:: LEX :: ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТА ПРАВОВІ ШЛЯХИ ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ЕТИЧНИХ НОРМ ДІЯЛЬНОСТІ ДРУКОВАНИХ ЗМІ УКРАЇНИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 60)

Термін подання матеріалів

16 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТА ПРАВОВІ ШЛЯХИ ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ЕТИЧНИХ НОРМ ДІЯЛЬНОСТІ ДРУКОВАНИХ ЗМІ УКРАЇНИ
 
09.12.2012 23:51
Автор: Підварко Ольга Григорівна, Національний університет державної податкової служби України
[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Проблема вдосконалення етичних норм щодо друкованих засобів масової інформації є складною і суперечливою. Вона стосується усіх сфер суспільного життя, зокрема, інформаційної дійсності в державі. 

Метою  дослідження сучасного стану інформаційного законодавства щодо друкованих засобів масової інформації,  є обґрунтування та необхідність вдосконалення системи відповідного правового регулювання та розробки практичних рекомендацій які б регулювали питання етичної діяльності засобів масової інформації щодо вдосконалення законодавства. Серед функцій, які виконують друковані засоби інформації, слід відзначити інформаційну, соціальну,  утилітарну, розважальну, а також етичну.

Щоб проаналізувати стан етичного розвитку та рівень реалізації правил професійної етики журналістів у державі, яка дотримується демократичних принципів звернімося до аналізу інформаційного законодавства.

Слід зазначити, що з  1992 року, увело цілу низьку спеціальних законів стосовно різних галузей діяльності засобів масової комунікації, що складаються з Конституції України, Законів України “Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007 – 2015 роки” (№537 від 09.01.1997р.), “Про інформацію”(№2938 від 13.01.2011р.), “Про науково-технічну інформацію” (№ 2938 від 09.05.2011р.), “Про державну таємницю” (№ 5463 від 02.12.2012р.), “Про звернення громадян” (№ 5477 від 29.11.2012р.), “Про доступ до судових рішень” (№ 4779  від 15.06.2012р.), "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні" (№2782 від 16.11.1992р.), "Про телебачення і радіомовлення" (№ 3759 від 21.12.1993р.),  "Про авторське право і суміжні права" ( №3792 від 23.12.1993р.),  "Про інформаційні агентства" (№74 від 28.02.1995р.), "Про рекламу" (№270 від 03.07.1996р.), "Про державну таємницю" (№ 3855 від 21.01.1994р.), Про внесення змін і доповнень до  Пленуму Верховного Суду України від 28 вересня 1990р. №7 «Про застосування судами законодавства, що регулює захист честі, гідності та ділової репутації громадян і організацій" (№14 від 25.12.1996р.), Закон України "Про зв'язок" (№ 160 від 16.05.1995р.), Закон України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (№ 3759-ХІІ від 21.12.1993р.),  Закон України "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів" (№540 від 23.09.1997р.) та інші, Укази Президента України: "Про заходи щодо розвитку національної складової глобальної інформаційної мережі Інтернет та забезпечення широкого доступу до цієї мережі в Україні" (№ 928 від 31.07.2000р.),  "Про Державний комітет інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України" (№559 від 01.05.2011р.), "Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження здорового способу життя" (№258 від 15.03.2002р.) та інші нормативно-правові акти загальновизнані норми і принципи міжнародного права й міжнародні договори України.

Як показує аналіз перерахованих законів щодо інформаційного права України, створено цілісну базу правничих норм щодо діяльності друкованих засобів масової інформації. Серед них морально-етичне висвітлення надає  Закон України «Про захист суспільної моралі» (№ 1819 від 09.02.2010р.), який має відігравати значну роль у розвитку етичної складової інформаційного законодавства.

Перші спроби врегулювати на законодавчому рівні питання моралі українські парламентарі зробили ще 1996 року. Однак необхідної підтримки Закон України «Про захист суспільної моралі» (№1296 від 20.11.2003р.)отримав тільки в листопаді 2003 року. 

Державний нагляд за додержанням вимог чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі в межах своєї компетенції здійснює Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі, яка діє відповідно до Закону України  «Про захист суспільної моралі» (№ 1296 від 20.11.2003 р.) та Положення про Національну експертну комісію України з питань захисту суспільної моралі, затвердженого постановою Кабінету міністрів України (№1550 від 17.11. 2004 р.).

Однак, як свідчить практика,  більшість норм Закону України  «Про захист суспільної моралі»  фактично не діють, оскільки є недосконалими та неохоплюють весь спектр продукції, що негативно впливає на суспільну мораль,зосереджуючись лише на продукції сексуального чи еротичного характеру.

Термінів, які вживаються у Законі України  «Про захист суспільної моралі», недостатньо, наведені визначення неоднозначні чи взагалі невизначені. Крім того, Закон України “Про захист суспільної моралі” містить положення,які не узгоджуються між собою та з іншими нормами чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі.

Тому ми вважаємо, що потрібні комплексні зміни  до діючих законодавчих актів України з питань захисту суспільної моралі. А результатом цих змін стане  перетворення сфери захисту суспільної моралі у надійний механізм захисту інформаційного простору України від продукції, що негативно впливає на суспільну свідомість.Оскільки інформаційний простір — сфера спільної професійної відповідальності як державних інституцій, так і представників ЗМІ, постає потреба об’єднання зусиль. Відповідна взаємодія має бути спрямована на утвердження належного стану моральності українського суспільства, що є пріоритетним завданням як засобів масової інформації, так і, зокрема, Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі.




Література:


1. Законодавство та практика засобів масової інформації. – К.: ЦВП, 1996. 

2. Іванов В. Ф. Журналістська етика : підруч. для студ. ВНЗ / В. Ф. Іванов, В. Є. Сердюк. — К. : Вища школа, 2006. — 231с.

3. Кузнецова О. Д. Журналістська етика та етикет: основи теорії, методики, дослідження трансформації незалежних видань України, регулювання моральних порушень. – Л.: Світ, 1998. 

4. Петрова Н., Ситцевой В. Правничі засади діяльності журналістів в Україні. – К.: IREX Про Медіа, 1999. 







Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СПІВВІДНОШЕННЯ ПОПЕРЕДЖЕННЯ ЯК ВИДУ АДМІНІСТРАТИВНОГО СТЯГНЕННЯ ІЗ СУМІЖНИМИ ПРАВОВИМИ ПОНЯТТЯМИ
28.11.2012 22:44
РЕГИСТРАЦИЯ ПРАВА СОБСТВЕННОСТИ НА НАСЛЕДСТВЕННОЕ ИМУЩЕСТВО НЕ ПРИНЯТОЕ В ЭКСПЛУАТАЦИЮ
11.12.2012 22:40
КЛАСИФІКАЦІЯ ПОРУШЕНЬ МИТНИХ ПРАВИЛ ЗА НОВИМ МИТНИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ
11.12.2012 19:14
ЩОДО ПРОБЛЕМИ РОЗМЕЖУВАННЯ СУДОВИХ ЮРИСДИКЦІЙ
10.12.2012 20:18
ФАКТОРИ, ЯКІ ЗНИЖУЮТЬ ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ МІЛІЦІЄЮ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИХ ЗАХОДІВ ПРИМУСУ
06.12.2012 18:14
ПРАВО ЛЮДИНИ НА ОХОРОНУ ЗДОРОВ’Я ЯК ОБ’ЄКТ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІЖНАРОДНОГО, ЄВРОПЕЙСЬКОГО І ВІТЧИЗНЯНОГО ЗАКОНОДАВСТВА
02.12.2012 00:28




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше