:: LEX :: ПОДАТОК НА ПРИБУТОК ТА ПОДАТОК НА ВИВЕДЕНИЙ КАПІТАЛ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 60)

Термін подання матеріалів

16 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 20


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПОДАТОК НА ПРИБУТОК ТА ПОДАТОК НА ВИВЕДЕНИЙ КАПІТАЛ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ
 
15.11.2018 11:48
Автор: Якименко Вікторія Русланівна, студентка юридичного факультету, Донецький національний університет імені Василя Стуса
[Секція 5. Господарське право. Господарське процесуальне право. Екологічне право. Земельне право. Аграрне право. Фінансове право. Банківське право]

В Україні діє система оподаткування, яка складається із загальнодержавних і місцевих податків і зборів. До загальнодержавних належать податки, що встановлені Податковим кодексом України (далі – ПКУ) [1], і є обов'язковими до сплати на усій території України, до місцевих – податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених ПКУ, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, і є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

На сьогоднішній день податок на прибуток підприємств є основним податком для юридичних осіб, оскільки саме прибуток є основною метою діяльності будь-якого підприємства, при цьому такий податок може як стримувати, так і стимулювати його розвиток, тому питання його застосування є актуальним на даному етапі.

Питання, щодо справляння податку на прибуток підприємств, досліджували такі науковці, як: Т. Шевцова, О. Шемяткін, П. Себастьянович, Е. Курганський, О. Соколовський, І. Таптунова та інші, але ще потребує подальшого дослідження такі аспекти, як порядок його обчислення та адміністрування. 

Слід зазначити, що в Україні з 2015 року запроваджена класична європейська модель податку на прибуток підприємств, порядок справляння якого відповідає Міжнародним стандартам фінансової звітності, де базовим показником для розрахунку об'єкта оподаткування є бухгалтерський фінансовий результат до оподаткування, який в подальшому коригується на різниці визначені ПКУ. Тобто, об'єкт оподаткування розраховується на підставі даних фінансової звітності платника податків, у зв'язку із чим фіскальним органам надано право проводити перевірку правильності ведення бухгалтерського обліку для податкових цілей. Класична європейська модель оподаткування прибутку підприємств є найпоширенішою серед країн Європейського Союзу, більшість яких входять до Організації економічного співробітництва та розвитку [2].

Водночас точаться дискусії стосовно пропозиції заміни існуючого податку на прибуток підприємств податком на виведений капітал, який застосовується в Естонії з 2000 року. Це обґрунтовується тим, що запровадження такого способу обчислення даного податку, може суттєво вплинути на економіку країни та дозволить ефективно розвиватись підприємницькому сектору. При такому податку оподатковуються дивіденди або розподілений прибуток, а не фінансові прибутки компаній. Концепцію такого податку було запроваджено Грузією у 2017 році [3].

Дослідження показують, що введення такого податку здійснюватиме позитивний інвестиційний вплив через те, що нерозподілений прибуток компаній, з якого фінансують інвестиції, не буде об'єктом для оподаткування податком на прибуток. Грошові резерви компаній стануть більшими, що створить можливість для подальшого фінансування інвестицій. Також, оподаткування тільки виведеного капіталу  буде корисним для новостворених компаній, які часто стикаються із труднощами, пов'язаними зі сплатою податку на прибуток підприємств задовго до створення позитивного балансу руху грошових коштів, тоді як податок на виведений капітал вони повинні будуть сплачувати лише при розподіленні прибутку [4].

При цьому, слід зазначити, що обчислення податку на доходи від операційної діяльності також буде простішим, що призведе до спрощення процедури адміністрування такого виду податку з боку Державної фіскальної служби України. Зокрема, залишаються актуальними інші аспекти, обчислення  даного податку,  зокрема оцінка справедливої вартості активів або резервів на виконання зобов’язань, правила трансфертного ціноутворення та інше [5]. 

Тому, в подальшому запровадження в національну податкову систему податку на виведений капітал, з одного боку, призведе до полегшення контролю за дотриманням  податкового законодавства, а з іншого буде сприяти поліпшенню інвестиційного клімату в країні. При цьому, слід врахувати, що введення податку на виведений капітал, призведе до скорочення державних витрат, тому необхідно врахувати, що його впровадження можливе тільки в пакеті з бюджетною резолюцією, в якій повинно бути обґрунтування  джерел покриття таких витрат.

Таким чином, введення такого податку дасть змогу посилити економічне зростання в країні, а також буде сприяти ліквідації корупційних схем при адмініструванні податків.

Література:

1. Податковий кодекс України: Закон України від 02.12.2010 № 2755-VI. Відомості Верховної Ради України. 2011. №№ 13-17. Ст. 112. (Із змінами).

2. Таптунова І.Л. Трансформація податку на прибуток підприємств у податок на виведений капітал / І.Л. Таптунова // Європейський інформаційно дослідницький центр. URL: http.www.kmp.ua.

3. Податок на виведений капітал на заміну податку на прибуток. URL: http://b2future.org.ua/#rec7917051.

4. Пояснювальна записка до проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податку на виведений капітал». URL: http://kmp.ua/wpcontent/uploads/2016/06/explanatory_note_ECT_- 08_2016.pdf.

5. Порівняльна таблиця до проекту Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податку на виведений капітал. URL: http://kmp.ua/wpcontent/uploads/2016/06/ECT-comparative-table_- 10_2016.pdf.

_________________________

Науковий керівник: Петренко Ганна Олександрівна, доцент кафедри теорії та історії держави і права та адміністративного права, юридичний факультет, Донецький національний університет імені Василя Стуса

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ БАНКРУТСТВА ПІДПРИЄМСТВА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ
15.11.2018 21:00
ЩОДО ПИТАННЯ РОЗПОДІЛУ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ
15.11.2018 12:15
ЩОДО ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕЧНОСТІ ТА ЯКОСТІ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ В УКРАЇНІ
15.11.2018 12:11
ЩОДО СПРАВЛЯННЯ ТРАНСПОРТНОГО ПОДАТКУ В УКРАЇНІ ТА ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ: ПОРІВНЯЛЬНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ
15.11.2018 12:06
ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ФОНДОВОЇ БІРЖІ
15.11.2018 11:42
ГОСПОДАРСЬКО-ПРАВОВА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ УМОВ ДОГОВОРУ ЛІЗИНГУ
15.11.2018 11:10
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ В УКРАЇНІ
10.11.2018 22:44




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше