:: LEX :: ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ В УКРАЇНІ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 16)

Термін подання матеріалів

15 жовтня 2019

До початку конференції залишилось днів 23


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ В УКРАЇНІ
 
29.09.2013 12:31
Автор: Жаров Анатолій Іванович, професор кафедри спеціальних дисциплін та організації професійної підготовки, Кочалова Юлія Сергіївна, курсант, Кочетов Юрій Геннадійович, курсант, Національний університет державної податкової служби України
[Секція 11. Право інтелектуальної власності та його захист. Інформаційне право]

З 1990-х років, після проголошення державної незалежності в Україні, розпочалося активне формування національного інформаційного законодавства. За цей період прийнято значну кількість законів та інших нормативно-правових актів, що дозволило врегулювати найбільш важливіші норми інформаційно-правових відносин та інформаційної діяльності.

Проаналізувавши авторів, які одні із перших в Україні займалися формуванням інформаційного законодавства нашої країни треба відмітити таких, як: Бєляков К.І., Брижко В.М., Гавловський В.Д., Голубев В.С., Гуцалюк М.В., Жалинський А.Е., Леонов Б.Д., Пилипчук В.Г., Марущак А.І., Каможний Р.А., Костицький М.В., Цимбалюк В.С., Швець М.Я. та інші.

Слід погодитися з думкою К.І. Бєлякова про те, що сьогодні в законодавчому регулюванні сфери інформаційних відносин переважають практичні підходи формування інформаційного законодавства. [1]

Закон України «Про інформацію» у редакції від 13.01.11р. №2938 – VІ (далі – Закон) згадує види інформації, серед яких виділяється провова інформація. Згідно з частиною І статті 17 Закону правова інформація – це будь-які відомості про право, його систему, джерела, реалізацію, юридичні факти, правовідносини, правопорядок, правопорушення і боротьба з ними та їх профілактику, тощо. [2]

Джерелами правової інформації є Конституція України, інші законодавчі і підзаконні нормативно-правові акти, міжнародні договори та угоди, норми і принципи міжнародного права, а також ненормативні правові акти, повідомлення засобів масової інформації, публічні виступи, інші джерела інформації з правових питань. З метою забезпечення доступу до законодавчих та інших нормативних актів фізичним та юридичним особам держава забезпечує офіційне видання цих актів масовими тиражами у найкоротші строки після їх прийняття.(частина 2 і 3 статті 173 закону). [3]

Оскільки до сьогодні інформаційне законодавство не систематизовано, напрями державної інформаційної політики визначені різними нормативно-правовим актами.

На нашу думку, формуванням нових суспільних відносин в інформаційному суспільстві передбачає створення відповідного комплексу правового забезпечення.

Так, в Україні щодо шляхів правового регулювання інформаційних відносин формування два напрямки: перший, базується на доктрині англо-американської системи права (фрагментарне вирішення на законодавчому рівні в окремих законах проблем правового регулювання інформаційних відносин); другий – на доктрині європейської(континентальної) системи права(легальне визначення галузей законодавства та їх систематизація на рівні кодифікації.

Таким чином, формування правової інформації України висунуло проблему гармонізацію його на міждержавному рівні з урахуванням міжнародного права (його провідних чинників – публічного і приватного).




Література:

1. Беляков К.І. Інформаційно-правові дослідження: становлення, стан та перспективи розвитку//Інформація і право.-2011.-№2

2. Про інформацію: Закон України від 02.10.92 р. №2657-ХІІ.- Режим доступу:// www.rada.gov.ua.

3. Панова І.В. Актуальні питання реформування інформаційного законодавства // Право і безпека.-2010.-№5(37).-С.95-98.



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ІНФОРМАЦІЙНІ ВІДНОСИНИ В УМОВАХ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
29.09.2013 12:52
ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРАВА В УКРАЇНІ
29.09.2013 12:47
ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ОРГАНІВ ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
29.09.2013 12:42
ІНФОРМАЦІЙНІ ПРАВОВІДНОСИНИ ЯК ВАЖЛИВИЙ ЕЛЕМЕНТ ПРАВОВОЇ ДЕРЖАВИ
29.09.2013 12:38
ІНФОРМАЦІЙНЕ ПРАВО В СИСТЕМІ ПРАВА
29.09.2013 11:17
КІБЕРЗЛОЧИННІСТЬ В УМОВАХ СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ РЕАЛІЙ
28.09.2013 16:04
ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРАВА В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ
28.09.2013 15:59
ДОВЕДЕННЯ НАЯВНОСТІ АВТОРСЬКОГО ПРАВА В СУДІ
07.10.2013 23:21
ДОГОВІР ПРО ВЗАЄМНЕ ПРЕДСТАВНИЦТВО ІНТЕРЕСІВ ДЛЯ ЗАХИСТУ АВТОРСЬКОГО ПРАВА НА ТВІР
07.10.2013 23:20
РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНО – КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА В УКРАЇНІ
01.10.2013 16:12




© 2006-2019 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше