:: LEX :: ОСНОВНІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ІНСТИТУТУ ПРОБАЦІЇ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 32)

Термін подання матеріалів

13 травня 2021

До початку конференції залишилось днів 0


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ОСНОВНІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ІНСТИТУТУ ПРОБАЦІЇ
 
14.09.2020 10:16
Автор: Сабельфельд Дана Євгеніївна, студентка 2 курсу СВО магістр, історико-юридичний факультет Херсонського державного університету, м. Херсон, Україна
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Адміністративно-правові засади (принципи) відіграють ключову роль за будь-якою сферою публічного адміністрування, тому що вони є першоосновою, в тому числі це стосується і сфери пробації. Засади, згідно з якими виконується пробація, є базисом, який слугує для досягнення її мети, яка полягає у поверненні правопорушників (якими було вчинено кримінальні злочини) до законослухняного суспільства. 

Зазначимо, що пробація за чинним законодавством базується на наступних принципах: «справедливості; законності; невідворотності виконання покарань; дотримання прав і свобод людини і громадянина; поваги до людської гідності; рівності перед законом; диференційованого та індивідуального підходу; конфіденційності; неупередженості; взаємодії з державними органами, органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями та громадянами» (ст. 5 Закону України «Про пробацію») [1]. Детально характеризувати ці принципи немає сенсу, оскільки вони являються загальноприйнятними і більш ніж зрозумілими.

Крім того, слід зазначити, що адміністративно-правові акти обов’язково повинні відповідати Конституції України. Це означає, що пробаційне законодавство відповідає цим вимогам та базується на відповідних засад. Однак, враховуючи те, що Україна демонструє себе як європейська демократична держава, у ній повинні додержуватися й інші європейські принципи права, які є загальновизнаними. Без сумніву, ці принципи виступають основою для здійснення діяльності пробації в Україні. 

Так, в першу чергу, відмітимо, що Європейським судом під загальними принципами права виділяються: «загальні принципи міжнародного права та загальні правові принципи, що поділяються всіма державами-членами ЄС. Юридичною підставою включення принципів права до правової системи ЄС є установчі договори Союзу» [2, с. 49].

Як відомо, принципи пробації вже давно сформувалися у міжнародній спільноті та активно досліджуються нашими вченими. 

Починаючи з 2010 року, у країнах-членах Ради Європи існує стандарт організації діяльності національних служб пробації країн-членів – Європейські правила пробації (European Probation Rules). Цими правилами відображаються останні тенденції стосовно поглядів на суть покарання, його ціль та в цілому філософію, яка застосовується під час поводження зі злочинцями. Вони акумулювали досвід, який накопичувався за багатьма європейськими країнами у сфері боротьбі зі злочинністю на протязі багатьох століть [3, с. 155]. На нашу думку, реалізація в Україні національної системи пробації повинна здійснюватися саме з врахуванням Європейських правил пробації.

Таким чином, засади (принципи), відповідно до яких здійснюється пробація в Україні – це відправні начала (першооснови), підґрунтям яких є сформовані на багаторічному досвіді Європейські стандарти, згідно до яких було реалізовано інститут пробації в Україні та який здійснює своє функціонування. 

Література:

1. Про пробацію: Закон України від 5 липня 2015 року № 160-VIII (останні зміни: 01.01.2020) / Верховна Рада України. Відомості Верховної Ради України. 2015. № 13. Ст. 93.

2. Богачова Л.Л. Принципи європейського і національного права (порівняльно-правовий аналіз критеріїв класифікації). Державне будівництво та місцеве самоврядування. 2013. Вип. 26. С. 47–60.

3. Сьомін С.В. Європейські правила пробації та реформування кримінально-виконавчої системи в Україні. Стратегічні пріоритети. 2014. № 2. С. 154–159.



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПОВІТРЯНЕ БОМБАРДУВАННЯ РОТТЕРДАМА 14 ТРАВНЯ 1940 РОКУ: ВОЄННИЙ ЗЛОЧИН ЧИ ТРАГІЧНА ПОМИЛКА?
22.08.2020 17:02
АКТ ПОДАТКОВОЇ ПЕРЕВІРКИ В СИСТЕМІ ДОКАЗІВ В ПОДАТКОВИХ СПОРАХ
18.09.2020 12:07
КЛАСИФІКАЦІЯ РІЗНОВИДІВ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРОВАДЖЕННЯ ЯК ФОРМИ КОНСТИТУЦІЙНОГО ЮРИСДИКЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ
18.09.2020 12:01
КОНТРОЛЬ В ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ
18.08.2020 10:01
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ КАДРОВОЇ ПОЛІТИКИ У ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ
16.09.2020 19:13
СИСТЕМА ДЕРЖАВНИХ СУБ’ЄКТІВ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СФЕРИ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
16.09.2020 19:12
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ ЯК СУБ’ЄКТА, ЩО ВЗАЄМОДІЄ З ГРОМАДЯНСЬКИМ СУСПІЛЬСТВОМ
16.09.2020 19:09
ПРЕВЕНТИВНІ ЗАХОДИ В ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ
16.09.2020 10:23
ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ КІБЕРБЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
14.09.2020 10:13
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ РЕЖИМУ ЗАКОННОСТІ І ПРАВОПОРЯДКУ У ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ
11.09.2020 13:14




© 2006-2021 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше