:: LEX :: CТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН: ІНОЗЕМНИЙ ДОСВІД
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 23)

Термін подання матеріалів

11 червня 2020

До початку конференції залишилось днів 13


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

CТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН: ІНОЗЕМНИЙ ДОСВІД
 
11.12.2019 10:44
Автор: Ходико Валерія Ігорівна, магістрант, Національна академія державного управління при Президентові України
[Секція 9. Історія країн світу та міжнародні відносини]

Невід’ємним елементом процесу стратегічного планування будь-якої держави є аналіз зовнішньополітичної складової. Адже розуміння місця держави на міжнародній арені, конкурентів та союзників, - взагалі ситуації в світі, дає можливість правильно вибудувати стосунки з іншими державами та захистити свою в разі потреби. 

Російська агресія проти України змусила розвинуті країни переглянути стратегічні документи у сфері забезпечення національної безпеки. Так, нову Стратегію було прийнято в США, у Польщі, оновили відповідний документ ЄС та низка європейських держав. З метою набуття досвіду у створенні нової системи нацбезпеки України особливої актуальності набуває вивчення позицій та підходів країн до вирішення проблем забезпечення власної безпеки. 

В контексті міжнародного досвіду стратегічного планування варто роз-глянути стратегії найвпливовіших гравців світової політики: США, Китай, Росія. Також провідних країн Європи: Німеччина, Франція, Великобританія та на-шого стратегічного партнера - Польщі. 

Зокрема, 18 грудня 2017 р. була оприлюднена чергова "Стратегія нацбезпеки США". Документ виходить з чотирьох пріоритетів зовнішньої політики Д. Трампа: "захист батьківщини, американців і їх способу життя", "забезпечення процвітання Америки", "зміцнення світу за допомогою сили" і "поширення впливу". Головна проблема вбачається у стратегічному суперництві держав. П'ять загроз: КНР, КНДР, Іран, терористи і Росія, яка звинувачується в порушенні кордонів, блокуванні економічних і дипломатичних ініціатив, прагненні регіонального домінування та руйнації НАТО. CША змінюють мислення і дії, щоб відповідати новим викликам. Привертає увагу позиція щодо Європи, сильна і вільна вона визнається як життєва необхідність. Пріоритетом є спільна робота з протистояння російській агресії [3]. 

Китайська зовнішня політика визначається виходячи з цілей, сформульованих Компартією та загальною геополітичною ситуацією, що й визначає багатовекторну, багаторівневу і багатовимірну дипломатичну концепцію, на якій ґрунтується сучасна дипломатія Китаю. 

Їх стратегія позбавлена наступальної позиції. До національних інтересів належать: суверенітет, безпека, економічний розвиток, міжнародний статус і національна гідність. Китай виступає проти гегемонії, захищає мир у всьому світі і переконаний, що конфлікти повинні вирішуватися шляхом переговорів [4].

На думку автора, важливо розглянути зовнішньополітичні пріоритети Росії. Насамперед, тому, що треба розуміти наміри ворога щоб знайти шлях до перемоги над ним, а також тому, що як би це не було неприємно, але Російська Федерація залишається одним з найвпливовіших гравців на світовій арені. 

Тож, якщо дивитись не на декларовані цілі, а реальні дії, то їх головні зовнішньополітичні пріоритети: блокування розширення НАТО в Східній Європі і підтвердження статусу великої держави за межами пострадянського простору. Велика увага приділяється регіональним і субрегіональним утворенням. Із світових організацій корисними залишаються: РБ ООН і «Велика двадцятка».

Стосовно країн Європи, то аналізуючи політику Німеччини, варто сказати, що її зовнішня політика базується на наступних інтересах: 1) забезпечення свободи, безпеки та добробуту її громадян і непорушності державної території; 2) інтеграція з демократичними країнами до ЄС; 3) міцний союз із США; 4) залучення східних сусідів у західні структури і створення системи безпеки, яка охоплюватиме усі держави Європи; 5) дотримання норм міжнародного права і прав людини і справедливий економічний порядок [5]. 

У Франції відсутній єдиний документ, де регулюються питання забезпечення нацбезпеки. Основні положення містяться в Ордонансі «Про національну оборону» (від 7 січня 1959 р.), доктринах і стратегіях.

Виділяють три категорії національних інтересів: життєво важливі, стратегічні та пов'язані зі статусом Франції як світової держави. В контексті стратегічного бачення не можна не згадати виступ Е. Макрона 27 серпня цього року. Його промова – зразок стратегічного мислення і зачіпає інтереси України. 

У Великобританії «Стратегія нацбезпеки» - засадничий документ зовнішньополітичного планування - був прийнятий у 2015 р. і оновлений 2018 р. В стратегії особливу роль Лондон відводить розвитку стосунків із США, Францією і Німеччиною, країнами Персидської затоки, АТР, зокрема з Китаєм [2].

У 2014 р. Рада міністрів прийняла «Стратегію нацбезпеки Польщі», яка вказує, що безпека країни залежить від здатності захищати власні інтереси. Загалом вона є стислим, цілісним документом, створеним за сучасними крите-ріями, притаманним західним демократіям. Її підходи та зміст доцільно вико-ристовувати при розробці аналогічних документів в Україні [1].    

В цілому, досвід цих країн свідчить, що при веденні зовнішньої політики необхідно керуватись національними інтересами. Лише так можна ефективно здійснювати державну політику і бути гідним суб’єктом міжнародних відносин.

Література:

1. Александров О.С. Нова стратегія національної безпеки Польщі. – [Електрон-ний ресурс]. – Режим доступу:  https://goo-gl.su/PzDA9E

2. Вооружённые силы Великобритании. Перед лицом старых и новых угроз. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://goo-gl.su/MsWHY

3. Гетьманчук А. Нова стратегія нацбезпеки США. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.eurointegration.com.ua/articles/2017/12/20/7075310/

4. Зовнішня політика Китаю. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ukrainian.cri.cn/chinaabc/chapter4/chapter40201.htm

5. Політика безпеки Німеччини. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://politics.ellib.org.ua/pages-8343.html


________________

Науковий керівник: Шипілова Лариса Миколаївна, кандидат політичних наук, доцент, Національна академія державного управління при Президентові України




допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ЗМІНИ РЕДАКЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ РАДЯНСЬКОЇ ПРЕСИ ТА ДРУКОВАНИХ ВИДАНЬ ЩОДО ВІЙСЬКОВОГО ПОЛОНУ (80-ТІ РОКИ)
12.12.2019 18:07
ФОРМУВАННЯ ПРИРОДООХОРОННОЇ ПОЛІТИКИ ЄС
11.12.2019 18:18
ІСТОРІЯ УКРАЇНО-ІСПАНСЬКИХ КУЛЬТУРНИХ ЗВ'ЯЗКІВ
11.12.2019 10:50




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше