:: LEX :: ПРАВОВІ ОСНОВИ ДІЯЛЬНОСТІ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 24)

Термін подання матеріалів

21 липня 2020

До початку конференції залишилось днів 10


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРАВОВІ ОСНОВИ ДІЯЛЬНОСТІ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
 
02.10.2013 21:07
Автор: Гущин Євген Володимирович, Маріупольський державний університет
[Секція 9. Господарське право. Господарське процесуальне право]

Формування та розвиток ефективного конкурентного середовища є невід’ємною частиною функціонування ринкової економіки. Саме конкуренція створює найбільш сприятливі умови для економічного розвитку окремих підприємців і, в цілому, виступає рушійною силою економічного прогресу.  В Україні з  метою забезпечення  державного  контролю  за  дотриманням  антимонопольного  законодавства,  захисту  інтересів  підприємців  та  споживачів від його порушень утворено спеціальний  державний  орган –  Антимонопольний комітет України. 

Сьогодні Антимонопольний комітет України (далі - АМК) виступає по-перше,  як орган державної виконавчої влади, покликаний  забезпечувати  законність  у  конкурентних відносинах. Це означає, що він, повинен  діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. По-друге, діяльність АМК, відповідно вимог законності, здійснюється у межах статей  15, 42  Конституції  України.  Так,  стаття 15 визначає, що суспільне життя в Україні  ґрунтується  на  засадах,  зокрема –  економічної  багатоманітності,  а  стаття 42 – обов’язок  держави  забезпечити  захист  конкуренції  у  підприємницькій  діяльності.  По-третє,  діяльність АМК  з метою  забезпечення  державного  захисту  конкуренції  у  підприємницькій  діяльності  та  у  сфері  державних  закупівель,  реалізації  норм  Конституції України здійснюється виключно у правовій формі [1].

Правовий статус Комітету визначено Конституцією України, Законом України «Про Антимонопольний комітет України», окремими статтями законів «Про захист від недобросовісної конкуренції» та «Про захист економічної конкуренції». Згідно ст.1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», комітет є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом [2].

Особливістю АМК як органа із спеціальним статусом полягає у наявності особливих завдань та повноважень. Держава формує систему антимонопольних органів для здійснення певного виду державної діяльності. Метою діяльності Комітету є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності [3; с. 210].

Таким чином, слід сказати, що наявність спеціального нормативного акту і особливих завдань та повноважень контрольного, організаційно-регулятивного   та   правоохоронного   характеру;    спеціальний   порядок   утворення, підконтрольності, підзвітності, а також спеціальний порядок призначення і звільнення Голови Антимонопольного комітету України підтверджують його особливе місце в системі органів виконавчої влади, як центрального органу виконавчої влади із спеціальним статусом. Необхідно також на рівні закону закріпити правовий статус державних уповноважених та інших відповідальних працівників антимонопольних органів. Все це сприятиме підвищенню ефективності роботи Антимонопольного комітету України по забезпеченню державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності.




Література:

1. Конституція України: прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р.  // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30. – Ст. 141.

2. Закон України «Про Антимонопольний комітет України» від 26 листопада 1993 р. №3660-ХІІ // Відомості Верховної Ради України. – 1993. – № 50. – Ст. 472.

3. Пономарьов О.В. Правові основи діяльності Антимонопольного комітету України // Форум  права. -2007. -№ 3. – С.207–211.



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ КОНКУРЕНЦІЇ НА РИНКУ НАДАННЯ ПОСЛУГ МОБІЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ В УКРАЇНІ
02.10.2013 22:22
ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ РИНКУ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
02.10.2013 22:10
ПРАВОВАЯ ХАРАКТЕРИСТИКА ДОГОВОРА ПОСТАВКИ СОГЛАСНО ГРАЖДАНСКОМУ И ХОЗЯЙСТВЕННОМУ КОДЕКСАМ УКРАИНЫ
02.10.2013 21:00




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше