:: LEX :: ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ ЯК ДЖЕРЕЛО НОРМАТИВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ
UA  PL  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 72)

Термін подання матеріалів

14 травня 2025

До початку конференції залишилось днів 19


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ ЯК ДЖЕРЕЛО НОРМАТИВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ
 
11.03.2025 15:12
Автор: Чекіс Роман Ярославович, аспірант факультету суспільних і прикладних наук, Заклад вищої освіти «Університет Короля Данила»
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]


Податкове законодавство є одним із основних інструментів фінансування держави та органів місцевого самоврядування. В Україні, зокрема, місцеві податки відіграють важливу роль у формуванні бюджетів місцевих громад, забезпеченні їх фінансової самостійності та реалізації місцевих ініціатив. Податковий кодекс України є основним джерелом нормативного регулювання, яке визначає механізми збору місцевих податків, порядок їх адміністрування та взаємодії з центральними органами влади. 

Реформи в сфері місцевих фінансів та децентралізація в Україні значно змінили підходи до оподаткування на місцях, підвищуючи відповідальність місцевих органів за ефективне управління податковими ресурсами. Актуальність дослідження полягає в необхідності аналізу сучасних підходів до регулювання місцевих податків через призму Податкового кодексу, з урахуванням змін, що відбуваються в умовах динамічного розвитку економіки та правової системи України.

Відповідно до ст. 1 Податкового кодексу України, «Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства» [1].

Податкові відносини, як об'єкт правового регулювання податково-правових норм, мають низку специфічних ознак. Вони пов'язані з реалізацією податкового обов'язку та виникають і функціонують на основі податково-правових норм. Ці відносини відображають державну волю та інтереси в галузі оподаткування, мають організаційно-майновий характер і сприяють узгодженню суб'єктивних прав і обов'язків учасників. Крім того, вони забезпечуються механізмами державного примусу, що є гарантією їх виконання.

«Концептуальна оцінка нормативно-правового акта передбачає визначення сфери суспільних відносин, які він має регулювати, а також встановлення відповідної галузі права, до якої він відноситься. Крім того, необхідно з'ясувати предмет та метод регулювання конкретного виду цих відносин, а також механізми впливу на поведінку учасників. Предмет податкового регулювання охоплює відносини, що забезпечують формування доходної частини бюджетів. Водночас слід зазначити, що ці відносини не включають всі джерела бюджетних надходжень. Податкові надходження становлять лише одне з чотирьох основних джерел, що формують бюджетні доходи [2]. 

«До місцевих податків належать: податок на майно; єдиний податок. До місцевих зборів належать: збір за місця для паркування транспортних засобів; туристичний збір. Місцеві ради обов’язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю, крім земельного податку за лісові землі)» [1].

Податковий кодекс України встановлює основні правові засади регулювання місцевих податків та визначає принципи, механізми та інструменти, необхідні для ефективного справляння податків на рівні територіальної громади. Положення Закону сприяють фінансовій незалежності органів місцевого самоврядування та їх здатності до самостійного розвитку.

Місцеві податки, визначені Податковим кодексом України, є важливим джерелом надходжень до місцевих бюджетів і використовуються для фінансування місцевих проєктів, інфраструктурних ініціатив та соціальних програм. Зміни в місцевих податках сприяють більш ефективному управлінню бюджетними коштами на місцевому рівні.

Подальші дослідження у сфері місцевого оподаткування в Україні мають бути зосереджені на аналізі ефективності впроваджених змін та оцінці впливу податкових реформ на місцеві бюджети та податкову систему на забезпечення сталого економічного розвитку місцевих громад. 

До того ж, слід зосередитися на пошуку шляхів оптимізації механізмів. Як наслідок, Податковий кодекс України відіграє важливу роль у регулюванні місцевих податків, але реформування та вдосконалення податкової системи в контексті місцевого самоврядування має тривати з метою підвищення ефективності його застосування.

Література:

1. Податковий кодекс України: Закон України від 02.12.2010 № 2755-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text. (дата звернення: 11.03.2025).

2. Бюджетний кодекс України: Закон України від 08.07.2010 № 2456-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17#Text. (дата звернення: 11.03.2025).

____________________ 

Науковий керівник: Загурський Олександр Богданович, кандидат юридичних наук, доцент, Заклад вищої освіти «Університет Короля Данила»



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВІ ІНСТИТУТИ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ
13.03.2025 10:21
МІЖНАРОДНІ САНКЦІЇ ЯК ЗАСІБ ВПЛИВУ НА ДЕРЖАВУ-ПОРУШНИКА
11.03.2025 15:49
ЗМІНИ В ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ У СФЕРІ ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ ДОМАШНЬОМУ НАСИЛЬСТВУ, НАСИЛЬСТВУ ЗА ОЗНАКОЮ СТАТІ
11.03.2025 15:42
ПРАВОВИЙ РЕЖИМ ВОЄННОГО СТАНУ У АКТАХ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
11.03.2025 15:28
ФУНКЦІЇ МІСЦЕВИХ ФІНАНСІВ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ
11.03.2025 15:21
ФОРМУВАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ ДУМКИ ПРО НАЦІОНАЛЬНУ ПОЛІЦІЮ: ВПЛИВ ОСОБИСТОГО ДОСВІДУ, МЕДІА ТА РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ
11.03.2025 14:55
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СТАТУСУ ВІЙСЬКОВИХ І ЦИВІЛЬНИХ МІСІЙ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
10.03.2025 14:03




© 2006-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше