:: LEX :: ПРАВОВІ ЗАСАДИ РЕФОРМУВАННЯ СФЕРИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я В УКРАЇНІ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 26)

Термін подання матеріалів

15 жовтня 2020

До початку конференції залишилось днів 17


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРАВОВІ ЗАСАДИ РЕФОРМУВАННЯ СФЕРИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я В УКРАЇНІ
 
20.11.2018 20:28
Автор: Жукорська Ярина Михайлівна, кандидат юридичних наук, доцент кафедри міжнародного права, міжнародних відносин та дипломатії, Тернопільський Національний Економічний Університет; Сарабин Тетяна Михайлівна, магістр юридичного факультету, Тернопільський Національний Економічний Університет
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

В 2017 р. Верховна Рада проголосувала за Закон 2168 «Про державні фінансова гарантії медичного обслуговування населення» і таким чином дала «зелене світло» реформі фінансової системи медицини [1].

З січня 2018 р. Міністерство Охорони Здоров’я розпочалося поетапне впровадження змін. Перший етап торкнувся медицини первинногорівня - тобто терапевтів, сімейних лікарів, педіатрів, нового механізму фінансування медичних закладів та ін. З 2019 року стартують зміни на вторинному і третинному рівнях. Ну а закінчити реформування планується до 2020 рокуполіклінік.

Нашу нову медицину можна порівняти з пірамідою, основа якої - це новонароджена Національна Служба Здоров’я, але дві підтримуючісторони - лікарі і лікувальні установи. А на вершині всього цього - пацієнт.

Основними напрямками реформування охорони здоров’я у 2018 р. визначено такі пункти:

• затвердження положення про Національну службу здоров’я (НСЗ);

• розширення програми «Доступні ліки»;

• запровадження міжвідомчих договорів та договорів з сімейними лікарями;

• запровадження електронної бази ведення документації eHealth;

• затвердження наказу про перелік послуг, які мають надаватися на первинній ланці медичної допомоги;

• запровадити ліцензування лікарів,для підвищення кваліфікації студентів-медиків в Україні - тестування за міжнародною системою IFOM, яка діє в країнах Європи і США;

• спрощення процедури відкриття медичної практики;

• відкриття нових центрів інтервенційної кардіології та забезпечення 20 млн стентів для невідкладних втручань при інфаркті міокарда;

• зайняття посади головного лікаря державного закладу медичної установи;

• відкриття сучасних відділень невідкладних станів;

• реформування сільської медицини, адже Закон України «Про підвищення доступності і якості медичного обслуговування у сільській місцевості» підписано Президентом України П. Порошенком.

Розглянемо основні міфи, які з’явилися навколо реформи системи охорони здоров’я. По-перше, це виключно платна і дуже дорога медицина. Бюджетної медицини в Україні фактично вже немає - 90% лікарських засобів громадяни оплачують з власної кишені. Як доводять дослідження, через брак коштів, половина пацієнтів відтягує звернення за медичною допомогою. Тому боятися платного і дорогого лікування безглуздо. Українська медицина давно платна і дорога. Медреформа вводить новий строгий порядок для лікувальної системи, при якому всі громадяни будуть рівні. Також створиться перелік медичних послуг, які будуть покриті повністю за рахунок держбюджету. Первинна допомога педіатра, терапевта, сімейного лікаря залишається безкоштовною.Також не потрібно платити за екстрену медичну допомогу після ДТП, травм побутового характеру або при попаданні в лікувальний заклад через різкі змін (інсульт, інфаркт, апендицит та ін.). Безкоштовної для громадян залишиться паліативна допомога, що надається людям зі смертельним діагнозом (наприклад, знеболюючі препарати).Спостереження за перебігом вагітності, народження дитини і педіатрія завжди оплачується державою на 100%, це умова диктує міжнародне законодавство про захист дітей та матерів, що діє на території України. Тому ця галузь медицини залишиться без змін.

Друге, це міф по те, що жителі сіл залишаться без лікарів. Жителів сільської місцевості особливо цікавить майбутнє фельдшерів і ФАПів. Медична реформа в Україні не позбавить жителів сіл ФАПів. Фельдшера не стануть повноправними докторами, але їх наявність в місцевості, віддаленій від великих міст, дозволить всім громадянам країни в будь-який момент звернутися за основним лікуванням.Представники сільської управління також зможуть створити поліпшення для життя і роботи лікарів. Наприклад, якщо жителі села побудують гарне будівлю лікарні і нададуть житло для лікаря, навіть за невелику плату, шанс знайти бажаючих переїхати лікарів значно виросте.

Медреформа строго регулює розмір виплат з держбюджету в сферу охорони здоров'я - вони однакові по всій Україні. Але слід пам'ятати, що сільське життя вимагає менших витрат, ніж життя в місті. З чого випливає, що при однаковому числі пацієнтів лікар в селі матиме матеріальне становище на порядок вище, ніж міський доктор. Також варто згадати про відсутність лікарської конкуренції в сільській місцевості.Кандидата на посаду професора підбирають всі жителі села. Якщо працівник не підтвердить свої професійні навички, контракт буде анульований. Завжди є альтернатива звернутися до іншого фахівця.

Третє - доведеться платити двічі за одну послугу. Після встановлення чіткого тарифу на кожну медичну послугу, який з'явиться у вільному доступі, причини дачі хабарів медперсоналу самоусунуться. Медична реформа призведе до того, що держава стане покривати всі потрібні витрати на надання певної послуги без посередників.

При непрофесійному поведінці лікаря у будь-якого громадянина з'явиться можливість направити скаргу в Національну службу здоров'я (НСЗУ). Вона займеться контролем діяльності медичних працівників і закладів охорони здоров'я країни. НСЗУ має право розірвати контракт з доктором або лікувальним закладом на консультування громадян України при виявленні порушення чинного договору.

Четверте - без направлення неможливо буде потрапити до вузькоспеціалізованого лікаря.Це не так, кожен громадянин має право консультуватися з будь-яким лікарем вузької спеціалізації без направлення від сімейного лікаря. Однак часто при цьому, людині доводиться оплачувати вартість послуг обраного фахівця в повному розмірі. Наявність направлення при зверненні до вузького спеціаліста дозволяє покрити частину лікування за допомогою соціальних виплат від держави або отримати повністю безкоштовну терапію.

Наступний етап після реформи первинної ланки - програма «Безкоштовна діагностика» - почнеться з другої половині 2019. Це 80% потреб пацієнта з діагностики у сімейного лікаря, терапевта чи педіатра, найбільш необхідні безкоштовні дослідження і аналізи, консультації вузькопрофільних фахівців. У напрямку сімейного лікаря, терапевта і педіатра пацієнти зможуть безкоштовно проходити такі обстеження як рентген, УЗД, мамографію, ехокардіографію серця і інші в будь-якому медзакладі, що уклав договір з Нацслужби здоров'я. Таким чином, на нову модель фінансування почнуть переходити поліклініки, які є установами спеціалізованої амбулаторної допомоги.

Ще одневажливе завдання, яке стоїть перед Міністерством охорони здоров'я і Нацслужби здоров'я, - розробка державної програми медичних гарантій на 2020-й, яке буде прийнято разом з Державним бюджетом на наступний рік. Воно буде включати всі рівні надання медичних послуг, оплачуваних Нацслужби здоров'я в 2020 році за принципом «гроші йдуть за пацієнтом».

ЛІТЕРАТУРА:

1. Закон 2168 - VIII "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення"

2. Медична реформа в Україні - п'ять головних фактів: https://konkurent.in.ua/publication/18674/medichna-reforma-v-ukrayini-pyat-golovnih-faktiv/



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПОНЯТТЯ «БІЖЕНЕЦЬ» В МІЖНАРОДНОМУ ПРАВІ ТА НАЦІОНАЛЬНОМУ ЗАКОНОДАВСТІ
20.11.2018 21:14
ПОНЯТТЯ ГРОМАДЯНСТВА ТА СПОСОБИ ЙОГО НАБУТТЯ
20.11.2018 17:39
ВИЩИЙ СУД З ПИТАНЬ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ: СУПЕРЕЧЛИВІ МОМЕНТИ ЕФЕКТИВНОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ
15.11.2018 21:06
ГЕНЕЗА ЗАХИСТУ ПРАВ ТА ІНТЕРЕСІВ ІНОЗЕМЦІВ ТА ОСІБ БЕЗ ГРОМАДЯНСТВА В АДМІНІСТРАТИВНІЙ ЮСТИЦІЇ НА ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНОМУ ШЛЯХУ УКРАЇНИ
15.11.2018 17:54
ПРОЦЕДУРНІ ПОРУШЕННЯ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПОДАТКОВИХ ПЕРЕВІРОК: ПРАВОВЕ ЗНАЧЕННЯ ТА НАСЛІДКИ
15.11.2018 17:47
LEGAL ASPECTS OF REFUGEE ADAPTATION IN EUROPEAN COUNTRIES
15.11.2018 12:21
КЛАСИФІКАЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ В МИТНІЙ СФЕРІ
15.11.2018 11:17
РІШЕННЯ КОНТРОЛЮЮЧИХ ОРГАНІВ У СФЕРІ ОПОДАТКУВАННЯ ТА ЇХ СУДОВЕ ОСКАРЖЕННЯ
14.11.2018 18:01
ЩОДО ДЕТЕРМІНАЦІЇ ПОНЯТТЯ «БІЖЕНЕЦЬ» В АКТАХ ЛІГИ НАЦІЙ
14.11.2018 17:32
ПОНЯТТЯ ТА ЗМІСТ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРАВА НА МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ
10.11.2018 23:02




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше