:: LEX :: ПОШУК ШЛЯХІВ ЗАКОНОДАВЧОГО ЗАПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ ОБОВ’ЯЗКОВОГО МЕДИЧНОГО СТРАХУВАННЯ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 60)

Термін подання матеріалів

16 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 20


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПОШУК ШЛЯХІВ ЗАКОНОДАВЧОГО ЗАПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ ОБОВ’ЯЗКОВОГО МЕДИЧНОГО СТРАХУВАННЯ
 
09.04.2010 08:22
Автор: Стеценко Валентина Юріївна, кандидат юридичних наук доцент кафедри цивільно-правових дисциплін Київського національного університету культури і мистецтв
[Медичне право]
На часі необхідність запровадження в Україні обов’язкового медичного страхування. В контексті пошуку шляхів реалізації такого кроку видається доцільно зупинитись на наступних проблемних питаннях адміністративно-правового забезпечення:
- соціально-юридичні передумови необхідності запровадження в Україні обов’язкового медичного страхування;
- сутність та основні пріоритети державної політики в галузі охорони здоров’я в контексті медичного страхування;
Перше. Чи є на сьогодні в Україні нагальне необхідність у запровадженні на законодавчому рівні обов’язкового медичного страхування? На наше переконання – так, оскільки це об’єктивно необхідно для наступних суб’єктів:
а) громадян України, переважна більшість яких виступає час від часу у якості пацієнтів, оскільки вони за результатами самих різних соціологічних досліджень значною мірою невдоволені доступністю та якістю медичної допомоги;
б) медичних працівників, оскільки у них з’явиться матеріальна зацікавленість якісно виконувати свою роботу, адже більш затребуваний спеціаліст буде отримувати більшу заробітну плату;
в) лікувально-профілактичних установ, так як вони реально отримуватимуть кошти за кожного пролікованого пацієнта і не так страждатимуть від одноканального фінансування, виключно з бюджету;
г) суспільства у цілому, оскільки воно буде сприймати обов’язкове медичне страхування як додатковий аргумент соціального забезпечення та уваги з боку держави;
д) самої держави, оскільки стане більш прозорим механізм фінансування втрат на медицину, стане більш дієвим механізм впливу на лікувально-профілактичні установи, які надають неякісну медичну допомогу тощо.
Друге. Сутність та основні пріоритети державної політики в галузі охорони здоров’я в контексті медичного страхування повинні полягати у пошуках шляхів максимально можливого рівня медичного забезпечення населення при 100 % гарантуванні мінімуму надання медичних послуг. Іншими словами, кожен, хто б не звертався за медичною допомогою, має її отримати в тому об’ємі, який держава через різні механізми, і перш за все обов’язкове медичне страхування, профінансувала.
Варто вказати на певного роду інерційність медичної системи, коли будь-які перетворення у цій царині втілюються у життя не так швидко, як того вимагає час та соціально-економічний характер сучасної держави. Про це явище часто говорять у контексті певної корпоративності та відносної закритості медичної спільноти, ми ж підкреслюємо повільний характер будь-яких організаційно-правових новацій. Не випадково, це дає певні підстави для низки фахівців стверджувати, що вітчизняна медицина носить все ще радянський, нереформований характер.
Вважаємо, що принципами української державної політики в галузі охорони здоров’я в контексті запровадження обов’язкового медичного страхування повинні стати наступні:
- законність, тобто чітке та неухильне виконання приписів законів, які стосуються загальної організації охорони здоров’я та обов’язкового медичного страхування;
- гуманістичність, котра проявляється у людиноцентристській спрямованості реформування вітчизняної медицини. Іншими словами, реформи не заради реформ, а реформи заради забезпечення реалізації прав людини;
- фінансова обумовленість – це чітка залежність пропонованих кроків тим коштам, котрі виділяються у бюджеті на охорону здоров’я. Суспільство повинне вірити державі у справі здійснення реформ. У іншому випадку ми матимемо справу із популізмом, демагогією, черговим проявом недовіри пересічних громадян до втілюваних реформ;
- стадійність, щоб обов’язкове медичне страхування вводилось в практично площину послідовно, крок за кроком. Доцільно, аби план реформ був розроблений на два – три роки. Чому не більше? Це, як і багато інших реформ охорони здоров’я, котрі планувались, але не були втілені у життя, не буде серйозно сприйнято. Чому не менше – це малоймовірно з позицій комплексного характеру модернізації, котра охопить структури як суто медичні, так і тісно з ними пов’язані, проте які не знаходяться у підпорядкування Міністерства охорони здоров’я України.
Таким чином, як видається, Україна потребує суттєвого оновлення організаційно-правового забезпечення медичної діяльності. Ключовим елементом такого оновлення має стати законодавче забезпечення у нашій державі обов’язкового медичного страхування.

e-mail: vusteshenko@bk.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше