:: LEX :: УМІННЯ ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ ПО КРИМІНАЛІСТИЦІ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 60)

Термін подання матеріалів

16 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 19


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

УМІННЯ ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ ПО КРИМІНАЛІСТИЦІ
 
22.12.2012 01:48
Автор: Ковальова Валентина Василівна, кандидат юридичних наук, доцент, доцент кафедри кримінального права та процесу економіко-правового факультету Донецького національного університету
[Секція 4. Кримінальне право. Кримінальне процесуальне право. Криміналістика. Кримінологія. Кримінально-виконавче право]

Сьогодні звичним є доручати читання лекції по криміналістиці молодими викладачам, які, нерідко тільки зійшли зі студентської лави. Такі викладачі, як правило, мають приблизне уявлення про педагогічну науку, опираючись у своїй діяльності в основному на моделі, які раніше використовувалися їхніми власними педагогами. Тому доцільним є розглянути питання про вміння, яких доцільно набути молодим викладачам готуючись до читання курсу лекцій з криміналістики, та розширити уявлення молодих викладачів про лекцію як про головну форму навчального процесу вищого навчального закладу.

Словники визначають лекцію як систематичний, послідовний, монологічний усний виклад викладачем (лектором) навчального матеріалу, як правило, теоретичного характеру. Як одна з організаційних форм навчання, й один з методів навчання лекція традиційна для вищої школи, де на її основі формуються курси по багатьом предметам навчального плану, зокрема по криміналістиці.

Проведені опитування початківців викладачів, з метою вивчення ступеня тривожності, що вони відчувають перед лекцією, показали таке : на перше місце поставлене занепокоєння про те, що підготовленого до занять матеріалу не вистачить для заповнення відведених двох годин; на другому місці — побоювання зробити помилку при викладі матеріалу. Це спричиняє прагнення прочитати на одному занятті все, що молодий викладач знає по проблемі, яка викладається. Досвідчені викладачі згодом втрачають такий страх і пов’язані з ним помилки.

Однак, слід зазначити, що дотепер універсального вирішення проблеми оцінки приблизного рівня володіння матеріалом немає. У педагогіці вищої школи відомий експеримент, за допомогою якого намагалися вирішити це питання, працюючи з молодими викладачами — лекторами. Для цього лектор перед викладачами кафедри читає дві пробні лекції. Одну — ту, що він читає конкретній аудиторії студентів у ході свого лекційного курсу. Другу — ту, яку він би прочитав, якби час, що відводиться на цю тему, подвоївся. При оцінці результату звертається увага, наскільки лекторові вдалося дати нові відомості, що розширюють і поглиблюють тему й уникнути штучного «розтягування» матеріалу.

Цей експеримент показав, що далеко не всі викладачі успішно справляються з поставленим завданням. Рівень педагогічної майстерності викладача обумовлений ступенем сформованості його вмінь як результату оволодіння комплексом знань. Ці вміння можна розділити на три основні групи : проектувальні, конструкторські та організаторські.

Проектувальні вміння проявляються : а) у здатності викладача спланувати свій лекційний курс із врахуванням особливостей криміналістики; б) передбачити можливі утруднення студентів у засвоєнні даного курсу; в) знайти методи й методичні прийоми, необхідні для подолання труднощів студентами; г) визначити найбільш раціональні види діяльності тих, кого навчають; д) сприйняти й ураховувати реакцію студентів на своє викладання й перебудовувати його в наступній педагогічній діяльності; є) встановити зв’язок свого курсу із суміжними дисциплінами (кримінальний процес, кримінальне право, кримінологія та ін.).

Конструкторські вміння припускають : а) відбір матеріалу для одного заняття; б) виділення вузлових понять і закономірностей в ньому; в) знаходження правильного співвідношення нормативного й теоретичного матеріалу на даному занятті; г) планування логічних переходів від одного етапу занять до іншого; д) розташування теоретичного матеріалу від легкого й простого до більш важчого й складнішого; є) виокремлення висновків по даній темі й перехід до наступної; ж) передбачення стомлення аудиторії й підготовка розрядки напруги в тих, кого навчають.

Організаторські вміння проявляються в наявності у викладача навичок організації свого часу, індивідуальної й колективної роботи студентів, взаємодії з ними в навчальній роботі, систематичного контролю їх діяльності й т.ін.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ДО ПИТАННЯ ПРО СТВОРЕННЯ МОДЕЛІ ПРАЦІВНИКА ЕКСПЕРТНОЇ СЛУЖБИ
22.12.2012 01:46
ОСОБЛИВОСТІ ОБШУКУ ПО СПРАВАХ ПРО НЕЗАКОННЕ ПОВОДЖЕННЯ З ВОГНЕПАЛЬНОЮ ЗБРОЄЮ
22.12.2012 01:44
ОСОБЛИВОСТІ ФІКСАЦІЇ ВОГНЕПАЛЬНОЇ ЗБРОЇ, ПІД ЧАС СЛІДЧОГО ОГЛЯДУ ПО СПРАВАХ ПРО НЕЗАКОННЕ ПОВОДЖЕННЯ З НЕЮ
22.12.2012 01:43
ПРОБЛЕМИ ПОШУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У КРИМІНАЛЬНОМУ СУДОЧИНСТВІ
22.12.2012 01:40
ПИТАННЯ ПРИЗНАЧЕННЯ СУДОВО-БУХГАЛТЕРСЬКОЇ ЕКСПЕРТИЗИ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ (ВІДМИВАННЯ) ДОХОДІВ, ОДЕРЖАНИХ ЗЛОЧИННИМ ШЛЯХОМ
20.12.2012 16:32
ПРИЗНАЧЕННЯ ПОЧЕРКОЗНАВЧОЇ ЕКСПЕРТИЗИ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ ЛЕГАЛІЗАЦІЇ (ВІДМИВАННЯ) ДОХОДІВ, ОДЕРЖАНИХ ЗЛОЧИННИМ ШЛЯХОМ
20.12.2012 16:30
ПРОБЛЕМИ ВИЯВЛЕННЯ ТА ДОСЛІДЖЕННЯ МІКРОСЛІДІВ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ ЗЛОЧИНІВ, ВЧИНЕНИХ З ВИКОРИСТАННЯМ ВОГНЕПАЛЬНОЇ ЗБРОЇ
20.12.2012 16:26
ОСОБЛИВОСТІ ОГЛЯДУ ВОГНЕПАЛЬНОЇ ЗБРОЇ, ВИЯВЛЕНОЇ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЗАКОННОГО ЗАВОЛОДІННЯ НЕЮ
20.12.2012 16:21
МОЖЛИВОСТІ ДОСЛІДЖЕННЯ ХОЛОДНОЇ ЗБРОЇ ТА ЇЇ СЛІДІВ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ ГРАБЕЖІВ І РОЗБОЇВ
20.12.2012 16:14
МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЗАПАХОВИХ СЛІДІВ ЛЮДИНИ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ ГРАБЕЖІВ І РОЗБОЇВ
20.12.2012 16:10




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше