:: LEX :: ІНФОРМАЦІЙНА СКЛАДОВА ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ В УКРАЇНІ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 36)

Термін подання матеріалів

13 жовтня 2021

До початку конференції залишилось днів 18


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ІНФОРМАЦІЙНА СКЛАДОВА ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ В УКРАЇНІ
 
19.10.2017 18:05
Автор: Лакуста Денис Іванович, студент 2-го курсу магістратури, Навчально-науковий інститут інформаційної безпеки Національної академії Служби безпеки України
[Секція 8. Фінансове право. Банківське право]

Фінансовий моніторинг – це особлива  форма фінансового контролю, що здійснюється уповноваженими державними органами у сфері фінансового контролю та суб’єктами первинного фінансового моніторингу та спрямований на виявлення операцій, пов’язаних з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом.

Існування фінансового моніторингу обумовлюється необхідністю правильної організації виявлення уповноваженими суб’єктами порушень чинного законодавства, що призведе до розширення можливостей економіки держави, а отже є безумовно важливим і для суспільства.

Відповідно до положень ЗУ «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» визначається ряд завдань суб’єктів фінансового моніторингу. Серед них визначають збір та обробку інформації про операції, що підлягають обов’язковому фінансовому моніторингу. Прослідковуючи зв’язок цієї функції із забезпеченням інформаційної безпеки, чітко вимальовується специфічна превенція. Адже саме негативний вплив є небажаним у сфері фінансової стабільності ринкового середовища.

Це акцентує діяльність владних структур саме на прагненні зміцнити сферу фінансового контролю держави та створити площину «чистого» обігу фінансових ресурсів.

Критеріями надійності та ефективності фінансового моніторингу є захищеність інформаційних та економічних потоків держави від зовнішніх загроз; захищеність системи фінансового моніторингу від деструктивного інформаційного впливу; гарантія доступу до інформаційних ресурсів щодо недопущення легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Власне система заходів щодо фінансового моніторингу передбачає нерозривний взаємозв’язок між волевиявленнями суб’єктів та інформаційною повнотою ресурсів, якими вони володіють.

Адже фінансовий моніторинг є постійним за своєю природою.  Недостовірність та неповнота інформації про недопущення відмивання коштів, одержаних злочинним шляхом, може нашкодити стабільності економічної складової держави, як суб’єкта неоднорідних та конкурентних відносин. Неможливо передбачити зі сто відсотковою вірогідністю настання протиправних дій організації, що підлягає чи то первинному, чи то державному фінансовому моніторингу. Це завжди вимагає оперативності у виявленні таких фактів.

Однак через розпорошеність повноважень суб’єктів моніторингу, виникає недієвість методів моніторингу. Їх необхідно об’єднати  інформаційною складовою, тобто об’єктом необхідно визначати не фінансові операції, а інформацію щодо таких операцій та відповідні інформаційні потоки.

Інформаційна складова полягає перш за все в тому, що фінансовий моніторинг завжди виконував подвійні завдання – запобігання легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом та постійний моніторинг стану фінансових ринків, тобто накопичення інформації щодо тенденцій процесів, певні явища для реалізації саме превентивної функції та створення умов для постійного стану безпеки.

Література:

1. Воронова Л. К. Фінансове право України : підруч. / Л. К. Воронова. – К. : Прецедент; Моя книга, 2006. – 448 с. 

2. Указ Президента України «Про Державний комітет фінансового моніторингу України» : від 28.09.2004 р., № 1144/2004 // Офіційний вісник України. – 2004. – № 39. – Ст. 2582. 

3. Воронова Л. К. Финансовое право : учеб. пособие [для студентов юрид. вузов и факультетов] / Л. К. Воронова, И. Е. Криницкий, Н. П. Кучерявенко. – Х. : Право, 2006. – 384 с. 

4. Финансовое право : учеб. / под ред. Пахомова И. Н.. – Х. : ООО «Одиссей», 2007. – 328 с. 

5. Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» : від 14.10.2010 р., № 1702-VII// ВВР України. – 2014.

______________________________

Науковий керівник: Шепета Олена Василівна, доцент кафедри орзанізації захисту інформації з обмеженим доступом Навчально-наукового інституту інформаційної безпеки Національної академії Служби безпеки України, кандидат юридичних наук



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




© 2006-2021 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше