:: LEX :: ДО ПИТАННЯ СУБ’ЄТІВ ПУБЛІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ГАЛУЗІ ПРИМУСОВОГО ВИКОНАННЯ СУДОВИХ РІШЕНЬ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 27


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ДО ПИТАННЯ СУБ’ЄТІВ ПУБЛІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ГАЛУЗІ ПРИМУСОВОГО ВИКОНАННЯ СУДОВИХ РІШЕНЬ
 
13.07.2021 19:25
Автор: Майданевич Ганна Анатоліївна, аспірантка Науково-дослідного інституту публічного права
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Примусове виконання судових рішень і рішень інших органів пов’язана із діяльністю уповноважених державою органів та їхніх посадових осіб. Норми Законів України «Про виконавче провадження» від 02.06. 2016 р. № 1404-VIII та «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» від 02.06.2016 р. № 1403-VIII, поділяють суб’єктів, які здійснюють виконання судових рішень, та тих, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів. Згідно ч.1 ст. 5 Закону України «Про виконавче провадження» примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів». 

Згідно ст. 6 Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів», систему органів примусового виконання рішень становлять:1) Міністерство юстиції України; 2) органи державної виконавчої служби, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку. Відповідно до Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою КМУ від 02.07. 2014 р. № 228, Мін’юст є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб); організовує, контролює та здійснює примусове виконання рішень у випадках, передбачених законом тощо [1].

У питанні визнання суб’єктами публічного регулювання примусового виконання судових рішень і рішень інших органів, слід звернути увагу на Інструкцію з організації примусового виконання рішень, затверджену наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 р. № 512/5 [2].

Враховуючи, що з моменту затвердження Інструкції з організації примусового виконання рішень, діяльність органів державної виконавчої служби та їхніх посадових осіб,  зазнала певних змін, одним із суб’єктів, які здійснюють примусове виконання судових рішень та рішень інших органів є Департамент ДВС Мін’юсту, який відповідно до Положення про Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 01.03.2019 р. № 616/к, є структурним підрозділом Міністерства юстиції України. Основним завданням Департаменту є: забезпечення реалізації державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб); забезпечення своєчасного, повного і неупередженого виконання рішень у порядку, встановленому законодавством [3]. Структурним підрозділом Департаменту ДВС Мін’юсту відділ примусового виконання рішень Департаменту.  Відповідно до постанови КМУ «Деякі питання територіальних органів Міністерства юстиції» від 09.10.2019 р. № 870, вказаною постановою ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства юстиції, однак, замість них утворено міжрегіональні територіальні органи Мін’юсту [4]. Вказаною постановою КМУ замість ліквідованих  27 Головних територіальних управлінь юстиції в областях, АРК, Києві та Севастополі, КМУ створено 8 міжрегіональних територіальних органи Мін’юсту.

Відповідно до Типового Положення про управління забезпечення примусового виконання рішень міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 20.04.2016 р. № 1183/5, суб’єктом, який здійснюють примусове виконання судових рішень та рішень інших органів є Управління забезпечення примусового виконання рішень міжрегіональних управлінь Мін’юсту, яке є територіальним органом державної виконавчої служби, входить до системи органів Міністерства юстиції України як структурний підрозділ міжрегіональних управлінь та є підзвітним і підконтрольним Департаменту ДВС Мін’юсту [5]. 

Безпосереднє здійснення примусового виконання рішень покладено на відділи державної виконавчої служби міжрегіональних управлінь Мін’юсту, які входить до системи органів Мін’юсту, є структурним підрозділом та підпорядковується міжрегіональним управлінням Мін’юсту через відповідні управління забезпечення примусового виконання рішень міжрегіональних управлінь Мін’юсту і діють відповідно Типового Положення про відділ державної виконавчої служби міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 1336/5 від 07.04.2020 р. [6].

Враховуючи неоднозначне ставлення громадян до виконання судових рішень, наказом Міністерства юстиції України від 16.03.2020 р. № 971/5 «Про деякі питання функціонування органів державної виконавчої служби в офісах «Центр виконання рішень», затверджено Тимчасове положення, яке визначає особливості діяльності відділів державної виконавчої служби відповідних міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України, які беруть участь в експериментальному проекті, на період проведення експериментального проекту у сфері примусового виконання рішень [7]. 

Вищевикладене свідчить, що на сьогодні суб’єктом публічного регулювання  примусове виконання судових рішень і рішень інших органів є Центри виконання рішень, окрім того  областях України та м. Києві, до складу Управління входить відділи примусового виконання рішень. 

Здійснений аналіз вказаних вище нормативно-правових актів, свідчать, що діючи відповідно до визначених повноважень, уповноважені органи та їхні посадові особи, є суб’єктами публічного регулювання примусового виконання судових рішень і рішень інших органів. 

Як слушно зазначає професор О. П. Світличний, норми адміністративного права наділяють правосуб’єктністю широке коло суб’єктів адміністративно-правових відносин, правове становище яких у сфері публічного управління визначається характером і обсягом повноважень [8, c. 205].

До організаційно-правових структур належать усі суб’єкти публічного регулювання примусового виконання судових рішень і рішень інших органів, які відповідними правовими методами та засобами забезпечують виконання завдань держави. Крім вказаних юридичних осіб публічного права, суб’єктами регулювання примусового виконання судових рішень і рішень інших органів, є державні та приватні виконавці. Проте, на відміну від державних виконавців, приватні виконавці є суб’єктами делегованих повноважень, правосуб’єктність яких складається із загальної та спеціальної (адміністративної) правосуб’єктності. 

Отже, в загальному розумінні суб’єктами публічного регулювання примусового виконання судових рішень і рішень інших органів  можна вважити сукупність уповноважених суб’єктів публічної адміністрації (фізичних і юридичних осіб), які вступають у правовідносини з приводу примусового виконання судових рішень і рішень інших органів.

Література:

1. Положення про Міністерство юстиції України: постанова Кабінету Міністрів України від 02.07. 2014 р. № 228. URL: https:// zakon. rada. gov. Text (дата звернення 27.11.2020).

2. Інструкція з організації примусового виконання рішень: наказ Міністерства юстиції України від 02.04.2012 р. № 512. (в редакції наказу № 3208/5 від 16.09.2020). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0489-12#Text (дата звернення 27.11.2020).

3. Положення про Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України: наказ Міністерства юстиції України від 01.03.2019 р. №616/к. URL:https://dostup.pravda. com.ua/request/55608/ response/ 134301/attach/9/.pdf  (дата звернення 27.11.2020).

4. Деякі питання територіальних органів Міністерства юстиції: постанова Кабінету Міністрів України від 09.10.2019 р. № 870. URL: https:// zakon. rada. gov.ua/laws/show/870-2019-п#Text (дата звернення 28.11.2020).

5. Типове Положення про управління забезпечення примусового виконання рішень міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України: наказ Міністерства юстиції України від 20.04.2016 р. №1183/5. URL: https://zakon. rada.gov.ua/laws/show/z0618-16#Text (дата звернення 28.11.2020).

6. Типове Положення про відділ державної виконавчої служби міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України: наказ Міністерства юстиції України від 07.04.2020 р. №1336/5. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws /show/z0618-16#Text (дата звернення 28.11.2020).

7. Про деякі питання функціонування органів державної виконавчої служби в офісах «Центр виконання рішень»: наказ Міністерства юстиції України від 16.03.2020 р. № 971/5. URL: http:// search. (дата звернення 28.11.2020).

8. Світличний О.П. Службове право: витоки, сучасність та перспектив розвитку: колективна монографія / За заг. ред. Т.О. Коломоєць, В.К.Колпакова. Запоріжжя: Видавничий дім «Гельветика», 2017. 328 с.

________________ 

Науковий керівник: Світличний Олександр Петрович, доктор юридичних наук, професор, Науково-дослідний інститут публічного права



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
МІЖНАРОДНА ПРАВОВА ДОПОМОГА ПРИ ПРОВЕДЕННІ ПРОЦЕСУАЛЬНИХ ДІЙ
17.07.2021 10:49
ПРОПОЗИЦІЇ ІЗ ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВОЇ СУДОВОЇ КАРТИ УКРАЇНИ
08.07.2021 20:44
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ПИТАННЯ ЕТИКИ ТА ЕТИКЕТУ НАРОДНОГО ДЕПУТАТА УКРАЇНИ
02.08.2021 20:45




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше