФ ЯК ВИДИ АДМІНІСТРАТИВНИХ СТЯГНЕНЬ ТА ЗАСОБИ ВИХОВАННЯ ПОВАГИ ДО ЗАКОНУ
23.05.2007 09:41
АДМІНІСТРАТИВНО-ІНСТИТУЦІЙНИЙ ВПЛИВ НА ЦІНОУВОРЕННЯ В УКРАЇНІ
16.05.2007 09:13
НЕДОЛІКИ ЗАКОНОДАВЧОГО РЕГУЛЮВАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕЯКИХ КОНСТИТУЦІЙНИХ ПРАВ ТА СВОБОД ФІЗИЧНИХ ОСІБ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ
16.05.2007 09:09
ПОНЯТТЯ ФОРМ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
16.05.2007 08:56
ПРАВОВЕ ОФОРМЛЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗАТРИМАННЯ ТА СТЯГНЕННЯ
16.05.2007 08:44
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ В ГАЛУЗІ ДОРОЖНЬОГО РУХУ ТА ТРАНСПОРТУ
16.05.2007 08:40
КРИТЕРІЇ ВІДМЕЖУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРОСТУПКІВ ВІД ЗЛОЧИНІВ
14.05.2007 16:36
АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ІНОЗЕМЦІВ: ПІДСТАВИ, ВИДИ ТА ОСОБЛИВОСТІ
12.05.2007 21:38




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше