:: LEX :: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРИЗУПИНЕННЯ ПРОЦЕСУ СТЯГНЕННЯ ПОДАТКІВ В РАМКАХ ПРОЦЕДУРИ ВЗАЄМНОГО УЗГОДЖЕННЯ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 60)

Термін подання матеріалів

16 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 1


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРИЗУПИНЕННЯ ПРОЦЕСУ СТЯГНЕННЯ ПОДАТКІВ В РАМКАХ ПРОЦЕДУРИ ВЗАЄМНОГО УЗГОДЖЕННЯ
 
09.02.2022 12:05
Автор: Тесляр Максим Валерійович, аспірант 4-го року навчання, Державний податковий університет
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Податковим кодексом України та Порядком розгляду заяви (справи) за процедурою взаємного узгодження та вимог до заяви визначено, що у разі отримання контролюючим органом від платника податків повідомлення про подану заяву про розгляд справи за процедурою взаємного узгодження, рішення контролюючого органу про визначення грошових зобов’язань з питань, порушених у заяві, вважається неузгодженим до дня завершення розгляду заяви (справи) або, якщо у прийнятті заяви відмовлено, до дати направлення повідомлення про відмову [1;2]. У цілому, такий підхід відповідає позиції Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) та світовим практикам. У той же час, існують також ситуації, коли стягнення податку до дня завершення розгляду справи може вважатись обґрунтованим. У зв’язку з цим важливо розглянути теоретичні аспекти призупинення процесу стягнення податків в рамках процедури взаємного узгодження.

Існує декілька причин, чому призупинення процесу стягнення податків в рамках процедури взаємного узгодження може вважатись обґрунтованим. По перше, будь-яка вимога щодо сплати податків як умова доступу до процедури взаємного узгодження з метою звільнення від сплати цього самого податку, як правило, суперечить політиці забезпечення широкого доступу до процедури взаємного узгодження. Окрім цього, навіть якщо процедура взаємного узгодження в кінцевому підсумку усуває будь-яке подвійне оподаткування або інше оподаткування, що не відповідає конвенціям про уникнення подвійного оподаткування, вимога про сплату податку до завершення процедури взаємного узгодження може коштувати платнику податків «тимчасової вартості грошей», яка відповідає неправомірно нарахованій сумі податкового зобов’язання (окрім випадків, коли договірні держави повністю компенсують платнику податків ці витрати). У такому випадку не можна було б вважати процедуру взаємного узгодження ефективним способом вирішення податкових спорів. 

Що стосується ситуацій, коли стягнення податку до дня завершення розгляду заяви (справи) може вважатись обґрунтованим, то це в першу чергу справи, пов’язані з можливим ризиком банкрутства платника податків або його втечею з країни [3]. Враховуючи строки розгляду заяв (справ) в рамках процедури взаємного узгодження, на початковому етапі складно належним чином оцінити перспективи ситуації. У той же час, попередня оцінка ризиків на етапі подання платником податків заяви про розгляд справи в рамках процедури взаємного узгодження суттєво знижуватиме ризики.  

Враховуючи вищевикладене, у певних випадках стягнення податків до початку процедури взаємного узгодження може бути обґрунтованим. Такий підхід може бути також виправданим в українських реаліях, де існують ризики, пов’язані з можливим невиконанням податкових зобов’язань в майбутньому.  

Література:

1. Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року, №2755-VI. 

2. Порядку розгляду заяви (справи) за процедурою взаємного узгодження та вимог до заяви, затверджений наказом Міністерства фінансів України №820 від 30 грудня 2020 року. 

3. Вдосконалення процедури вирішення спорів за угодами про уникнення подвійного оподаткування, Доповідь, ухвалена Комітетом з податкових питань ОЕСР 30 січня 2007 року. 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРАВОВА ПРИРОДА ТА ОЗНАКИ АДМІНІСТРАТИВНОГО ДОГОВОРУ
31.01.2022 19:45
ОСОБЛИВОСТІ ДИСЦИПЛІНАРНОЇ ТА АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ
17.01.2022 15:37
ОБ’ЄКТИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ГРАЛЬНИМ БІЗНЕСОМ
04.02.2022 20:58
СУБ’ЄКТНИЙ АСПЕКТ ВИБОРЧОГО ПРОЦЕСУ ЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ВИБОРЧИХ СПОРІВ
04.02.2022 15:37




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше