:: LEX :: ПРАВО ГРОМАДЯН УКРАЇНИ НА ДОСТАТНІЙ ЖИТТЄВИЙ РІВЕНЬ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 60)

Date of conference

16 April 2024

Remaining time to start conference 19


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРАВО ГРОМАДЯН УКРАЇНИ НА ДОСТАТНІЙ ЖИТТЄВИЙ РІВЕНЬ
 
21.02.2007 16:25
Author: Кушніренко О.Г., канд.юрид.наук, доцент Національної юридичної академії України ім. Ярослава Мудрого
[Constitutional law. International law]
Вперше в практиці вітчизняного законодавства ст.48 Конституції України закріпила право на достатній життєвий рівень для особи і її сім’ї, що включає достатнє харчування, одяг, житло. Вказана норма Конституції має універсальний характер, який полягає в тому, що вказане право є природнім не лише для громадян України, а також і для іноземних громадян та осіб без громадянства. Саме в розповсюдженні дії норми ст.48 Конституції України, без будь-яких винятків, на кожну людину, в її індивідуальному характері, полягає цінність вказаної норми.
Чинній Конституції нашої держави вже більше 10 років, але не можна стверджувати, що в країні існує цілісна законодавча система, яка б забезпечувала право людини на достатній життєвий рівень. Діють тільки окремі законодавчі акти, до того ж недосконалі.
Слід визначити, що право передбачене ст.48 Конституції, є різноплановим і включає в себе економічні, політичні, соціальні, демографічні та інші аспекти. Реалізація цього права, на наш погляд, тісно пов’язана з реалізацією ст.1 Конституції України, згідно з якою наша держава є не тільки суверенна, незалежна, демократична і правова, але й соціальна. В цій частині ст.1 Конституції не є реальною нормою, це норма – ціль, до якої наше суспільство і держава повинні прагнути, і яка навряд чи буде реалізована найближчим часом. Право ж, закріплене ст.48 Основного Закону, є індивідуальним, а тому теоретично кожна людина може його реалізувати, в тому числі і в майбутньому. До речі, значний відсоток громадян це право вже реалізував як для себе, так і для своїх сімей і про це красномовно свідчить не лише статистика, але й реальна дійсність.
Потрібно визнати, що ст.48 Конституції не має механізму забезпечення даного права, а тому для реальної реалізації цього права надзвичайно важливо використовувати міжнародний досвід з цього питання, який є цікавим і загальновідомим.
Що стосується створення відповідної вітчизняної нормативної бази, то слід керуватися відомими міжнародно-правовими документами: Загальною декларацією прав людини, Міжнародним пактом з економічних, соціальних і культурних прав, Європейською Конвенцією з прав людини та ін.
Головну відповідальність за втілення права, передбаченого ст.48 Конституції в реальне життя, повинні нести найвищі органи державної влади – Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України і Президент України. Значна відповідальність в забезпеченні права кожної людини на достатній життєвий рівень покладається на місцеві органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Перехід до парламентсько-президентської форми правління покладає значні зобов’язання і на політичні партії (як правлячі, так і опозиційні). І все таки слід пам’ятати, що в значній мірі, реалізація права людини на достатній життєвий рівень залежить і від бажання самої людини досягти такого рівня. Держава, як і інші структури громадянського суспільства, для працездатних громадян повинні лише створити відповідні умови.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ НОРМ МІЖНАРОДНОГО ПРАВА В НАЦІОНАЛЬНЕ ПРАВО УКРАЇНИ ЩОДО МІЖНАРОДНОГО УСИНОВЛЕННЯ
28.02.2007 18:15
УГОДА ПРО ТОРГОВІ АСПЕКТИ ІНВЕСТИЦІЙНИХ ЗАХОДІВ (ТРИМС): АКТУАЛЬНІ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВІ ПИТАННЯ
28.02.2007 18:13
НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ МІСЦЕВОГО РЕФЕРЕНДУМУ
25.02.2007 23:26




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше