:: LEX :: МІЖНАРОДНІ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЇХ РОЛЬ У ПРОТИДІЇ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ ДОХОДІВ, ЗДОБУТИХ ЗЛОЧИННИМ ШЛЯХОМ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 27


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

МІЖНАРОДНІ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЇХ РОЛЬ У ПРОТИДІЇ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ ДОХОДІВ, ЗДОБУТИХ ЗЛОЧИННИМ ШЛЯХОМ
 
30.09.2008 23:12
Автор: Верста Лілія Богданівна, аспірантка кафедри кримінального права та процесу Прикарпатського Національного Університету ім. В. Стефаника
[Кримінальне право. Кримінальний процес. Криміналістика. Кримінологія. Кримінально-виконавче право]
Відмивання (легалізація) коштів, здобутих злочинним шляхом, створює глобальну загрозу належному функціонуванню світової фінансової системи.
У зв’язку з існуючою тенденцією, щодо зростання кількості злочинів, пов’язаних із легалізацією (відмиванням) коштів, здобутих злочинним шляхом, та складністю їх розслідування, перед теорією криміналістики досить гостро постає необхідність у розробці прийомів і методів боротьби із вказаними злочинами.
Вагома кількість коштів, здобутих злочинним шляхом, легалізується шляхом відвідання численних рахунків у країнах світу. Джерелом таких брудних грошей як правило виступають такі серйозні злочини, як торгівля наркотиками , тероризм, корупція , інші фінансові злочини.
Стрімкий розвиток технологій та комунікацій зробили рух коштів стрімким та легким. В середньому за глобальними оцінками відмивається від 500 більйонів до 1 трильйона доларів в рік.
Кошти можуть переводитися через фінансові посередні агентства, через фіктивні фірми. Проблемою злочинців, що легалізують доходи отримані злочинним шляхом –є відмити гроші, тобто показати, що ці кошти мають легальне походження.
Протидія відмиванню коштів розпочинається з контролю доходів фінансової системи та превенції анонімних чи сумнівних вкладів.
Існує два перспективні напрямки для протидії відмивання коштів:
1. Правоохоронні органи та агенції;
2. фінансові органи, що мають на меті захист фінансової системи від кримінального впливу.
Захисна система контролю відмивання грошей має три основні елементи:
1. Знай своїх покупців;
2. Детекція слідоутворення походження грошей;
3. Звітність про підозрілі трансакції.
Каталізатором еволюції міжнародних організацій, що стали на захист фінансових макро- та мікро- систем ,став FATF, що був створений у 1989 році, тоді регіональні органи Європейський Союз, Рада Європи, Організація Американських штатів адаптували Anti Money Laundering (Проти відмивання грошей) стандарт. Важливу роль відіграла ООН прийнявши: “Конвенція проти незаконного обігу, наркотиків та психотропних речовин.”,
“Міжнародна конвенція для придушення тероризму.”, “Міжнародна конвенція проти транснаціональних злочинів.”. “G7” спровокувала створення «Форуму Фінансової Стабільності» у 1999 році. "Bassel Сommittee on Banking supervision" у 1988 встановила превенцію використання банківських систем з ланкою відмивання коштів, у 1997 році встановила основні принципи для ефективного управління банками. Вище перелічені організації стали основою для спорудження системи протидії легалізації доходів.
Вагому роль у протидії відмивання грошей відіграють такі організації як Європол та Інтерпол. У кожній країні створюються організації на зразок Українського Міністерства моніторингу –Фінансово розвідувальний орган FIU. Слід зауважити, що у США таких агенцій сотні. Водночас на світовій арені відіграють вагому роль у боротьбі з відмиванням грошей організації , що створенні з ціллю виявлення шахрайства та захисту бюджету країни (Anti Fraud Office) від злочинних посягань. Проблема належного міжнародного співробітництва – це відсутність належного механізму співпраці, а саме деталізованих двох чи багатосторонніх угод, що дозволяють вчиняти конкретні дії на території країни, котра є стороною угоди; обміну інформації між ними; прозорості функціонування та структури FIU. В декотрих країнах вони є корумпованими , чи взагалі відсутні.

Література:
1. Молчанова Т., Некрасов В., Корсун С., Усатій Г., Противодействие отмыванию денег: украинско-российский опыт: Монографія– К.:КНТ,2007.238с.,С.201
2. National Crime Authority, Taken to the cleaners: money laundering in Australia, Canberra Australian Government Publishing Service, 1991, Vol.l, p.31
3. Некрасов В.А., Борець Л.В., Мироненко С.Ю. Виявлення легалізації (відмивання ) доходів, одержаних злочинним шляхом (оперативно-розшуковий аспект): К., Видавничий дім «Скіф», КНТ, 2008.-88с., С.8
4. Zund A. Geldwascherei: Motive-Formen-Advehr, in : Der Schwezer Tren-hander 9/1990. S.403-408
5. www.vuzlib.net/beta3/html/1/3132/3259/
6. Drage J Countering Money Money Laundering”, Bank of England Quarterly Bulletin, November 1992 p. 420.
7. Muller C. Geldwascherei Motive-Formen-Abvehr.S.122
8. Матусовский Г.А. Экономические преступления: криминалистический анализ. — Харьков: Консум, 1999. — 480 с.,С. 405-415.
9. http://www.laundryman.u-net.com/page6_mlmeth.html
10. Money laundering : guidance notes for mainstream banking lending and deposit taking activities, London, Joint Money laundering Steering Group, 1993, paragraph 8
11. Волобуєв А.Ф. Проблеми методики розслідування розкрадань майна в сфері підприємництва. – Харків: Вид-во Ун-ту внутр. справ, 2000. - 325 c.,С.81

еmail: liliya_versta@yahoo.com

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ЩОДО КОНФІСКАЦІЇ МАЙНА ЯК ВИДУ ПОКАРАННЯ
29.09.2008 21:18
КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА РОЗПОВСЮДЖЕННЯ „ДИТЯЧОЇ ПОРНОГРАФІЇ” З ВИКОРИСТАННЯМ ЗАСОБІВ КОМП’ЮТЕРНОЇ ТЕХНІКИ
29.09.2008 10:07
ДЕЯКІ АСПЕКТИ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ У ВИДІ ОБМЕЖЕННЯ ВОЛІ
26.09.2008 09:13
ЗДІЙСНЕННЯ ЗАХИСТУ ПІДСУДНОГО В СУДІ ПРИСЯЖНИХ
24.09.2008 13:44
ВЛАСТИВОСТІ ЛЮДИНИ, ЩО ВІДОБРАЖУЮТЬСЯ У МАТЕРІАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ПІД ЧАС ВЧИНЕННЯ ЗЛОЧИНУ
24.09.2008 13:35
ОСОБЛИВОСТІ ДОПИТУ ОСОБИ СТОСОВНО ВІДОМОСТЕЙ, ЩО СКЛАДАЮТЬ ДЕРЖАВНУ ТАЄМНИЦЮ
10.09.2008 09:35
САНКЦІЯ ВІДНОСНО ВИЗНАЧЕНОЇ НОРМИ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВА
10.09.2008 09:28
ТУРИСТИЧНИЙ БІЗНЕС ЯК ОБ’ЄКТ ТІНЬОВИХ ВІДНОСИН ТА СФЕРА СКОЄННЯ ЗЛОЧИНІВ
09.09.2008 21:02




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше