:: LEX :: ДО ПРОБЛЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ ЛЮДИНИ: ДЕЯКІ СПОСОБИ НАБУТТЯ  ПРАВА ВЛАСНОСТІ НА ДЕРЖАВНЕ МАЙНО
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 61)

Date of conference

16 May 2024

Remaining time to start conference 23


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ДО ПРОБЛЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ ЛЮДИНИ: ДЕЯКІ СПОСОБИ НАБУТТЯ ПРАВА ВЛАСНОСТІ НА ДЕРЖАВНЕ МАЙНО
 
09.02.2009 20:41
Author: Демидова Євгенія Євгенівна, студентка Інституту підготовки кадрів для органів прокуратури України Національної юридичної академії України ім. Ярослава Мудрого
[Arbitration law. Arbitration judicial law]
В ст. 316 ЦК України надається визначення поняття «право власності», під яким розуміється право особи на річ (майно), яке воно здійснює згідно закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавленим такого права або обмеженим, крім випадків передбачених законом.
В державній власності знаходиться майно, в тому числі гроші, які належать державі Україна, - це стверджується в ч. 1 ст. 326 ЦКУ. Далі в другій частині зазначеної статті вказується, що від імені і в інтересах держави право власності здійснюють відповідно органи державної влади.
Конституція України встановлює правила і межі діяльності органів державної влади та їх посадових осіб при здійсненні ними своїх повноважень, зокрема, в сфері володіння, користування та розпорядження державною власністю. Вони повинні діяти тільки на підставі закону і способом, який визначається законом.
Органи державної влади при здійсненні своїх повноважень щодо державного майна є суб’єктами певних правовідносин. У випадку відчуження державного майна між ними та іншими суб’єктами (фізичними та юридичними особами), виникають відносини «відчуження – набуття» права власності. Органи державної влади позбавляються прав на майно, одночасно з цим фізичні або юридичні особи їх набувають.
Вивчення статей 344 та 345 ЦК України дозволяє зробити висновок, що перехід прав власності на державне майно к іншим суб’єктам може бути здійснений такими способами:
1) шляхом добросовісного заволодіння чужим (державним) майном і відкритим, безперервним володінням ним протягом часу, передбаченого в ст. 344 ЦКУ. Наприклад, володіння нерухомим майном потрібно щоб було протягом десяти років або володіння рухомим майном – протягом п’яти років. Право власності на нерухоме майно, що підлягає державній реєстрації виникає за набувальною давністю з моменту державної реєстрації;
2) у зв’язку із заволодінням державним майном на підставі договору з уповноваженим органом державної влади, який після закінчення строку договору не пред’явив вимоги про його повернення. Право власності при наявності таких обставин набувається на нерухоме майно через п'ятнадцять, а на рухоме майно – через п’ять років з часу спливу позовної давності
3) шляхом приватизації державного майна, здійсненої відповідно до закону.
ГК України також містить приписи, які надають право на відчуження об’єктів державної власності, і встановлюють порядок здійснення таких дій. Так, в ч. 2 ст. 75 ГК України право на відчужування майнових об’єктів, що належать до основних фондів, надається державним комерційним підприємствам. Такі підприємства є суб’єктами підприємницької діяльності. Відмінність їх від інших комерційних юридичних осіб полягає в тому, що майно за ними закріплюється на праві господарського відання (ч. 2 ст. 74 ГК). Але на підставі ст. 75 ГК державні комерційні підприємства при наявності попередньої згоди органу, до сфери управління входить підприємство, можуть здійснювати відчужування майна. Цікавою є вказівка в тексті статті на те, що таке відчужування проводиться, як правило, на конкурентних засадах. Тобто законодавець не тільки надає можливість відчуження – набуття права власності на державне майно у встановленому ним порядку, але і при цьому не виключає відсутності конкурсу. Перехід права власності на державне майно таким способом здійснюється поза програмою приватизації.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ІНВЕСТОРИ В КОРПОРАТИВНІ ОБЛІГАЦІЇ: РЕАЛІЗАЦІЯ ТА ЗАХИСТ ЇХ ПРАВ В УКРАЇНІ
09.02.2009 21:34
ОРГАНИЗАЦИОННО-ПРАВОВЫЕ ФОРМЫ КРУПНЫХ АГРОПРОМЫШЛЕННЫХ ПРЕДПРИЯТИЙ
09.02.2009 21:25
ПОНЯТТЯ ВУГІЛЬНОЇ ШАХТИ ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ
08.02.2009 16:59




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше