:: LEX :: АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМ МИТНОГО ТА ПОДАТКОВОГО ПРАВА. ПОДАТКОВА РЕФОРМА В УКРАЇНІ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 35)

Термін подання матеріалів

16 вересня 2021

До початку конференції залишилось днів 0


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМ МИТНОГО ТА ПОДАТКОВОГО ПРАВА. ПОДАТКОВА РЕФОРМА В УКРАЇНІ
 
26.02.2016 20:31
Автор: Слободянюк Діана Олегівна, студентка Вінницького відділення Київського фінансово-економічного коледжу Національного університету Державної податкової служби України
[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

На сьогодні, поняття податку є одним з найактуальніших, адже Україна знаходиться на порозі податкової реформи. За її основу був прийнятий новий проект Податкового кодексу України.

Розкриваючи питання податків, слід надати перевагу податкам, які повинні створювати робочі місця, нові підприємства, наповнювати бюджет України і робити українську економіку сильною та конкурентоспроможною.

На мою думку, базові принципи податкової політики мають бути такими:

1.Справедливість.Податкова політика вимагає справедливості. Справедливості в тому, що той, хто заробляє, повинен отримати свою законно зароблену частину доходу. І бюджет повинен також отримати свою частину доходу від відповідних заробітків. При цьому податки, які сплачені до Державного бюджету України, повинні прозоро і чесно використовуватися, про що повинен знати кожний український громадянин.

 2.Рівність. Це означає, що податки сплачують всі. Система оподаткування рівна для всіх і жодних виключень (наприклад, олігарха який володіє компанією), не повинно бути.

3.Простота. Самий найкращий спосіб побороти корупцію в податковій системі і зробити так, щоб всі платили податки, - це максимально її спростити.

4.Передбачуваність податкової політики. Підприємець повинен знати, які податки встановлені і коли податки будуть змінюватись, для того, щоб він міг легко прогнозувати свій бізнес.

5.Рівень податкової ставки має встановлюватись з урахуванням можливостей платників податків - рівня їх доходів, тобто бути не надто обтяжливим, стабільним, систематизованим, адекватним нинішнім умовам господарювання.

6. Цільове призначення - впровадження податків має відповідати наперед поставленим, конкретним цілям.

Уряд провів вже перший етап податкової реформи. На початку поточного року була проведена бюджетна і податкова децентралізація, значна частина податкових повноважень і доходів була віддана на місцях. Результатом такої реформи стало те, що доходи місцевих бюджетів збільшились на сорок відсотків, ми вдвічі скоротили кількість податків, було двадцять два - стало одинадцять. Частина податків була ліквідована, а частина податків була об'єднана.

Було запроваджено нову систему адміністрування податку на додану вартість. Всі знають про те, що ПДВ - був один з найбільш корумпованих податків, були створені схеми по вимиванню десятків мільярдів гривень з Державної казни в приватні кишені. Тільки в серпні Україна додатково отримала більше двох мільярдів гривень до Державного бюджету саме за рахунок боротьби з корупцією в сплаті і відшкодуванні ПДВ. Окремо була запроваджена прозора система інформування про відшкодування ПДВ.

Урядом було прийняте рішення про підвищення податків на українських олігархів, в першу чергу це стосувалось про підвищення податків на привабливі види бізнесу, які знаходяться у руках олігархів - це нафта, газ і природні копалини. І хоча вони прийняли таке урядове рішення без аплодисментів, але це дало країні можливість виконувати Державний бюджет, сплачувати пенсії, заробітні плати і інші соціальні пільги. В тому числі і прийняти рішення про підвищення заробітної плати, пенсії і всіх соціальних стандартів.

Також КМУ прийняв рішення про запровадження так званого трансфертного ціноутворення. Раніше олігархи могли легко ховати свої доходи в офшорних зонах, зараз цей закон дає можливість вирахувати їхні реальні прибутки і заставити їх заплатити реальні податки.

Офшорні зони - один із видів вільних економічних зон.

Зараз Україні необхідно перейти до другого етапу реформування податкової системи. Протягом останніх пів року ми можемо проаналізувати чотирнадцять найбільш вдалих економічних податкових моделей в світі.

Зупинюсь на ставках, як правило, це є основний предмет дискусії щодо податкової реформи. Я вважаю, що ставка важлива, але вона не є основною в реформуванні податкової системи. Зараз в Україні існує дев'яносто видів різних ставок, що дозволяє з одного боку маніпулювати цими ставками нечесними платниками податків, а з іншого - зловживати податковим інспекторам при нарахуванні податків і їх сплаті.

Уряд пропонує запровадити єдині базові ставки в ключових податках - це в ПДВ, в Єдиному соціальному внеску, в податку на доходи фізичних осіб і в податку на прибуток. 

Ключова річ при зменшенні витрат бюджету це те, що ми не можемо зменшувати соціальні стандарти, ми несемо дуже велике соціальне навантаження. Я чудово усвідомлюю, яка на сьогоднішній день складна ситуація в українських родинах, саме тому соціальне забезпечення і соціальні стандарти повинні бути не просто збережені, а повинні підвищуватися. Це прямо і безпосередньо пов'язано з податковою системою і збільшенням надходжень до Державного бюджету.

Також ми маємо неймовірно високе навантаження на заробітну платню, це є причиною тіньових заробітних плат.

Спрощена система оподаткування - це фундамент для розвитку малого і середнього бізнесу. Передусім, вона є основою для формування середнього класу в Україні, який на початку року досяг рекордно низького значення. Але зловживання спрощеною системою великим бізнесом повинні бути ліквідовані, адже це не справедливо по відношенню до тих людей, які працюють на базарах, в майстернях, коли великий бізнес використовує спрощену систему оподаткування як метод ухилення від сплати податків і створення офшору.

Окремо хочу зупинитись на Державній фіскальній службі. Шістдесят тисяч людей перевіряють близько трьох мільйонів суб'єктів підприємницької діяльності, при цьому тільки півтора тисячі підприємств наповнюють Державний бюджет на вісімдесят відсотків. Це означає, що Державна фіскальна служба має бути суттєво скорочена, адже вона є неконтролюючим корупційним органом. Державна фіскальна служба - це сервіс для кожного платника податку, адже вони це перший помічник того платника податку, який хоче чесно і прозоро сплачувати податки до Державної казни. 

Податкова міліція ліквідується, на її місце приходить Державна служба фінансових розслідувань - це та служба, яка повинна виявляти нечесних платників податків і яка повинна захищати чесних і прозорих платників податків.

На жаль, Митниця теж залишається корумпованою, причина цього - кожна область самостійно визначає на яких умовах розмитнювати той чи інший товар.

На останньому засіданні уряду Міністерство Фінансів України оголосило про те, що чотири митниці будуть переданні в управління іноземним компаніям, для того, щоб ми побачили, як це працює в західних країнах, для того, щоб ми залучили найкращий іноземний досвід, і продемонстрували всім іншим митницям високі стандарти і зразки як обслуговувати український бізнес і як не брати хабарів.

Отже, виходячи з вищесказаного, я можу зробити висновок, що Україні необхідно завершити податкову реформу, і перший крок зроблений, ми зменшили в двічі один з найбільших податків на бізнес чим є податок на заробітну платню. Проте, податкова реформа - це не просто зміна ставок оподаткування, це в першу чергу зміна системи адміністрування податків, спрощення сплати податків і прибрання низки бюрократичних функцій, які провокують тільки корупцію по відношенню до платників податків. Уряд і парламент повинен мати одну єдину платформу податкової реформи. 

На мою думку, Україна в першу чергу, повинна орієнтуватись на свої економічні реалії, на свої економічні потреби і повинна мати власну податкову модель, а не рекомендовану кимось. Важливо усвідомити, що запровадження податків в Україні повинно стати предметом суспільного консенсусу. Це означає, що кожен з нас повинен прийняти цю податкову модель як свою. За інших обставин, ми не будемо сплачувати податки, тому що будемо вважати, що вони несправедливі, а держава не буде отримувати доходи, і не зможе фінансувати армію, пенсії, зарплати, лікарні, школи. Тому це предмет суспільного діалогу і суспільного компромісу. 

Реформи - це не пусті слова і політиканство. Це рішення, виконання і результат. Реформи здійснюються - Україна змінюється.




Література:

1. Конституція України: Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 року;

2. Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24 грудня 2015 року (Відомості Верховної Ради (ВВР), № 909-VIII, ст.47);

3. Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 24 грудня 2015 року (Відомості Верховної Ради (ВВР), № 911-VIII, ст.50);

4. Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» від 24 грудня 2015 року (Відомості Верховної Ради (ВВР), № 914-VIII, ст.52);

5. Закон України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» від 25 грудня 2015 року (Відомості Верховної Ради (ВВР), № 928-VIII, ст.54);

6. Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року (Відомості Верховної Ради України (ВВР), № 2755-VI, ст.112);

7. Митний кодекс України від 13 березня 2012 року (Відомості Верховної Ради України (ВВР), № 4495-VI, ст.552);

8. Бюджетний кодекс України від 08 липня 2010 року (Відомості Верховної Ради України (ВВР), № 2456-VI, ст.572);

9. http://www.pravoconsult.com.ua/podatkova-reforma-2016-chergovij-populizm/

10. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BA



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРИНЦИПИ РІВНОСТІ ТА ЗМАГАЛЬНОСТІ У ПРОВАДЖЕННІ В СПРАВАХ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ
20.02.2016 11:27
ЩОДО ПИТАННЯ СПЛАТИ СУДОВОГО ЗБОРУ ЗА ПОДАННЯ АПЕЛЯЦІЙНИХ СКАРГ СУБ’ЄКТАМИ ВЛАДНИХ ПОВНОВАЖЕНЬ
18.02.2016 16:46
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ
16.02.2016 20:08




© 2006-2021 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше