:: LEX :: ПРО ПІДВИЩЕННЯ ПРОЖИТКОВОГО МІНІМУМУ ТА ЗАКОНОДАВЧУ ТЕХНІКУ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 28


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРО ПІДВИЩЕННЯ ПРОЖИТКОВОГО МІНІМУМУ ТА ЗАКОНОДАВЧУ ТЕХНІКУ
 
15.02.2010 07:38
Автор: Волкова Наталія Володимирівна, кандидат юридичних наук, доцент кафедри адміністративного та митного права Академії митної служби України
[Фінансове право. Банківське право]
З прийняттям Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» від 20 жовтня 2009, не зважаючи на соціальну спрямованість, яким встановлений розмір прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати, вищий у порівнянні з тим, що внесено до державного бюджету на 2009 рік, є підстави говорити про те, що такий нормативний акт вносить дисбаланс в систему фінансового законодавства та не відповідає Конституції України з наведених нижче факторів.
В ч.2 ст.95 Конституції України визначено, що виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків.
Така норма врахована і в Законі України «Про прожитковий мінімум» і в Законі України «Про оплату праці»; саме тому вказані закони містять бланкетні норми. (Відповідно до статті 10 Закону України «Про оплату праці», «розмір мінімальної заробітної плати встановлюється Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України не рідше одного разу на рік у законі про Державний бюджет України».
В ст. 4 Закону України «Про прожитковий мінімум» визначено, що прожитковий мінімум встановлюється Кабінетом Міністрів України, а затверджується щороку Верховною Радою України в законі про Державний бюджет України на відповідний рік.)
Затвердження в окремому законі визначених розмірів мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму є нелогічним з огляду на необхідність визначення таких показників з урахуванням динаміки макроекономічних показників в країні щороку, це є дублюванням норм Закону «Про державний бюджет», що приймається щороку.
В базі законодавства з огляду на один з основних принципів фінансового права гласність містяться пояснення та необхідні додатки до проекту закону прийнятого до розгляду Верховною Радою. В порушення частини 2 статті 27 Бюджетного кодексу України не подано фінансово-економічне обґрунтування та пропозиції про видатки, які належить скоротити, та/або пропозиції про джерела додаткових доходів для покриття збільшення видатків (До проектів законів, набрання чинності якими в поточному чи наступному бюджетних періодах призведе до збільшення видатків або скорочення доходів бюджету, суб'єктом законодавчої ініціативи додаються пропозиції про видатки, які належить скоротити, та/або пропозиції про джерела додаткових доходів для покриття збільшення видатків).
Згідно ч.3 ст.27 Бюджетного кодексу України Закони України, які впливають на формування доходної чи видаткової частини бюджетів, повинні бути офіційно оприлюднені до 15 серпня року, що передує плановому. В іншому разі норми відповідних законів, що впливають на формування доходної та/або видаткової частини бюджетів, застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, наступного за плановим, крім випадків, передбачених Законом України "Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва".
При цьому ч.1 Ст. 3 Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» визначає, що цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
Таким чином, беручи до уваги наведені вище аргументи, що ґрунтуються на нормах Конституції України, слід констатувати, що Закон України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» не відповідає нормам Конституції України (ч.2 ст.95), вимогам Бюджетного кодексу України (ч.2,ч.3 ст.27), законам України «Про прожитковий мінімум» (ст.4) та «Про оплату праці» (ст.10).
Підвищувати соціальні виплати, заробітні плати слід обов’язково, однак з урахуванням вимог Конституції України та відповідними правовими інструментами. Таке недбале ставлення законодавця до законодавчої техніки, що порушує системність, узгодженість юридичних норм може негативно відобразитись у правозастосуванні, при користуванні положеннями законодавчих актів у діяльності органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та судовій практиці.

e-mail: NV417170@gmail.com

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ВСТУПНИЙ БАНКІВСЬКИЙ КОНТРОЛЬ ЯК ЗАСІБ ПОПЕРЕДЖЕННЯ НЕСТАБІЛЬНОСТІ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ
06.02.2010 13:36




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше