:: LEX :: ПРОБЛЕМИ ВАЛЮТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ В УКРАЇНІ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 22


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРОБЛЕМИ ВАЛЮТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ В УКРАЇНІ
 
29.06.2016 14:29
Автор: Сталікова Вікторія Олегівна, магістрантка ННІ права Сумського державного університету
[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Сучасний стан розвитку світової економіки характеризується як надзвичайно ризикований. Дослідження причин порушень рівноваги та економічної стабільності у світі дозволяє зробити висновок про значну роль валютної політики у посиленні кризових явищ.

Ключовою проблемою для інвестиційної привабливості країни є здатність правил валютного регулювання бути якомога гнучкими відносно іноземних інвесторів. Сувора система валютного контролю є найбільш очевидним прикладом перешкод міжнародній торгівлі, які можуть зупинити та загальмувати розвиток багатьох сфер міжнародної торгівлі, які б в іншому випадку були доступними для компаній України. Знищення цих перешкод має бути одним із перших завдань реформ українських правил валютного регулювання, що дозволить подолати їх.

Багато дослідників та вчених дотримуються думки, що українські правила валютного контролю є за своєю природою обмежуючими та наближуються до дуже суворих [1]. Хоча НБУ ініціював проведення значної кількості змін щодо існуючих правил валютного контролю шляхом пропонування змін до законодавства чи шляхом впровадження власних роз’яснювальних правил, такі зміни є здебільшого частковими та дуже повільними.

Сьогодні інтенсивно обговорюється питання інвестиційної привабливості України для іноземного капіталу. Однак слабкість економіки, що розвивається, питання привабливості для іноземних інвестицій завжди пов’язано з можливостями іноземних інвесторів вільно інвестувати в Україну, переказувати (переводити) і уникати можливих труднощів у зв’язку з інвестуванням в Україну. Іноземні компанії хочуть вільно набувати частки діючих українських підприємств, створювати в Україні нові підприємства та відкривати філії і представництва своїх, придбавати не заборонене законами України нерухоме чи рухоме майно, природні ресурси, майнові права тощо [2, с. 83]. Це їм не завжди безперешкодно вдається. Крім того, надання й одержання резидентами кредитів в іноземній валюті від нерезидентів підлягає реєстрації у НБУ. Торговельні операції з іноземною валютою на території України можуть виконуватися лише українськими банками та іншими установами, які мають ліцензію НБУ, та виключно на міжбанківському валютному ринку України.

Для іноземних інвесторів, які інвестували тривалий час тому чи придбали обʼєкт інвестиції в Україні від іншого іноземного інвестора, правила щодо іноземної валюти вимагають надання доказів, що ці інвестиції початково були здійснені саме в Україні [3]. У випадку складних трансакцій правила щодо іноземної валюти взагалі не встановлюють обмежень, що на практиці може призвести до фактичної заборони таких трансакцій. Загалом, більш ефективною є зміна підходу в правилах щодо іноземної валюти та інших інструкціях НБУ, що не матиме обмежувальний характер.

Існують проблеми відносно застосування українських правил валютного регулювання на практиці. Це ті проблеми, на які треба направити зусилля та вирішити їх на законодавчому рівні, а також у тому, щоб взяти участь у створенні надійної системи регулювання валютних операцій в Україні.

Можна запропонувати такі варіанти вирішення окреслених проблем:

1) Повний перегляд правил валютного контролю, скасування будь-яких валютних обмежень та перетворення гривні у тверду світову валюту (спрямування політики валютного курсоутворення на забезпечення прогнозованої динаміки обмінного курсу залежно від стану платіжного балансу та недопущення його значних коливань, використання валютних резервів для забезпечення гнучкості монетарної політики та підвищення її ефективності в забезпеченні стабільності національної грошової одиниці). Цей варіант, на перший погляд, виглядає не надто реалістичним у найближчий час, але його варто розглядати як стратегічну мету розвитку валютного регулювання в Україні. Такий підхід цілком відповідає практиці й досвіду країн ЄС, за умов якого контролю підлягають не розрахунки в іноземній валюті, а самі зовнішньоекономічні операції. Це також передбачає зміцнення української валюти до рівня світових валют.

2) Поступове внесення змін до валютного регулювання України шляхом прийняття закону про валютний контроль, яким передбачити вирішення окреслених у статті проблем. Крім того, прийняття такого законодавчого акту потребуватиме внесення змін до чинних підзаконних актів, а саме до правил і процедур, що встановлює НБУ. Це є реалістичним варіантом вирішення проблем валютного контролю з огляду на існуючий відповідний законопроект.

При визначенні перспектив розвитку системи валютного регулювання України обовʼязково мають враховуватися особливості валютних політик зарубіжних країн, оскільки економіка України є відкритою, а отже, залежною певною мірою від дій основних зовнішньоекономічних партнерів. Ефективність як короткострокової, так і довгострокової валютної політики, багато в чому залежить від іміджу країни в світі. Його покращання потребує крім стабільного економічного зростання підвищення ролі України у міжнародних фінансових організаціях та посилення її позицій на світовій політичній арені.




Література:

1. Валютне регулювання та контроль : навч. посіб. / За заг. ред. О.В. Боришкевич. — К.: КНЕУ, 2008. — 400 с.

2. Деревянко Б. В. Правове регулювання інвестиційної та інноваційної діяльності : навч. посібник / Б. В. Деревянко ; МВС України, Донецький юридичний інститут. — Донецьк : Видавничий дім «Кальміус», 2012. — 204 с.

3. Бутук О. І. Валютно-фінансові відносини: навч. посіб. / О. І. Бутук. — К.: Знання, 2010. — 349 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ДО ПИТАННЯ ПРО ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ТА МІСЦЕВИХ ДЕРЖАВНИХ АДМІНІСТРАЦІЙ
29.06.2016 15:14
ДО ПИТАННЯ ПРО АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВУ СУТНІСТЬ ІНТЕРЕСІВ ДЕРЖАВИ
29.06.2016 15:06
ДО ПИТАННЯ ПРО ШЛЯХИ РЕФОРМУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ЮСТИЦІЇ В УКРАЇНІ
15.06.2016 14:48
ЩОДО ПРОБЛЕМИ НАДАННЯ БЕЗОПЛАТНОЇ ВТОРИННОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ В УКРАЇНІ
01.07.2016 11:31




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше