:: LEX :: ВИКОРИСТАННЯ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНИХ ПОДІЙ МОЖЛИВОСТЕЙ ЕКСПЕРТИЗИ ЛАКОФАРБОВИХ МАТЕРІАЛІВ ТА ПОКРИТТІВ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 28


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ВИКОРИСТАННЯ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНИХ ПОДІЙ МОЖЛИВОСТЕЙ ЕКСПЕРТИЗИ ЛАКОФАРБОВИХ МАТЕРІАЛІВ ТА ПОКРИТТІВ
 
20.12.2011 14:20
Автор: Сас Михайло В’ячеславович, здобувач кафедри криміналістики Донецького юридичного інституту МВС України
[Секція 4. Кримінальне право. Кримінальне процесуальне право. Криміналістика. Кримінологія. Кримінально-виконавче право]

Найскладнішим напрямом експертизи матеріалів, речовин та виробів є експертиза лакофарбових матеріалів та покриттів, що обумовлено багатокомпонентним складом вказаних об’єктів дослідження, значним асортиментом лаків та фарб, варіативністю технології фарбування готових виробів [2, c. 16].

Значна кількість експертиз, які проводяться у даному напрямі, призначаються за кримінальними справами, пов’язаними з дорожньо-транспортними подіями [1, c. 248]. Через те, що нерідко водії автотранспортних засобів, винні у вчиненні дорожньо-транспортних подій, особливо з тяжкими наслідками для потерпілого, з метою уникнення відповідальності, зникають з місця події. У даному випадках для доказування вини запідозреного вагоме значення має дослідження мікрочасток лакофарбових покриттів, які залишаються на місці вчинення злочину, або одязі потерпілих.

Вивчена слідча практика показує, що в зазначених ситуаціях нашарування, які залишаються на одязі після контактної взаємодії з пофарбованою поверхнею автотранспортного засобу, як правило, є мікрочастками зовнішнього шару його лакофарбового покриття, розподілені між поверхневими волокнами тканини [2, c. 16].

З оснащенням, в останні роки, окремих підрозділів експертизи матеріалів, речовин та виробів ДНДЕКЦ МВС України ІЧ-Фур’є спектрометрами з ІЧ-мікроскопом з’явилася можливість отримувати повноцінну інформацію про молекулярний склад мікрокількостей нашарувань лакофарбових матеріалів і, відповідно, проводити їх порівняльне дослідження з лакофарбовою поверхнею автотранспортних засобів, водії яких підозрюються у вчиненні дорожньо-транспортних подій.

Так, у Шепетівському районі, на трасі Шепетівка-Хмельницький, невідомий водій вчинив наїзд на водія мопеда Т. Від отриманих травм Т. помер, а водій з місця події зник. На одязі потерпілого було виявлено нашарування фарби червоного кольору. Згодом до Шепетівського МРВ після дорожньо-транспортної події було доставлено автомобіль марки «Форд-Сієрра», який належав гр. К. При огляді автомобіля встановлено: він підлягав ремонтним роботам, в тому числі перефарбуванню.

Під час проведення експертизи наданих на дослідження зразків лакофарбових покриттів, вилучених із вказаного автомобіля, у їх складі виявлено залишки шару, молекулярний склад якого цілком збігався з молекулярним складом нашарувань на одязі потерпілого гр. Т. Отже, було встановлено ймовірну причетність водія автомобіля до вчинення вказаної дорожньо-транспортної події [2, c. 16-17].

Водію легкового автомобіля, який вчинив наїзд на двох пішоходів у селі Петрівці Красногвардійського району Криму, зник з місця події. Було розпочато слідство та його розшук. Експерт, який оглядав місце дорожньо-транспортної події, знайшов на асфальті та вилучив частки лакофарбового покриття. Невдовзі автомобіль був виявлений та затриманий. Як виявилося, частки, вилучені у ході огляду місця події, мали загальну групову належність до часток лакофарбового покриття автомобіля [2, c. 17].

У м. Хмельницькому невідомий водій, керуюче автомобілем невстановленої марки, вчинив наїзд на пішохода Д. У дорожньо-транспортної події підозрювався водій автомобіля «Мазда-626» гр. К. На експертизу були надані спортивні штани потерпілого та зразки лакофарбового покриття автомобіля. В ході дослідження на штанах дійсно було виявлено нашарування фарби, схожої за кольором із зовнішнім шаром наданих зразків, проте порівняльний аналіз молекулярного складу цих об’єктів показав відсутність між ними спільної родової належності. Отже, версія про участь у дорожньо-транспортній події конкретного автомобіля виявилася необґрунтованою [2, c. 17].

Прокуратурою м. Енергодара Запорізької області було порушено кримінальну справу за фактом завищення вартості робіт, виконаних ПП «Управління № 7-Інтер’єр» по ремонту фасаду місцевої ЗОШК № 5. На дослідження до відділу експертизи матеріалів, речовин, виробів та медико-біологічної експертизи НДЕКЦ області були надані зразки лакофарбового покриття фасаду школи та лакофарбових матеріалів марок «КО» та «PALAZO». Проведеною експертизою встановлено, що лакофарбове покриття фасаду ЗОШК № 5 виконано лакофарбовим матеріалом марки «КО», а не «PALAZO», як зазначено у розрахунках. Результат цієї експертизи мав вирішальне значення у розслідуванні зазначеного злочину [2, c. 17].

Усередині жовтня 2005 року громадянка Д., керуючи власним автомобілем «Ніссан» та здійснюючи рух на автотрасі Луганськ-Сватове, допустила зіткнення з велосипедистом О., який здійснював рух в попутному напрямі. У результаті зіткнення останній був смертельно травмований та помер на місці пригоди. Власниця автомобіля з місця події зникла. В ході проведення огляду місця дорожньо-транспортної події були вилучені фрагменти лакофарбового покриття автомобіля. Аналогічні фрагменти було вилучено з автомобіля «Ніссан», який на момент огляду знаходився в гаражі в Сєвєродонецьку. Вказані фрагменти лакофарбового покриття були направлені на дослідження до НДЕКЦ. Фахівцями якого було проведено експертизу лакофарбового покриття, у результаті чого встановлено, що надані пластинчаті частки, вилучені при проведенні огляду місця події, раніше належали офарбованій поверхні автомобіля «Ніссан». Підозрювану Д. було затримано. Під тиском неспростовних доказів вона зізналася у вчиненні злочину [2, c. 17].

У листопаді 2005 р. до чергової частини Гуляйпольського РВ УМВС України в Запорізькій області надійшло повідомлення про те, що на 7-му км автодороги Гуляйполе-Любимівка невідомим автомобілем вчинено наїзд на велосипедиста K. Водій з місця пригоди зник. При огляді місця події серед інших речових доказів були вилучені частки лакофарбового покриття, які надійшли на дослідження до НДЕКЦ. Оперативно-розшуковими заходами було встановлено, що наїзд на велосипедиста вчинено автомобілем ВАЗ-2108, який належить гр. Б. При огляді зазначеного автомобіля була вилучена його пластикова деталь з нашаруванням лакофарбового покриття, яка також надійшла на дослідження до НДЕКЦ при УМВС. У результаті проведеної експертизи фахівці НДЕКЦ встановили співпадання вилучених при огляді місця події часток лакофарбового покриття з лакофарбовим покриттям автомобіля ВАЗ-2108. На поверхні пластикової деталі з цього автомобіля виявлено нашарування лакофарбового матеріалу, схожого з лакофарбовим покриттям велосипеду «Україна», на якому пересувався потерпілий.

Підозрюваний Б. під тиском доказів визнав свою причетність до вчинення наїзду на велосипедиста та дав показання, які в подальшому підтвердилися в ході інших слідчих дій [3, c. 44].

Отже, впровадження в експертну практику сучасних методів та засобів дослідження, значно підвищує її результативність, що сприяє збільшенню ефективної доказової бази по справах про дорожньо-транспортні події, особливо поєднані із загибеллю потерпілого та зникненням водія з місця події.




Література:

1. Дяченко Н.М. Структура та можливості сучасної експертної лабораторії з криміналістичного дослідження речовин, матеріалів та виробів / Дяченко Н.М., Лінючев Г.В., Приступа В.В. // Теорія та практика криміналістичного забезпечення розкриття та розслідування злочинів у сучасних умовах: тези доповідей конференції. - К.: НАВСУ, 2001. - Ч. 1. - С. 245-249.

2. Експертно-криміналістичне забезпечення розкриття та розслідування злочинів: практика, досвід, проблеми. - К.: ДНДЕКЦ МВС України, 2003. - Вип. 3. - 50 с.

3. Експертно-криміналістичне забезпечення розкриття та розслідування злочинів: практика, досвід, проблеми. - К.: ДНДЕКЦ МВС України, 2006. - Вип. 9. - С. 16-17.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ (ПРОФІЛЬ) ЗЛОЧИНЦЯ: ПОНЯТТЯ, СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ, ЙОГО ЗМІСТ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ
30.11.2011 14:07
ПОНЯТТЯ ЗЛОЧИННИХ ГРУП ТА ЇХ КРИМІНАЛІСТИЧНІ ТИПИ
30.11.2011 13:55
НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАПОБІГАННЯ ЗЛОЧИННИМ ПОРУШЕННЯМ ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ НА ПАСАЖИРСЬКОМУ АВТОТРАНСПОРТІ
24.11.2011 15:23
МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ КОМПЛЕКСНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ НЕЗАКОННИХ ЗАВОЛОДІННЯ ТАКИМИ ЗАСОБАМИ
20.12.2011 14:54
МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АВТОМАТИЗОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ НЕЗАКОННИХ ЗАВОЛОДІНЬ АВТОТРАНСПОРТНИМИ ЗАСОБАМИ
20.12.2011 14:46
ОГЛЯД МІСЦЯ ПОДІЇ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ ЗҐВАЛТУВАННЯ МАЛОЛІТНІХ
20.12.2011 14:43
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ДОПИТУ МАЛОЛІТНІХ ПОТЕРПІЛИХ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ ЗГВАЛТУВАНЬ
20.12.2011 14:41
СТАНОВЛЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ПРО ІНТЕЛЕКТУАЛЬНУ ВЛАСНІСТЬ
20.12.2011 14:38
КРИМІНОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЗЛОЧИННИХ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ НА КОМП'ЮТЕРНЕ ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
20.12.2011 14:35
НАПРЯМИ ВИКОРИСТАННЯ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНИХ ПОДІЙ РЕЗУЛЬТАТІВ ЕКСПЕРТИЗИ ЛАКОФАРБОВИХ МАТЕРІАЛІВ ТА ПОКРИТТІВ
20.12.2011 14:22




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше