:: LEX :: ХАРАКТЕРИСТИКА МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИХ АКТІВ, СПРЯМОВАНИХ НА ПРОТИДІЮ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ (ВІДМИВАННЮ) ДОХОДІВ, ОДЕРЖАНИХ ЗЛОЧИННИМ ШЛЯХОМ, УХВАЛЕНИХ У ХХ СТ.
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 25)

Термін подання матеріалів

17 вересня 2020

До початку конференції залишилось днів 36


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ХАРАКТЕРИСТИКА МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИХ АКТІВ, СПРЯМОВАНИХ НА ПРОТИДІЮ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ (ВІДМИВАННЮ) ДОХОДІВ, ОДЕРЖАНИХ ЗЛОЧИННИМ ШЛЯХОМ, УХВАЛЕНИХ У ХХ СТ.
 
20.04.2017 09:04
Автор: Слободянюк Павло Леонідович, суддя Шевченківського районного суду м. Києва
[Секція 4. Кримінальне право. Кримінальне процесуальне право. Криміналістика. Кримінологія. Кримінально-виконавче право. Медичне право]

Боротьба з відмиванням грошей, як окремий напрям боротьби зі злочинністю, стає предметом активного розвитку з 80-х рр. ХХ століття. Першим документом, що стосувався цієї проблеми, була Рекомендація Комітету Міністрів Ради Європи про заходи проти обігу та зберігання фондів кримінального походження, датована 27 червня 1980 р. Цей документ вперше підняв питання проблеми відмивання грошей на міжнародному рівні. Попри дещо спрощений, як на сьогодні підхід (акцентування уваги лише на готівковому обігу грошей), до боротьби з відмиванням грошей, дана Рекомендація містить в собі методи запобігання відмиванню грошей, які широко використовуються на сучасному етапі.

Боротьба з відмиванням грошей отримала своє продовження в 1986 р., коли вперше воно було визнано кримінальним злочином на національному рівні – в США було ухвалено Акт про контроль за відмиванням грошей [1, с. 64]. 

Того ж 1986 р. у Британії було ухвалено Акт про злочини в сфері обігу наркотиків, який став першим актом про боротьбу проти відмивання доходів від торгівлі наркотиками в Сполученому Королівстві [2, с. 94].

У цей період поряд з національними ініціативами по боротьбі з відмиванням грошей, починають створюватись міжнародні інструменти боротьби з цим феноменом. 20 грудня 1988 р. на Міжнародній конференції з питань боротьби із зловживанням наркотиками та їх незаконним обігом у Відні (Австрія) була підписана Віденська конвенція [3].

Віденська конвенція є суто секторальним документом, що розповсюджується лише на один із видів діяльності організованої злочинності, але вона характеризується тим, що встановлює глобальний механізм взаємної правової допомоги, що до того був переважно механізмом двосторонніх договорів. Цей документ є етапним для розвитку боротьби з відмиванням грошей, оскільки країни-учасниці Віденської конвенції зобов’язуються визнати кримінальним злочином, зокрема, й відмивання грошей [3].

Попри ці позитиви, Віденська конвенція є яскравим прикладом можливої недосконалості механізмів міжнародного права. Через десять років після ухвалення Віденської конвенції, дослідження дотримання її сторонами засвідчило, що в багатьох випадках країни не бажали дотримуватись зобов’язань, встановлених нею, а виконання зобов’язань було непостійним.

Тому логічним є те, що найперша з Сорока рекомендацій, розроблених FATF, полягає в тому, що усі країни повинні негайно здійснити кроки для ратифікації і повної імплементації Віденської конвенції [4].

На початку 90-х рр. з’явились також європейські ініціативи у боротьбі з відмиванням грошей. Так 8 листопада 1990 р., у Страсбурзі, була відкрита для підписання Конвенція Ради Європи 1990 р. [5].

Окрім встановлення кримінально-правових заходів боротьби з відмиванням коштів, які вживаються на національному рівні, та заходів міжнародного співробітництва в сфері конфіскації знарядь злочинів та доходів, Конвенція Ради Європи 1990 р. в ст. 6 істотно розширює, у порівнянні з Віденською конвенцією, коло предикатних злочинів для відмивання грошей [5].

Директива Комітету Міністрів Ради Європи від 19 червня 1991 р. про запобігання використанню фінансової системи з метою відмивання грошей [6], також вимагає від держав-членів заборони відмивання грошей. Імплементована в національне право держав-членів, вона стала однією з найбільш ефективних міжнародних ініціатив в сфері боротьби з відмиванням грошей.




Джерела:

1. Марчук Р. П. Боротьба з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванням тероризму : довід. / Р. П. Марчук, О. І. Попов, В. А. Онісьєв. – Т. 1 : Міжнародні нормативно-правові акти та стандарти. – К. : Бізон, 2008. – 880 с.

2. Київець О. В. Міжнародно-правове регулювання боротьби з відмиванням «брудних» грошей : дис. … канд. юрид. наук : 12.00.11 / Олена Валеріївна Київець. – Х., 2003. – 189 арк.

3. Конвенція ООН про боротьбу проти незаконного обігу наркотичних засобів і психотропних речовин від 20.12.1988 // Закони України. – К. : Парламент. вид во, 1999. – Т. 14. – С. 48-59.

4. Про Сорок рекомендацій Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) : постанова Кабінету Міністрів України і Національного банку України від 28.08.2001 № 1124 // Урядовий кур’єр. – 01.09.2001. – № 157.

5. Конвенція Ради Європи про відмивання, пошук, арешт та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом від 08.11.1990 // Збірка договорів Ради Європи. – К. : Парламент. вид во, 2000. – С. 138-154.

6. Директива ЄЕС про запобігання використанню фінансової системи для відмивання грошей (91/308/ЄЕС) від 19.06.1991 // Міжнародні правові акти та законодавство окремих країн про корупцію. – К. : Школяр, 1999. – С. 67-79.



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СВІДОЦЬКИЙ ІМУНІТЕТ СВЯЩЕННОСЛУЖИТЕЛЯ У КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
20.04.2017 09:02
КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ЗА ВЧИНЕННЯ ЗЛОЧИНІВ У СФЕРІ ЕКОНОМІКИ: ПОЗИТИВНИЙ ДОСВІД КРАЇН ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
20.04.2017 09:01
ПЕРСПЕКТИВИ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ДЕТЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ
13.04.2017 18:11
АНАЛІЗ СИСТЕМ НАДАННЯ ДОЗВОЛУ НА ПРОВЕДЕННЯ НЕГЛАСНИХ СЛІДЧИХ (РОЗШУКОВИХ) ДІЙ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН
12.04.2017 16:31
НЕЧІТКІСТЬ ЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ ОБШУКУ У КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОВАДЖЕННІ
12.04.2017 16:18
ПОДДЕЛКА ДОКУМЕНТОВ, ПРЕДСТАВЛЯЕМЫХ ДЛЯ РЕГИСТРАЦИИ ВЫПУСКА ЦЕННЫХ БУМАГ: СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ УГОЛОВНОГО ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА РЕСПУБЛИКИ МОЛДОВА И УКРАИНЫ
12.04.2017 08:30
ЗАХИСТ ПРАВ ДИТИНИ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВИМИ ЗАСОБАМИ
11.04.2017 20:13
НЕПОВНОЛІТНІЙ У ПЕНІТЕНЦІАРНІЙ СИСТЕМІ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ І НАЦІОНАЛЬНИЙ ДОСВІД
11.04.2017 08:25
РОЗШИРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ СИСТЕМ ПІД ЧАС ДОСУДОВОГО ПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ
11.04.2017 08:19
ВИЗНАЧЕННЯ ПОЧАТКОВОГО МОМЕНТУ ЖИТТЯ ТА ЙОГО ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ
10.04.2017 08:41




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше