:: LEX :: ЩОДО ГРУПОВОГО МЕТОДУ РОЗСЛІДУВАННЯ ЗЛОЧИНІВ У ПОДАТКОВІЙ СФЕРІ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 25)

Термін подання матеріалів

17 вересня 2020

До початку конференції залишилось днів 39


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ЩОДО ГРУПОВОГО МЕТОДУ РОЗСЛІДУВАННЯ ЗЛОЧИНІВ У ПОДАТКОВІЙ СФЕРІ
 
27.04.2018 15:37
Автор: Жуков Андрій Андрійович, перший заступник начальника ДПІ, що координує роботу підрозділів податкової міліції ГУДФС у м. Києві
[Секція 4. Кримінальне право. Кримінальне процесуальне право. Криміналістика. Кримінологія. Кримінально-виконавче право. Медичне право. Судові та правоохоронні органи. Адвокатура]

Важливою гарантією продуктивності розкриття, розслідування та запобігання злочинів у сфері оподаткування є існування слідчих груп. До числа переваг такої колективної форми організації діяльності слід віднести: скорочення строків розслідування; досягнення його високої якості, оскільки всі необхідні дії вдається провести швидко й оперативно; можливість ефективного вирішення тактичних завдань розслідування в умовах, коли потрібне одночасне проведення великої кількості різних за характером і ступенем складності слідчих (розшукових) дій; встановлення з абсолютною достовірністю й об’єктивністю всіх обставин злочину, виявлення причин та умов, що сприяли його вчиненню; наявність більш сприятливих можливостей для перевірки декількох версій або здійснення слідства в декількох напрямах і в різних місцях; можливість найбільш доцільної розстановки сил у певний момент розслідування, тактичного маневрування та підвищення мобільності слідства, забезпечення елемента несподіваності; використання знань декількох слідчих, залучених до діяльності в одній справі; подолання суб’єктивізму, властивого індивідуальному мисленню, шляхом зіставлення різних точок зору на обставини справи в процесі ухвалення тактичних і процесуальних рішень; підвищення результативності роботи окремих слідчих; сприяння поширенню передового слідчого досвіду, підвищенню кваліфікації молодих, недосвідчених слідчих.

В той же час кримінально-процесуальний закон не вирішує всіх організаційних і процесуальних питань, пов’язаних із діяльністю слідчих груп, тому що зорієнтований на індивідуальне, а не групове провадження. Таким чином, необхідно: врегулювати в Кримінальному процесуальному кодексі України питання про співвідношення прав і обов’язків старшого слідчої групи з функціями керівника органу досудового розслідування; наділити слідчого правом ініціативи на створення слідчої групи у справі, що перебуває в його провадженні та забезпечити можливість оскарження відмови керівника органу досудового розслідування чи прокурора в створенні цієї групи вищестоящому чи наглядовому прокуророві; законодавчо закріпити правило про прийняття слідчим – членом слідчої групи до свого провадження частини справи, обмеженої дорученою йому ділянкою розслідування; регламентувати процесуальний порядок вирішення розбіжностей між старшим слідчої групи й іншими її членами шляхом закріплення в законі права останніх на оскарження рішення старшого групи прокуророві; визначити характер взаємодії між слідчими слідчої групи і працівниками оперативних підрозділів, спеціалістами; передбачити в Кримінальному процесуальному кодексі України, що склад слідчої групи оголошується учасникам кримінального провадження, які мають право на його оскарження. Слід також звернути увагу на потребу детальної законодавчої регламентації категорій злочинів, у яких допускається можливість здійснення досудового слідства слідчою групою.

Є нагальною необхідність передбачення в Кримінальному процесуальному кодексі України можливості створення слідчо-оперативних груп, тому що вони є однією з найбільш ефективних колективних форм розслідування, а існуюча прогалина в законодавстві на практиці призводить до відсутності єдиного підходу до їх створення та діяльності. Проведене нами анкетування показало, що 72% опитаних працівників правоохоронних органів підтримують дану пропозицію.

Проаналізувавши норми кримінально-процесуального законодавства, матеріали слідчо-оперативної практики, роботи відомих учених-процесуалістів і криміналістів, автор вважає необхідним уточнення низки положень законодавства стосовно: підстав і порядку створення слідчо-оперативної групи; визначення видів слідчо-оперативних груп; статусу керівника групи; компетенції членів слідчо-оперативної групи; диференціації підходу до оформлення доручень слідчого; порядку ознайомлення керівника групи з оперативними даними та їх використання під час здійснення досудового розслідування.



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПОНЯТТЯ ТА СТРУКТУРА ТАКТИЧНОГО ПРИЙОМУ
27.04.2018 15:16
ПОНЯТТЯ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ УХВАЛЕННЯ ТАКТИЧНОГО РІШЕННЯ ПРИ ФІНАНСОВИХ РОЗСЛІДУВАННЯХ
27.04.2018 14:47
ТАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ДОПИТУ ГОЛОВНОГО БУХГАЛТЕРА ПІДПРИЄМСТВА ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ ЗЛОЧИНІВ У ПОДАТКОВІЙ СФЕРІ
27.04.2018 06:51
ОКРЕМІ ПИТАННЯ ДОКАЗУВАННЯ ОБСТАВИН, ЯКІ ХАРАКТЕРИЗУЮТЬ ОСОБУ ОБВИНУВАЧЕНОГО У ВЧИНЕННІ ЗЛОЧИНУ У ПОДАТКОВІЙ СФЕРІ
26.04.2018 15:51
ТАКТИКА ДОПИТУ ГОЛОВНОГО БУХГАЛТЕРА ПІДПРИЄМСТВА ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ ЗЛОЧИНІВ У ПОДАТКОВІЙ СФЕРІ
26.04.2018 15:47
ПОРЯДОК ЗАТРИМАННЯ ОСОБИ ЗГІДНО ПРАВ ЗА ЯКИМИ СУДИТЬСЯ МАЛОРОСІЙСЬКИЙ НАРОД 1743 р.
17.04.2018 10:35
ЗАТРИМАННЯ ПІДОЗРЮВАНОГО У ВЧИНЕННІ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ ЯК ЧАСТИНА СУДОЧИНСТВА РІЗНИХ ІСТОРИЧНИХ ПЕРІОДІВ
17.04.2018 10:27
ЕВТАНАЗІЯ: КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ
16.04.2018 14:07
РОЛЬ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ПРОБАЦІЇ У КРИМІНАЛЬНОМУ СУДОЧИНСТВІ
16.04.2018 13:23
НАПРЯМИ ВЗАЄМОДІЇ ОРГАНІВ ДОСУДОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ З ІНШИМИ ОРГАНАМИ ТА ПІДРОЗДІЛАМИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ ПІД ЧАС ВИЯВЛЕННІ ТА РОЗСЛІДУВАННЯ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ
11.04.2018 12:32




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше