:: LEX :: ФУНКЦІЇ КОНСАЛТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 27


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ФУНКЦІЇ КОНСАЛТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
 
23.06.2022 18:53
Автор: Лишенюк Валентина Костянтинівна, аспірантка кафедри економічного права та економічного судочинства, Інститут права Київський національний університет імені Тараса Шевченка
[Секція 5. Господарське право. Господарське процесуальне право. Екологічне право. Земельне право. Аграрне право. Фінансове право. Банківське право]

Консалтингова діяльність – це особливий вид господарської діяльності, яка здійснюється спеціальними суб'єктами господарювання на професійній основі та полягає у наданні консультаційної послуги замовнику за плату, на підставі договору. 

У сучасній правовій доктрині відсутнє комплексне дослідження функцій консалтингової діяльності – функції консалтингової діяльності аналізуються виключно у розрізі відповідних видів консалтингової діяльності, що є предметом дослідження певного науковця, наприклад щодо юридичного консалтингу, консалтингу з управління персоналом тощо. Таким чином, існує об'єктивна необхідність чіткого визначення поняття "функції консалтингової діяльності" та встановлення переліку функцій, що характерні цьому виду господарської діяльності. 

Волошина Я. Л. аналізує та визначає функції юридичної консультативної діяльності як основні напрями її впливу на виробничі відносини, що склалися на підприємстві (в установі чи організації) та спрямовані на правове супроводження його діяльності шляхом використання правових засобів і процедур, а також правових та організаційних форм діяльності. Відповідно функції юридичної консультативної діяльності можуть бути класифіковані за критерієм предметної спрямованості на інформаційну, захисну, організаційну, виховну, комунікативну, контрольну, пошуково-пізнавальну та прогностичну [1, с.17].

Аналізуючи консалтинг з управління персоналом, В. В. Ровенська та К. О. Дегтярьова визначають специфічні функції цього виду консалтингової діяльності, а саме такі: 

– Експертна функція, що полягає у наданні відповідних консультацій щодо питань управління персоналом; 

– Інформаційна функція – консультант забезпечує замовника актуальною інформацією  про останні зміни ринку праці, розміру оплати праці тощо; 

– Аналітична функція – передбачає проведення комплексного аналізу організаційної структури та бізнес-процесів компанії клієнта; 

– Наукова-методична функція – основу цієї функції складають відомості про останні досягнення науки, нововведення та розробка рекомендацій, нових методик у сфері управління персоналом; 

– Навчальна функція – ця функція може здійснюватися у формі лекцій, тренінгів, підготовки навчально-методичних посібників, аналізу конкретних ситуацій (кейсів), організації комплексного навчання і підвищення кваліфікації персоналу [2, с.559].

Крім цього, в працях вчених-економістів аналізуються функції, що притаманні управлінському консалтингу, зокрема: 

– Регулятивна функція, що полягає у створенні правил і культури поведінки суб’єктів консалтингового процесу, що регламентують взаємовідносини консультантів з клієнтами, консалтинговою спільнотою, державними органами; 

– Інтеграційна функція проявляється у процесах координації зусиль, узгодженні інтересів усіх суб’єктів консалтингового процесу, зокрема консультантів, професійних об’єднань, клієнтів, державних установ; 

– Комунікативна функція проілюстрована особливістю поширення інформації у самому інституті управлінського консалтингу, між його суб’єктами, а також з іншими інститутами; 

– Відтворювальна функція - консультування створює механізми забезпечення інформаційно-знаннєвої діяльності всіх членів інституціонального середовища [3, с.32-33].

Однак, варто зауважити, що консалтингової діяльності притаманні й інші функції, що випливають із особливостей її впливу на сферу господарювання. На нашу думку, функції консалтингової діяльності можуть бути виокремлені та класифіковані за предметом впливу на відповідні суспільні відносини, а саме такі:  

1. Інформаційна функція, що полягає у передачі відповідних професійних знань від консультанта до замовника. Таким чином, у процесі надання консалтингової послуги відбувається інформування замовника щодо, наприклад щодо негативних факторів, що вливаються на бізнес замовника, способи вирішення відповідних проблем, актуальні тренди, новинки законодавства та практики. 

2. Комунікативна функція. 

Під час реалізації консалтингового проєкту комунікація може відбуватися між різними суб'єктами, зокрема між замовником консалтингової послуги та консультантом, його працівниками; між консультантом та органами державної влади, органами місцевого самоврядування; між консультантом та третьою особою (наприклад, банком або юридичною особою, яка є об'єктом процедури due diligence).  

3. Навчальна функція. 

Консультант повинен не тільки надати певну нову інформацію замовнику, а й чітко роз'яснити замовнику як відповідну інформацію (продукт консалтингової діяльності) можна використати. Тому на практиці консалтингова послуга може структуруватися таким чином: 

– надання відповідних порад та рекомендацій замовнику за результатами проведеного аналізу; 

– розробка та впровадження рекомендацій, які є специфічними та необхідними у конкретній ситуації; 

– проведення тренінгів або інших заходів серед вищого керівництва та/або працівників замовника, що направлені для кращого розуміння відповідних рекомендацій та порядку їхнього впровадження. 

4. Інноваційна функція.  

У розвинутих країнах консалтинг виступає фактором стимулювання інноваційної діяльності у певній сфері діяльності, зокрема шляхом безпосереднього впровадження інновацій та формування попиту на інновації в цілому. Так, консалтингові компанії пропонують клієнтам нові рішення, технологічні розробки та технології для модернізації та вдосконалення їхньої господарської діяльності.

Л.С. Любохинець та А.А. Дашевська вважають, що «інноваційні ідеї у сфері консалтингу визначалися розвитком інформаційних технологій, переходом світової економіки до економіки знань, зміною принципів прийняття управлінських рішень, що, у свою чергу, привело до виокремлення причин стрімкого розвитку управлінського консультування та розширення ринку консультаційних послуг в умовах переходу на нові технологічні уклади передових економік світу» [4, с.120]. 

5. Прогнозна функція.  

Під час надання консалтингової послуги консультант повинен спрогнозувати майбутній результат такої послуги, можливі позитивні та негативні наслідки впровадження відповідних рекомендацій. Консультант не тільки надає поради у теоретичному сенсі, а й розробляє алгоритми відповідних практичних дій щодо впровадження своїх рекомендацій із можливим підключенням власних зв’язків, напрацьованих каналів руху продукції та технологій із підключенням до співробітництва знайомих йому третіх осіб, як юридичних, так і фізичних. [4, с.121]. 

6. Функція самоконтролю.

Самоконтроль консультанта виражається у створенні власних підходів до надання якісних консалтингових послуг, закріплення відповідних підходів на рівні внутрішніх документів та правил. Самоконтроль здійснюється на рівних рівнях консалтингової організації - від вищого керівництва компанії та кожного окремого працівника консультанта. У ході всього процесу надання консалтингової послуги консультант повинен забезпечити чітку організацію своєї діяльності та надання лише найкращого результату.

На підставі вищезазначеного, можемо визначати функції консалтингової діяльності – як основні напрями впливу на сферу господарювання, що дозволяють виявити сутність та призначення консалтингової діяльності. Консалтинговій діяльності притаманні такі специфічні функції: інформаційна, комунікативна, навчальна, інноваційна, прогнозна та функція самоконтролю. 

Література:

1. Волошина Я. Л. Юридична консультативна діяльність: теоретико-правове дослідження: дис. …канд. юр. наук: 12.00.03 / Національна академія внутрішніх справ – Київ – 2019. – 261 с.

2. Ровенська В. В., Дегтярьова К. О. Основи використання консалтингу в управлінні персоналом. Глобальні та національні проблеми економіки, Вип. 4 – 2015. – С. 556-561.

3. Охріменко О. О. Міжнародний консалтинг [Електронний ресурс]: навчальний посібник / О. О. Охріменко, А. Д. Кухарук; НТУУ «КПІ». – Київ: НТУУ «КПІ». – 2016. – 184 с.

4. Сатир Л. М. Консалтинг - ефективний інструмент організації інноваційної політики підприємницької діяльності / Л. М. Сатир, В. М. Кепко, Л. І. Стаднік. // Бізнес-навігатор. – Вип. 3 – 2020. – С. 119–124. 

____________________

Науковий керівник: Пацурія Ніно Бондовна, доктор юридичних наук, професор кафедри економічного права та економічного судочинства, Інститут права Київський національний університет імені Тараса Шевченка



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ON THE ISSUE OF LEGAL REGULATION OF LAND RELATIONS UNDER THE LAWS OF UKRAINE AND POLAND
28.06.2022 19:24




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше