:: LEX :: ДЕЯКІ ПИТАННЯ ПОШИРЕННЯ «МОРАТОРІЮ» НА ПЕРЕВІРКИ ЩОДО ОКРЕМИХ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 24


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ДЕЯКІ ПИТАННЯ ПОШИРЕННЯ «МОРАТОРІЮ» НА ПЕРЕВІРКИ ЩОДО ОКРЕМИХ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ
 
19.04.2016 15:29
Автор: Коцан Володимир Ярославович, провідний юрисконсульт Державної інспекції сільського господарства в Чернівецькій області
[Секція 9. Господарське право. Господарське процесуальне право]

Відповідно до пункту 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014р. №71-VIII (далі – Закон) установлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. [1]

Позиції державних органів є різними стосовно визначення того, на кого саме поширюється дія зазначеної норми Закону. Так, на думку одних центральних органів виконавчої влади, Закон стосується усіх контролюючих органів, перелік яких затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2014 року №408. Інші ж вважають, що під поняттям «контролюючі органи» є Державна фіскальна служба України та її територіальні органи, оскільки сам Закон стосується змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи.

При цьому, Державна регуляторна служба України зазначає про те, що ДРС просить звернути увагу, що мораторій, встановлений Законом  № 71, не забороняє проведення перевірок взагалі, а направлений на обмеження перевірок суб’єктів малого бізнесу, крім виключень, які відносяться до сфери такого контролюючого органу, як Державна фіскальна служба. [2]

Однак, при цьому, на думку автора, недостатньо є висвітленим питання тлумачення визначення «підприємства, установи, організації з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік». Якщо для вставлення обставин того, чи має відповідна юридична особа обсяг доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік, достатньо звернутися до територіального органу Державної фіскальної служби України, то з іншої сторони, виникає питання стосовно поширення дії пункту 3 Прикінцевих положень Закону України від 28.12.2014р. №71-VIII  на випадки проведення контролюючими органами перевірок органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб, які не мають на меті одержання прибутку для його наступного розподілу між їх учасниками.

За зальним правилом, що зокрема частково відображено в ст.ст.84-85 Цивільного Кодексу України, юридичні особи в Україні поділяються на підприємницькі та непідприємницькі. [3]

Згідно ч.1 ст.8 Господарського Кодексу України держава, органи державної влади та органи місцевого самоврядування не є суб'єктами господарювання. [4]

Відповідно до п.12 ч.1 ст.2 Бюджетного Кодексу України до бюджетних установ належать органи державної влади, органи місцевого самоврядування. Бюджетні установи є неприбутковими. [5]

Неприбуткові підприємства, установи та організації - неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу. (п.14.1.121 Податкового Кодексу України)

Згідно п.133.4.6 Податкового Кодексу України до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені: 

▪ бюджетні установи; 

▪ громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди; 

▪ спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб; 

▪ житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства); 

▪ об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків; професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання; сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів; 

▪ інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам цього пункту. [6]

Таким чином, на думку автора, в пункті 3 Прикінцевих положень Закону України від 28.12.2014р. №71-VIII йде мова виключно про підприємства, установи, організації, метою діяльності яких (відповідно до установчих документів) є одержання прибутку.

Слід зазначити, що зі сторони державних органів модернізація «мораторію» на проведення перевірки буде продовжуватись. Так зокрема, законопроект «Про особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», реєстр. № 3153 від 18.09.2015 (далі – Проект Закону реєстр. № 3153) було прийнято в першому читанні на пленарному засіданні Верховної Ради України 12 листопада 2015 року. [7]

Доопрацьований та підготовлений для розгляду у другому читанні Проект Закону реєстр. № 3153 передбачає перелік контролюючих органів, які здійснюють заходи державного нагляду (контролю) у відповідних сферах господарської діяльності та на яких не будуть поширюватися відповідні обмеження на проведення перевірок. Прийняття зазначеного законопроекту забезпечить баланс між правами та обов’язками суб’єктів господарської діяльності та контролюючими органами. 




Література:

1. Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи: Закон України від 28.12.2014р. №71-VIII [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/71-19

2. ДРС та Рада бізнес-омбудсмена єдині у позиції щодо дії мораторію на проведення перевірок бізнесу. – Режим доступу: http://www.dkrp.gov.ua/info/4704

3. Цивільний Кодекс України: Закон України від 16.01.2003 №435-IV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/435-15

4. Господарський Кодекс України: Закон України від 16.01.2003 №436-IV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/436-15

5. Бюджетний Кодекс України: Закон України від 08.07.2010 №2456-VI [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2456-17

6. Податковий кодекс України: Закон України 02.12.2010 №2755-VI [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2755-17

7. Проект Закону про особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, реєстр. №3153 від 18.09.2015. – Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=3153&skl=9



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ЖИТЛОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНІ ПІДПРИЄМСТВА ЛІКВІДУВАЛИ, ЩО ДАЛІ? АБО ЧИ Є ЖИТТЯ ПІСЛЯ НИХ…
22.04.2016 15:06
ПРАВОВА ПРИРОДА ГОСПОДАРСЬКО-ПРАВОВИХ ДОГОВОРІВ ПРО НАДАННЯ ПОСЛУГ У СФЕРІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
22.04.2016 15:02
БАНКРУТСТВО ПІДПРИЄМСТВА ТА ШЛЯХИ ЙОГО ПОДОЛАННЯ
18.04.2016 11:01




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше