:: LEX :: ЗАСТОСУВАННЯ АНАЛОГІЇ ПРАВА ПРИ ЗДІЙСНЕННІ СТУДЕНТСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 16)

Термін подання матеріалів

15 жовтня 2019

До початку конференції залишилось днів 23


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ЗАСТОСУВАННЯ АНАЛОГІЇ ПРАВА ПРИ ЗДІЙСНЕННІ СТУДЕНТСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
 
16.04.2018 12:55
Автор: Бежевець Алла Михайлівна, старший викладач кафедри інформаційного права та права інтелектуальної власності, факультет соціології і права, КПІ ім. Ігоря Сікорського
[Секція 3. Цивільне та сімейне право. Цивільне процесуальне право. Комерційне право. Житлове право. Зобов’язальне право. Міжнародне приватне право. Трудове право та право соціального забезпечення]

У 2014 році було прийнято Закон України «Про вищу освіту» (далі-Закон), який привніс багато новел у галузі вищої освіти, зокрема, регламентував широкі повноваження для студентського самоврядування. Безумовно, це був позитивний крок для впровадження ідеї «стримань і противаг», яка має діяти в демократичному суспільстві. 

Однак від часу прийняття цього закону через недостатню правову регламентацію виявлено ряд колізій, які призводять до зловживань зі сторони органів студентського самоврядування (далі - ОСС) і можуть спричинити колапс в організаційній діяльності адміністрації ВНЗ.

Автор цієї роботи має намір звернути увагу на окремий аспект проблемних питань, пов’язаних з відрахуванням студентів із ВНЗ.  

Відповідно до п.1 ч.6 ст. 40 Закону за погодженням з органом студентського самоврядування вищого навчального закладу приймаються рішення про відрахування та поновлення на навчання студентів (курсантів). При цьому законодавство не містить регламентних процедур щодо вчинення погоджень при виданні наказів ВНЗ, зокрема, не регламентовано порядок прийняття наказів від адміністрації університету, спосіб та період їх розгляду, право підпису для фіксування факту погодження, надання письмових обґрунтованих висновків про відмову у наданні погодження, надання адміністрації протоколів погодження тощо. Крім того, положення Закону не дають відповіді на питання погодження наказів в разі відсутності ОСС у ВНЗ (зокрема, їх не легітимності або коли ОСС не обрано взагалі).

Така ситуація призводить до правової невизначеності під час прийняття управлінських рішень університетом.

У листі Міністерства освіти і науки України № 1/9-495 від 21.10.2015 зазначено, що законодавство не встановлює форми здійснення органами студентського самоврядування погодження відповідних рішень. Водночас, зважаючи на усталену практику ведення діловодства у вищих навчальних закладах, Міністерство рекомендує здійснювати таке погодження шляхом візування відповідних управлінських актів (наказів, розпоряджень, рішень тощо) керівниками органів студентського самоврядування.

Однак, судовою практикою з розгляду спорів про відрахування студентів сформовано правову позицію про те, що ОСС є колегіальним органом, а тому візування наказів головами/секретарями, як це передбачено в Листі МОН № 1/9-495 від 21.10.2015, є неналежним способом погодження, оскільки, має бути відповідне колегіальне рішення, що оформлене протоколом.

Зазначена ситуація виникла через те, що в Законі не закріплено межі здійснення, порядок та мінімальні регламентні процедури діяльності органів студентського самоврядування; відсутня регламентація для альтернативної правомірної поведінки адміністрації ВНЗ.

Наведемо аналогію із трудовим законодавством. При звільненні працівника погодження з органами профспілкової організації відбувається лише у випадках, прямо передбачених КЗпП, та регламентовано дії власника у разі відсутності такого погодження. Накази є такими, що видані з дотриманням законодавства, якщо додержано процедуру, визначену в КЗпП.

Тобто на законодавчому рівні регламентовано порядок, процедури і альтернативні дії власника підприємства у разі відсутності погодження із профспілкою.

Таким чином, з метою вирішення цих та інших проблемних питань, необхідно внести зміни до Закону України «Про вищу освіту» встановивши, зокрема, спосіб, порядок і строк погодження наказів, а також зазначити, що у разі відсутності органів студентського самоврядування чи у разі безпідставного не погодження наказів, наказ підлягає оформленню і видачі та є легітимним у разі дотриманням внутрішніх процедур ВНЗ.



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
КОЛІЗІЯ В ПРОЦЕСАХ ПЕРЕДАЧІ БУДИНКІВ ОСББ НА БАЛАНС
03.04.2018 09:16




© 2006-2019 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше