:: LEX :: ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО РЕУЛЮВАННЯ ВИБОРІВ ДО МІСЦЕВИХ ПАРЛАМЕНТІВ У КОРОЛІВСТВІ ІСПАНІЯ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 24)

Термін подання матеріалів

21 липня 2020

До початку конференції залишилось днів 14


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО РЕУЛЮВАННЯ ВИБОРІВ ДО МІСЦЕВИХ ПАРЛАМЕНТІВ У КОРОЛІВСТВІ ІСПАНІЯ
 
06.12.2018 20:30
Автор: Прядко Альона Олегівна, студентка юридичного факультету Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Питання централізації та децентралізації влади стояло на порядку денному в Україні протягом всіх років її незалежності. Актуалізувалося це питання у 2014 році, коли було започатковано реформу децентралізації

В Європі наявні приклади доволі успішного функционування децентралізованої моделі місцевого самоврядування. В якості приклада розглянемо Королівство Іспанія.

Незважаючи на складність та внутрішню напруженість, іспанська модель децентралізації є оригінальною з тієї точки зору, що вона враховує наявність різних потреб в автономних регіонах незалежно централізованої влади. Такі настрої на децентралізоване управління були особливо виражені в Каталонії і в країні Басків, помірними в інших регіонах і особливо слабкими в цілому ряді регіонів. З огляду на все це, урядом Іспанії була розроблена довгострокова стратегія гармонізації можливостей самоврядування кожної території. 

Іспанія є децентралізованою державою, в складі якої 17 автономних регіонів (областей) з асиметричною компетенцією. Кожен автономний регіон включає ряд провінцій (всього в Іспанії 50 провінцій і два міста зі спеціальним статусом - Сеута і Мелілья). В Іспанії 8116 муніципалітетів. [1]

Представницькими органами автономних областей є парламенти. Кожний з автономних регіонів має свій власний Парламент, обраний на основі загального виборчого права, а саме: в Астурії - генеральна управа, в Мурсії, Естремадурі і Мадриді - збори, в Арагоні, Кастилії-ЛаМанче, Кастилії-Леоні і Валенсії – палати. Ці парламенти є досить успішними у своїй діяльності. [2]

Початок формування автономності областей було покладено виборами в Країні Басків і в Каталонії, які пройшли на початку 1980 років. Після цього були обрані парламенти Галісії і Андалузії, відповідно в 1981 і 1982 роках. Ці чотири регіони прийнято називати «історичними національностями». Решта 13 автономних парламентів були сформовані на основі автономних виборів, що проходили разом із місцевими виборами в 1983 році. [1]

У процесі державної децентралізації однією з основних особливостей загальної гармонізації була адаптація аналогічної виборчої системи на всій території: вибори автономних парламентів проходили відповідно до тих же правил (хоча число депутатів в них різне), що і розподіл місць під час виборів депутатів в центральний Парламент (Кортеси). 

Так, кожна автономна громада має свій власний Закон про вибори, який повинен відповідати Закону про загальні вибори в частині його основних процедур.

Таким чином, на нашу думку, приклад Іспанії є доволі прогресивним і вирішує таку важливу проблему, як врахування і максимальне дотримання інтересів різних за економічним розвитком, етнічно-культурним складом, регіонів в межах однієї держави. Із виборчого законодавство автономних громад Іспанії можна запозичити важливі та ефективні новели до Закону України «Про місцеві вибори».

Список використаних джерел:

1. Іспанія // Вікіпедія – вільна енциклопедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Іспанія - заголовок з екрану.

2. Система державного управління Королівства Іспанія: досвід для України / уклад. Х. М. Дейнега; за заг. ред. Ю. В. Ковбасюка, С. В. Загороднюка. - К. : НАДУ, 2012. - 40 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://academy.gov.ua/NMKD/library_nadu/Monografiy/54438d53-74f0-4680-8f5a-afb09a8d7f41.pdf 

____________________

Науковий керівник: Бережна Катерина Вікторівна, доктор юридичних наук, доцент, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПЛАН BEPS: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ
14.12.2018 13:56
ДО ПИТАННЯ ПРО ВИЗНАЧЕНІСТЬ ПРАВОВОЇ НОРМИ
13.12.2018 12:25
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ДЕРЖАВ У МІЖНАРОДНОМУ ПРАВІ: ІСТОРІЯ ТА СУЧАСНІСТЬ
13.12.2018 12:02
ЗМІНИ ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ДОБРОВІЛЬНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД»
10.12.2018 17:37
СОЦІАЛЬНІ ПРАВА ЛЮДИНИ В УКРАЇНІ
09.12.2018 15:30
СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ КОНЦЕПЦИИ АДМИНИСТРАТИВНОЙ РЕФОРМЫ В РЕСПУБЛИКЕ УЗБЕКИСТАН
09.12.2018 15:09
АНАЛІЗ ЗАКОНОДАВСТВА ТА СУДОВОЇ ПРАКТИКИ СТОСОВНО СПЛАТИ ПОДАТКУ НА РЕПАТРІАЦІЮ
06.12.2018 20:33




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше