:: LEX :: ШЛЯХИ РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ПЕРСОНАЛУ ДЕРЖАВНОЇ МИТНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 67)

Термін подання матеріалів

12 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 12


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ШЛЯХИ РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ПЕРСОНАЛУ ДЕРЖАВНОЇ МИТНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
 
05.07.2024 11:05
Автор: Христинченко Євгеній Олександрович, аспірант Науково-дослідного інституту публічного права
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]


Формування доброчесності персоналу державних органів є нині актуальним завданням, вирішення якого обумовлює ефективність функціонування системи публічного управління. Особливу важливість вимоги доброчесності мають для митної служби, проходження якої пов’язано з можливими корупційними ризиками. Відповідно до результатів анонімного опитування зовнішніх заінтересованих сторін  щодо вразливих до корупційних правопорушень напрямів діяльності Державної митної служби України за 2023 рік майже половина респондентів, що становить 48,8%, стверджує, що ніколи не стикались з проявами корупції з боку працівників Держмитслужби. Часто з проявами корупції з боку митників стикалися 29 (18,1%) учасників опитування, 31 (19,4%) – рідко. Більшість проявів корупції були пов’язані з прискоренням природного плину проходження митних процедур, завчасне запобігання створенню зайвих «проблем» при проходженні митних процедур та усуненням створених митниками штучних перешкод у проходженні митних процедур (83 респонденти, що в сумі становить 51,9%) [1].

Як зазначається у теоретичних джерелах, доброчесність – це послідовна реалізація у професійній та приватній сфері визнаних державою і суспільством морально-етичних цінностей, принципів та стандартів. Доброчесність має два основних рівня реалізації: індивідуальний (особистий) і корпоративний. Корпоративну доброчесність слід розуміти як закріплення на рівні свідомості більшої частини персоналу органу (підприємства, установи, організації) думок, уявлень та переконань про неприпустимість корупції, непотизму та фаворитизму [2]. Особлива значущість корпоративної доброчесності для персоналу Державної митної служби України обумовлено її завданнями, до яких належить забезпечення реалізації державної митної політики, зокрема забезпечення митної безпеки та захисту митних інтересів України і створення сприятливих умов для розвитку зовнішньоекономічної діяльності, збереження належного балансу між митним контролем і спрощенням законної торгівлі; забезпечення реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи, запобігання та протидії контрабанді, боротьби з порушеннями митних правил [3]. Співробітники Державної митної служби України відіграють вирішальну роль у захисті митних кордонів країни та забезпеченні справедливого збору мит і податків. Вони повинні бути чесними, етичними та відповідальними у своїй роботі, щоб зберегти ефективність роботи митної служби та авторитет у суспільстві. 

Вказане обумовлює доцільність виокремлення основних принципів корпоративної доброчесності персоналу митної служби належать, на нашу думку, наступні. По-перше, це принцип чесності та прозорості. Представники митної служби повинні бути чесними в усіх своїх відносинах з громадськістю, у тому числі під час перевірки товарів, визначення мита та збору податків. По-друге, це принцип справедливості та неупередженості. Співробітники Державної митної служби України мають поводитися з усіма громадянами України, іноземцями та особами без громадянства справедливо та неупереджено, незалежно від форми власності підприємств чи вартості їхніх товарів, походження, національності чи інших ознак фізичних осіб. По-третє, це принцип верховенства права. Представники митної служби повинні добре знати вимоги митного законодавства, гарантії прав та свобод фізичних та юридичних осіб у митній сфері. По-четверте, це принцип підзвітності. Представники митної служби відповідають за свої дії та повинні відповідати за свої рішення. Вони повинні вести точні записи, документувати свої дії та бути готовими пояснити свої рішення керівникам і громадськості. По-п’яте, це принцип конфіденційності. Персонал Державної митної служби України повинен захищати конфіденційність конфіденційної інформації, включаючи комерційну таємницю, персональні дані та інформацію про розслідування. Вони повинні розкривати таку інформацію лише уповноваженим особам і відповідно до закону. По-шосте, це принцип об’єктивності у прийнятті рішень: Представники митної служби мають приймати рішення на основі закону, фактів і доказів, вони повинні уникати конфлікту інтересів і своєчасно повідомляти керівництву про його наявність відповідно до встановлених процедур. Вони не повинні приймати рішення, на які може вплинути особиста вигода, фаворитизм, непотизм або зовнішній тиск.

Література:

1. Інформація про результати анонімного опитування зовнішніх заінтересованих сторін  щодо вразливих до корупційних правопорушень напрямів діяльності Держмитслужби за 2023 рік https://customs.gov.ua/zapobigannia-proiavam-koruptsiyi

2. Шопіна І. М. Формування корпоративної доброчесності як мета кадрового забезпечення управління в органах Національної поліції України. Правові новели. 2023. №20. С. 160-165. DOI https://doi.org/10.32782/ln.2023.20.22

3. Положення про Державну митну службу України: затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227. https://customs.gov.ua/polozhennia

____________________ 

Науковий керівник: Юрій Віталійович Гаруст, доктор юридичних наук, професор



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
МІЖНАРОДНО-ПРАВОВА ЗАБОРОНА КАТУВАНЬ НА УНІВЕРСАЛЬНОМУ РІВНІ
10.07.2024 17:46




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше