:: LEX :: ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА В РОСІЙСЬКІЙ ФЕДЕРАЦІЇ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 60)

Термін подання матеріалів

16 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 20


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА В РОСІЙСЬКІЙ ФЕДЕРАЦІЇ
 
19.06.2018 14:31
Автор: Паряк Тетяна Дмитрівна, судентка, Тернопільський національний економічний університет
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Адміністративне законодавство служить правовою основою побудови і функціонування виконавчої гілки влади. Адміністративне право закріплює права і обов'язки громадян і юридичних осіб, які не мають владних повноважень, у відносинах з представниками виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, з адміністрацією підприємств, організацій і установ, визначає систему, структуру, повноваження, принципи, форми та методи діяльності виконавчих органів та їх посадових осіб. Норми адміністративного права містяться в численних законодавчих та інших нормативних правових актах, які видані державними органами виконавчої влади РФ [1].

Слід зазначити, що Президент РФ виконує найважливіші державні функції та не входить в систему гілок влади. Він приймає участь в організації діяльності федеральних органів державної влади, але не являється головою жодної з трьох гілок влади. Конституція РФ визначає статус Президента як «Голови держави». За рівнем знаходження органів в системі органів виконавчої влади в РФ вони поділяються на федеральні органи виконавчої влади (уряд РФ, федеральні міністерства, федеральні служби, федеральні агентства); органи виконавчої влади суб’єктів РФ: республік, країв, областей, міст республіканського значення (Москва, Санкт-Петербург), автономних областей та автономних округів [3, c.61-62].

Форми управління в РФ поділяються на правові та не правові. Серед правових виділяють: видання нормативно-правових актів, видання ненормативних та індивідуальних правових актів, укладення публічно-правових договорів, здійснення юридично-значимих дій. До не правових форм управління належать здійснення організаційних дій, виконання матеріально-технічної діяльності. Методами управління суб’єктів адміністративного права в РФ є: адміністративні та економічні. Адміністративні поділяються на: правові та організаційні; нормативні та індивідуальні; імперативні, уповноважуючі та заохочувально-рекомендаційні [5, c.41].

Згідно з положеннями Конституції РФ (ч. 2 ст. 118), судова влада в державі здійснюється за допомогою конституційного, цивільного, адміністративного та кримінального судочинства. 

Що стосується адміністративного судочинства, то в Росії відсутня конкретизація його діяльності, оскільки Кодекс про адміністративні правопорушення Російської Федерації встановлює поняття «провадження у справах про адміністративні правопорушення», завдання якого істотно відрізняються від завдань адміністративного судочинства [3, с.62-65].

Конституцією РФ адміністративне судочинство передбачено в якості самостійної форми здійснення судової влади, проте до сьогодні воно не тільки не врегульовано уніфікованим нормативно-правовим актом, але і залишається предметом багаторічних гострих дискусій. Про адміністративний процес, його поняття, структуру, види, критерії класифікації вченими написано безліч наукових праць. Проте, до теперішнього часу не вироблено однакового теоретичного пояснення змісту адмініністратівно-процесуальної діяльності та єдиного підходу до визначення поняття «адміністративний процес»[3, c.59-60].

Судова система визначена в Конституції РФ та Федеральним конституційним законом «О судебной системе Российской Федерации». Адміністративне покарання за скоєння адміністративного правопорушення призначається в межах норм, встановлених КоАП РФ чи законом суб’єкта РФ про адміністративні правопорушення, яке передбачає відповідальність за дане діяння [2].

Єдність судової системи Російської Федерації забезпечується шляхом:

закріплення судової системи Російської Федерації Конституцією Російської Федерації і чинним Федеральним конституційним законом;

дотримання усіма федеральними судами і мировими суддями встановлених федеральних законів і правил судочинства;

застосування всіма судами Конституції Російської Федерації, федеральних конституційних законів, федеральних законів, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права і міжнародних договорів Російської Федерації, а також конституцій та законів суб'єктів Російської Федерації;

визнання обов'язковості виконання на всій території Російської Федерації судових постанов, що вступили в законну силу;

законодавчого закріплення єдності статусу суддів;

фінансування федеральних судів і світових суддів з федерального бюджету [2,  ст.3].

Спеціалізовані федеральні суди з розгляду цивільних і адміністративних справ, що підсудні судам загальної юрисдикції, а також економічних суперечок та інших справ, що розглядаються арбітражними судами, створюються шляхом внесення змін і доповнень до Федеральний конституційного закону. 

Повноваження, порядок утворення та діяльності спеціалізованих федеральних судів встановлюються також федеральним конституційним законом.[2, ст.26].

 Мировий суддя в межах своєї компетенції розглядає цивільні, адміністративні та кримінальні справи в якості суду першої інстанції. Повноваження і порядок діяльності мирового судді встановлюються федеральним законом і законом суб'єкта Російської Федерації [2, ст.28].

Джерела:

1. Кодекс Российской Федерации об административных правонарушениях от 30.12.2001 № 195-ФЗ (ред. от 23.04.2018) // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_34661/

2. О судебной системе Российской Федерации: Федеральный конституционный закон от 31.12.1996 № 1-ФКЗ (ред. от 05.02.2014) // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_12834/

3. Каннуникова Н. Г. Проблемы и перспективы административного судопроизводства в России / Н. Г. Каннуникова // Актуальные проблемы российского права. – 2012. - № 4. – С. 59-68.

4. Кхасрави О. З. Развитие административного права Российской Федерации / О. З. Кхасрави // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія : Юриспруденція. - 2013. - Вип. 6-2(1). - С. 122-124.

5. Россинский Б. В. Административное право: учебник / Б. В. Россинский, Ю. Н. Старилов. – 6-е изд., пересмотр. и доп. – М..: Норма, 2016. – 983 с.


_____________________________


Науковий керівник: Жукорська Ярина Михайлівна, доцент кафедри конституційного, адміністративного та фінансового права, Тернопільський національний економічний університет





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СТАТУС ПУБЛІЧНОГО СЛУЖБОВЦЯ В УКРАЇНІ І ПОЛЬЩІ
20.06.2018 22:11
ОРГАНІЗАЦІЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА В УКРАЇНІ
19.06.2018 14:46
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАХОДИ БОРОТЬБИ З ТІНЬОВОЮ ЗАЙНЯТІСТЮ В УКРАЇНІ
18.06.2018 18:03
ПРАВО ГРОМАДЯН НА ОСКАРЖЕННЯ РІШЕНЬ, ДІЙ АБО БЕЗДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
16.06.2018 17:24
МОДЕЛІ ЦЕНТРАЛЬНИХ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ
16.06.2018 17:13
КОНТИНЕНТАЛЬНА МОДЕЛЬ АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА
16.06.2018 17:07
СИСТЕМА ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ В УКРАЇНІ
16.06.2018 16:56
ПРАВОВА ПРИРОДА ІНСТИТУТУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ОМБУДСМЕНА
14.06.2018 10:26
ПРОЦЕДУРА ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТІВ В РАМКАХ ЛІГИ НАЦІЙ
13.06.2018 21:40
НОВАЦІЇ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ СУДОЧИНСТВІ
12.06.2018 15:33




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше