:: LEX :: ПРО РОБОТУ КОМІСІЇ МІЖНАРОДНОГО ПРАВА НАД ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ЗА СЕРЙОЗНІ ПОРУШЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ, ЩО ВИПЛИВАЮТЬ З ІМПЕРАТИВНИХ НОРМ ЗАГАЛЬНОГО МІЖНАРОДНОГО ПРАВА
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 60)

Термін подання матеріалів

16 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 19


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРО РОБОТУ КОМІСІЇ МІЖНАРОДНОГО ПРАВА НАД ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ЗА СЕРЙОЗНІ ПОРУШЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ, ЩО ВИПЛИВАЮТЬ З ІМПЕРАТИВНИХ НОРМ ЗАГАЛЬНОГО МІЖНАРОДНОГО ПРАВА
 
08.02.2019 10:54
Автор: Амєтов Ельнур Сабрійович, студент магістратури Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

У 2001 р. надзвичайно тривала робота Комісії міжнародного права ООН (далі – КМП) над Проектом статей про відповідальність держав за міжнародно-протиправні діяння (далі – Проект статей) завершилась його прийняттям  до уваги Генеральною Асамблею ООН та включенням Проекту статей у додаток до резолюції. Одним з питань, що викликало найжвавіше обговорення, було питання міжнародно-правової відповідальності за серйозні порушення зобов’язань, що випливають з імперативних норм загального міжнародного права [3, с. 268-270]. У схваленому за підсумком Проекті статей йому присвячена Глава III Частини другої (далі – Глава), тобто статті 40 та 41.

Стаття 40 визначає сферу застосування Глави. Для її застосування до порушення, воно має відповідати двом критеріям: 1) порушено має бути зобов’язання, що випливає з імперативної норми загального міжнародного права (п. 1); 2) порушення відповідного зобов’язання має бути серйозним, тобто грубим чи систематичним (п. 2). [2, с. 136-138]

У статті 41 закріплюються особливі наслідки такого порушення. П. 1 передбачає обов’язок держав співпрацювати з метою покласти їм край правомірними засобами. Згідно з п. 2, держави зобов’язані утримуватися від визнання правомірним становища, що склався в результаті серйозного порушення за змістом статті 40, і від надавання допомоги чи сприяння в його збереженні. П. 3 містить застереження, згідно з яким стаття 41 не зачіпає інші наслідки, які може мати таке порушення. [2, с. 138-140]

У подальшій роботі КМП також знайшлось місце питанню міжнародно-правової відповідальності за порушення за змістом статті 40 Проекту статей, зокрема в рамках теми «Імперативні норми загального міжнародного права (jus cogens)». У 2016-2018 рр. Спеціальний доповідач запропонував вже 23 «проектів висновків» (потенційних статей; далі – висновки). Безпосередньо міжнародно-правової відповідальності стосуються висновки 19-21. Цікавим також є висновок 18, який містить практично універсальне положення про те, що імперативні норми загального міжнародного права (jus cogens) встановлюють зобов'язання erga omnes, порушення яких стосується всіх держав [1, с. 259].

Висновок 19 стосується обставин, що виключають протиправність. П. 1 за змістом майже повторює статтю 26 Проекту статей, яка виключає застосування таких обставин для виключення протиправності порушення зобов’язання, що випливає з імперативної норми загального міжнародного права. Важливим доповнення у порівнянні з Проектом статей є п. 2, який спрямований проти ретроактивного виникнення відповідальності, коли норма jus cogens з’являється вже після вчинення діяння. [1, с. 259]

Висновок 20 закріплює обов’язок співпрацювати, при цьому за змістом п. 1 майже повторює п. 1 статті 41 Проекту статей, а п. 2 є подібним за змістом до п. 2 статті 40 Проекту статей. П. 3 висновку 20 уточнює, що така співпраця може здійснюватися за допомогою інституціоналізованих механізмів співпраці або за допомогою домовленостей про взаємодію на основі ad hoc – подібна ідея була викладена у коментарях КМП до статті 41 Проекту статей. [1, с. 257]

Висновок 21 передбачає зобов’язання не визнавати та не надавати сприяння, подібне до того, що закріплюється п. 2 статті 41 Проекту статей [1, с. 257].

Література:

1. Глава VIII. Императивные нормы общего международного права (jus cogens). URL: http://legal.un.org/ilc/reports/2018/russian/chp8.pdf (дата звернення: 07.02.2019)

2. Ежегодник Комиссии Междунарднго права - 2001. URL: http://legal.un.org/ilc/publications/yearbooks/russian/ilc_2001_v2_p2.pdf (дата звернення: 07.02.2019)

3. И. И. Лукашук. Право международной ответственности. М.: Волтерс Клувер, 2004. 404 с .



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
KOORDYNACJA TECHNOLOGII PRAWNYCH W PRAWIE POLSKIM: PROBLEMY I OSIĄGNIĘCIA
18.01.2019 15:17
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА НА САМОІДЕНТИЧНІСТЬ І САМОВИЗНАЧЕННЯ КОРІННИХ НАРОДІВ
16.01.2019 10:22
ПРАВОВІ ВІДНОСИНИ У СФЕРІ ГЕНДЕРНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ: НА ПРИКЛАДІ МІЖНАРОДНОГО ДОСВІДУ
13.07.2020 19:39
ПОРІВНЯННЯ ПОЛОЖЕНЬ ПРО ПОВНОВАЖЕННЯ ТА ФУНКЦІЇ ОРГАНІВ СПІВПРАЦІ В УГОДАХ ПРО АСОЦІАЦІЮ МІЖ ЄС ТА УКРАЇНОЮ І ГРУЗІЄЮ
08.02.2019 10:46
ОСОБЛИВОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ НАДЗВИЧАЙНИХ ПАЛАТ В СУДАХ КАМБОДЖІ
08.02.2019 10:39
ЮРИСДИКЦІЯ МIЖНАРОДНОГО КРИМІНАЛЬНОГО СУДУ ТА ЇЇ ВИЗНАННЯ УКРАЇНОЮ
08.02.2019 10:33
ОКРЕМІ ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОРГАНІВ ЮСТИЦІЇ
08.02.2019 10:24
БРЮССЕЛЬСЬКА КОНФЕРЕНЦІЯ 1874 РОКУ ТА ЇЇ ЗНАЧЕННЯ У МІЖНАРОДНОМУ ГУМАНІТАРНОМУ ПРАВІ
07.02.2019 10:28
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ОПЕРАТИВНОГО РЕАГУВАННЯ
04.02.2019 18:22
ЗАКОНОДАВЧЕ ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОГО СУВЕРЕНІТЕТУ НА ОКРЕМИХ ТЕРИТОРІЯХ УКРАЇНИ
01.02.2019 17:36




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше