:: LEX :: ОРГАНІЗАЦІЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА В УКРАЇНІ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 28


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ОРГАНІЗАЦІЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА В УКРАЇНІ
 
19.06.2018 14:46
Автор: Федус Вікторія Ігорівна, студентка, Тернопільський національний економічний університет
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Реформування адміністративного законодавства України передбачає безліч можливостей для створення дійсно демократичної та незалежної судової системи, загальним завданням якої, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на підставі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень [1]. А також, не менш важливим завданням адміністративного судочинства є забезпечення дотримання принципу верховенства права у відносинах між публічними органами державної влади та місцевого самоврядування з людиною і громадянином, при цьому враховуючи міжнародні зобов’язання України та практику Європейського суду з прав людини.

Варто зазначити, що основним суб’єктом, на якого покладено здійснення організації адміністративного судочинства, виступає Державна судова адміністрація. Державну судову адміністрацію України очолює Голова Державної судової адміністрації України, який керує діяльністю та організовує роботу Державної судової адміністрації України. Посадові особи Державної судової адміністрації України, її територіальних управлінь є державними службовцями [2].

Держава забезпечує фінансування та належні умови для функціонування судів і діяльності суддів відповідно до Конституції України. Забезпечення функціонування судової влади передбачає: окреме визначення у Державному бюджеті України видатків на утримання судів не нижче рівня, що забезпечує можливість повного і незалежного здійснення правосуддя відповідно до закону; законодавче гарантування повного і своєчасного фінансування судів; гарантування достатнього рівня соціального забезпечення суддів [2].

Система адміністративного судочинства побудована наступним чином. Судами першої інстанції є місцеві загальні суди (районні, міські, районні у містах та міськрайонні суди) і окружні адміністративні  суди, які не підпорядковані одне одному. Апеляційною інстанцією (тобто інстанцією, яка переглядає судові рішення, які не набрали законної сили) для місцевих загальних судів та окружних адміністративних судів є апеляційні адміністративні суди. Вони створюються на територіях, що складаються з декількох областей. Вищою судовою інстанцією в адміністративних справах (касаційною інстанцією), яка переглядає судові рішення адміністративних судів першої інстанції та апеляційних адміністративних судів, в адміністративних справах є Вищий адміністративний суд України. Також, законодавством передбачена можливість у виняткових випадках перегляду судових рішень Верховним Судом України [3].

Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічноправові спори, крім тих, для яких законом встановлено інший порядок судового провадження [1]. Загалом, до їх компетенції віднесено спори із суб’єктами владних повноважень з приводу оскарження їх рішень, дій чи бездіяльності.

До різновидів повноважень Державної судової адміністрації слід віднести: представництва судових органів у відносинах з фізичними і юридичними особами; інформаційно-аналітичного забезпечення; документообіг суду; кадрового забезпечення; організаційно-управлінські повноваження; матеріально-технічного забезпечення; фінансове забезпечення; та соціального забезпечення [4].

Питання шляхів реформування адміністративного судочинства в Україні набуває особливої ваги під час здійснення судової реформи в Україні та підготовки проекту внесення змін до Конституції України в частині правосуддя. Так, 3 жовтня 2017 року Верховна Рада України ухвалила законопроект «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу, Цивільного процесуального кодексу, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів». Оновлений Кодекс адміністративного судочинства містить зміни більш ніж до 80% існуючих статей, здебільшого розширюючи і конкретизуючи вже наявні норми, проте є і велика кількість нововведень.

Варто згадати і про те, що модель системи адміністративного судочинства в Україні була започаткована за зразками країн Європейського Співтовариств, тому особливо цінним є практичний досвід роботи таких судів у системі органів державної влади для побудови ефективного механізму стримування та противаг у органах державної влади та побудови європейської системи захисту прав, свобод та інтересів особи від порушень з боку органів державної влади  [5].

Прямуючи в напрямку євроінтеграції необхідно дотримуватися належного рівня виконання основних функцій держави, пов’язаних із здійсненням судової влади.  Від безпосереднього виконання свої завдань та функцій Державною судовою адміністрацією залежить якість роботи місцевих судів та усіх органів судової системи України.  Адже  саме адміністративні суди в Україні покликані реалізовувати принцип верховенства права, який визнається і діє в Україні [6].

Джерела:

1.  Кодекс адміністративного судочинства України вiд 06.07.2005 р. // Відомості Верховної Ради України. – 2005. – № 35–36, 37. – Ст. 446.

2. Проект Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 2 червня 2016 року №1402-ВІЇ [Електронний ресурс] // ВРУ: офіційний веб-портал. - 2016. - Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1402-19.

3. Адміністративне судочинство України: навч. посіб. [для студентів, викл. ВНЗ України] / Н. П. Бортник, О. І. Остапенко, У. М. Парпан та ін. ; за ред. О. І. Остапенка ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка". – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2016. – 236 с. : іл. – Режим доступу: . – Бібліогр.: с. 202-212 (89 назв) та в кінці тем. – ISBN 978-617-607-873-9

4. Бойко В. Роль і місце державної судової адміністрації України у забезпеченні діяльності місцевих судів: адміністративно-правові аспекти / В. Бойко // Наукові записки [Кіровоградського державного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Право. - 2017. - Вип. 2. - С. 145-150.

5. Історія створення ДСА України: [Електронний ресурс] // Судова гілка влади: офіційний веб-портал. - 2013. - Режим доступу: http://bt.mk.court.gov.ua/sud1405/information/jhuydf HYPERLINK "http://bt.mk.court.gov.ua/sud1405/information/jhuydfx/48813/" HYPERLINK "http://bt.mk.court.gov.ua/sud1405/information/jhuydfx/48813/"x/48813/

6. Адміністративне право України: Підручник / За заг. ред. Ю.П. Битяк, – К.: Юрінком, 2010. – 2005 – 544 с.

_____________________________

Науковий керівник: Жукорська Ярина Михайлівна, доцент кафедри конституційного, адміністративного та фінансового права, Тернопільський національний економічний університет


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СТАТУС ПУБЛІЧНОГО СЛУЖБОВЦЯ В УКРАЇНІ І ПОЛЬЩІ
20.06.2018 22:11
ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА В РОСІЙСЬКІЙ ФЕДЕРАЦІЇ
19.06.2018 14:31
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАХОДИ БОРОТЬБИ З ТІНЬОВОЮ ЗАЙНЯТІСТЮ В УКРАЇНІ
18.06.2018 18:03
ПРАВО ГРОМАДЯН НА ОСКАРЖЕННЯ РІШЕНЬ, ДІЙ АБО БЕЗДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
16.06.2018 17:24
МОДЕЛІ ЦЕНТРАЛЬНИХ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ
16.06.2018 17:13
КОНТИНЕНТАЛЬНА МОДЕЛЬ АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА
16.06.2018 17:07
СИСТЕМА ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ В УКРАЇНІ
16.06.2018 16:56
ПРАВОВА ПРИРОДА ІНСТИТУТУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ОМБУДСМЕНА
14.06.2018 10:26
ПРОЦЕДУРА ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТІВ В РАМКАХ ЛІГИ НАЦІЙ
13.06.2018 21:40
НОВАЦІЇ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ СУДОЧИНСТВІ
12.06.2018 15:33




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше