:: LEX :: КОЛІЗІЯ В ПРОЦЕСАХ ПЕРЕДАЧІ БУДИНКІВ ОСББ НА БАЛАНС
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 25)

Термін подання матеріалів

17 вересня 2020

До початку конференції залишилось днів 40


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

КОЛІЗІЯ В ПРОЦЕСАХ ПЕРЕДАЧІ БУДИНКІВ ОСББ НА БАЛАНС
 
03.04.2018 09:16
Автор: Воронов Климентій Євгенійович, студент 1 курсу освітнього рівня магістр, юридичний факультет, «Запорізький національний університет» Міністерства освіти і науки України, м. Запоріжжя, Україна
[Секція 3. Цивільне та сімейне право. Цивільне процесуальне право. Комерційне право. Житлове право. Зобов’язальне право. Міжнародне приватне право. Трудове право та право соціального забезпечення]

Об’єднання  співвласників  багатоквартирного  будинку (далі - об’єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових   приміщень   багатоквартирного  будинку  для  сприяння використанню  їхнього  власного  майна  та управління, утримання і використання спільного майна - таким чином, законодавець визначає термін у законі «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» в редакції від 19.07.2017 року.

Законом визначений термін та процедура передачі будинку на баланс від колишнього балансоутримувача або особи, яка здійснювала управління. Саме на цьому етапі виникає колізія застосування законодавства. Така ситуація склалася через форму власності та не виконання вимог закону обслуговуючими підприємствами ще наприкінці 90-х років минулого століття. Розглядаючи питання, можна з’ясувати, що більша частина будинків знаходилась або ще й досі знаходиться у комунальній власності міста та обслуговується комунальними підприємствами, а інша - в державній та обслуговується різними компаніями приватного або публічного права.

Відповідно до ЗУ "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" від 03.03.1998, який регулює відносини, пов'язані з передачею об'єктів права державної власності у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах або у спільну власність територіальних громад сіл,  селищ, міст, а також об'єктів  права комунальної власності у державну власність, останні (будинки) повинні були передаватися з державної до комунальної форми власності, а саме ініціюватися питання про передачу від балансоутримувача до регіонального відділення Фонду державного майна України по відповідній області. Звичайно, нічого подібного не було зроблено, оскільки вже існували господарства, що забезпечували обслуговування без правової на то підстави. 

У зв’язку з обов’язковістю створення об’єднань співвласників або передачі будинку до рук управляючих компаній (другий варіант не є вигідним варіантом для мешканців, оскільки вони позбавляються права контролю за тарифами, виконанням робіт та прийняттям інших рішень), виникла потреба в створенні та управлінні ОСББ самостійно. Так, на даний момент колишні відомчі будинки, не залежно від того чи приватизовані усі квартири чи тільки частково, не можуть забрати будинок до управління. Перепоною є розбіжність законодавства: з одного боку - ЗУ "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", Порядок списання об'єктів державної власності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 № 1314; з іншого – ЗУ « про ОСББ», Постанова КМ України від 20.04.2016 № 301 та низка інших підзаконних нормативно правових актів.

Згідно з останнім за згадуванням Порядком:

а) Списання з балансу багатоквартирного будинку центральним органом виконавчої влади, державним підприємством, на балансі яких перебувають багатоквартирні будинки, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності, здійснюється на підставі прийнятого ними рішення про списання багатоквартирного будинку.

У разі коли балансоутримувачем є державне підприємство, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, рішення про списання багатоквартирного будинку погоджується таким міністерством або іншим центральним органом виконавчої влади.

б) Списання багатоквартирного будинку з балансу може бути ініційоване  особою (особами), якій (яким) на праві приватної власності належить (належать) приміщення у такому будинку, шляхом направлення балансоутримувачу письмового повідомлення та копій документів, що відповідно до законодавства підтверджують належність особі (особам) відповідного (відповідних) приміщення (приміщень) на праві приватної власності. 

У такому випадку саме балансоутримувач, але ніяк не Фонд державного майна України, протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідного повідомлення та документів розпочинає процедуру списання такого будинку з балансу згідно з пунктом 4 цього Порядку.

Нормативно-правові акти, що були видані раніше, навпаки, наполягають на обов’язкову передачу з державної форми власності до комунальної, а вже тільки потім до ОСББ, але механізм такої передачі на прописаний.  Цей процес є перепоною у створенні ОСББ, оскільки грошове питання  при передачі від одних до інших загальмує все (попередній утримувач повинен привести до ладу усе господарство, включно із капітальним ремонтом будівлі). Виходом з цією ситуації, на нашу думку, є зміна або доповнення законодавства на вищому рівні, адже на сьогодні відомі випадки судових звернень, які в результаті не були задоволені.

Література

1. Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку від 29.11.2001 № 2866-III.

Інтернет посилання: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2866-14

2. Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності

Верховна Рада України; Закон від 03.03.1998 № 147/98-ВР.

Інтернет посилання: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/147/98-%D0%B2%D1%80

3. Постанова Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 № 1314 Про затвердження Порядку списання об'єктів державної власності.

4. Постанова Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 № 301 Про затвердження Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків.

______________________

Науковий керівник: Удовіка Лариса Григорівна, доктор юридичних наук, «Запорізький національний університет»



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ЗАСТОСУВАННЯ АНАЛОГІЇ ПРАВА ПРИ ЗДІЙСНЕННІ СТУДЕНТСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
16.04.2018 12:55




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше