:: LEX :: ПРАВОВІ АСПЕКТИ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ДЕРЖАВИ В АГРОПРОМИСЛОВОМУ КОМПЛЕКСІ (АПК) УКРАЇНИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 24


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРАВОВІ АСПЕКТИ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ДЕРЖАВИ В АГРОПРОМИСЛОВОМУ КОМПЛЕКСІ (АПК) УКРАЇНИ
 
07.04.2010 08:07
Автор: Білінська Ольга Володимирівна, здобувач кафедри аграрного права, Національна юридична академія України імені Ярослава Мудрого
[Екологічне право. Земельне право. Аграрне право]
В сучасних умовах основною проблемою функціонування АПК є становлення ринкових відносин та переведення його на інвестиційний тип розвитку. Саме інвестиції як джерело фінансування аграрного виробництва є передумовою ефективної діяльності галузі та стабільного забезпечення населення продуктами харчування. Управління інноваційно-інвестиційним процесом потребує системного підходу. Водночас теоретичні і методологічні обґрунтування, а також практичні рекомендації, спрямовані на системне управління інноваційно-інвестиційними процесами в АПК, залишаються неповною мірою розроблені, що потребує подальших досліджень.
В сучасній науковій літературі аналізові суті інвестиційного процесу та управління ним приділяє увагу широке коло вчених світу та України. У зарубіжній літературі інвестиційний процес переважно ототожнюється з рухом цінних паперів. У вітчизняній науковій літературі найбільш розповсюдженим є розуміння інвестицій як вкладення капіталу з метою подальшого його збільшення. При цьому інвестиційний процес одні автори ототожнюють з інвестиційним циклом, а інші вважають, що він ідентифікується з механізмом реалізації капітальних вкладень. При цьому перевага віддається дослідженню фінансово-економічних аспектів інвестиційного процесу і недостатньо аналізуються проблеми його нормативно-правового забезпечення.
В Законі України «Про інвестиційну діяльність» [1] інвестиції визначаються як всі види майнових і інтелектуальних цінностей, що вкладаються в об’єкт підприємницької й інших видів діяльності, внаслідок чого утворюється прибуток (дохід), або досягається соціальний ефект. Інвестиційна діяльність, як правило, пов’язана з придбанням нових машин, споруд, будівель, транспортних засобів, а також будівництвом шляхів, мостів та інших інженерних споруд, підготовкою висококваліфікованих фахівців, науковими дослідженнями, науковими розробками тощо.
Законом України «Про основні засади державної аграрної політики на період до 2015 року» [2] серед основних напрямів підвищення ефективності діяльності суб’єктів аграрного сектора передбачається необхідність створення умов для технічного переоснащення заводів сільськогосподарського машинобудування з метою випуску техніки, яка забезпечуватиме впровадження сучасних високопродуктивних і ресурсозберігаючих технологій в агропромислове виробництво; удосконалення довготермінового кредитування, часткової компенсації вартості складної сільськогосподарської техніки за рахунок державного бюджету України, системи фінансового лізингу, підтримки розвитку інфраструктури матеріально-технічного забезпечення.
В Україні є чимало перспективних і прогресивних інженерних розробок сільгосптехніки та обладнання, які через брак фінансування не впроваджуються у виробництво. Надію на відбудову інженерної забезпеченості в аграрному секторі дає нещодавно прийнятий Закон України «Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України», який набрав чинності 01 січня 2008 року.
З метою зміцнення національного інвестиційного потенціалу в АПК України економічна політика держави повинна бути спрямована на розв’язання таких актуальних проблем:
забезпечення правової бази формування сприятливого інноваційно-інвестиційного клімату в АПК України;
існуючі нині податкові пільги дають змогу сформувати необхідні стимули до підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва, однак, з позиції вимог СОТ вони мають бути зменшені;
забезпечення соціально-економічних умов освоєння новітніх розробок і використання досягнень світового сільськогосподарського машинобудування;
створення системи ефективного інженерно-технічного забезпечення АПК з дотриманням чинного українського законодавства;
збереження пільг щодо оподаткування підприємств галузей АПК на найближчу перспективу;
розвиток банківського кредитування АПК, послідовне зниження банківської процентної ставки до рівня, що стимулює кредитування підприємств;
розвиток фондового ринку та охоплення ним підприємств АПК;
розробка наукових основ структурної та інвестиційної політики, визначення основних напрямів з метою розвитку регіонів;
сприяння залученню прямих іноземних інвестицій в АПК, особливо за допомогою податкового законодавства, адаптування його до вимог СОТ та інших міжнародних організацій, членом яких є Україна.
Важливу роль у формуванні та розвитку інвестиційного процесу в АПК відіграє державна інвестиційна політика, яка повинна бути спрямована на вирішення наступних проблем: встановлення паритету цін на сільськогосподарську продукцію та ресурси для села; удосконалення амортизаційного процесу; налагодження ефективного механізму стимулювання залучення грошових доходів і коштів населення як важливого джерела інвестиційних ресурсів; забезпечення стабільності законодавчих і підзаконних нормативно-правових актів, що регулюють інвестиційний процес тощо.

Література:
1. «Про інвестиційну діяльність»: Закон України від 18 верес. 1991 р. // Відом. Верхов. Ради УРСР . – 1991. – № 47. – Ст. 646.
2. «Про основні засади державної аграрної політики на період до 2015 року» Закон України від 18 жовтня 2005 р. // Офіц. вісник України 2005 . – № 45. – С. 2826.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗЕМЕЛЬНИХ ПОВНОВАЖЕНЬ ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ В ГАЛУЗІ ВИРІШЕННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ СПОРІВ
12.04.2010 08:29
ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ЗЕМЕЛЬНЫЙ КАДАСТР КАК ИНСТРУМЕНТ ГОСУДАРСТВЕННОГО УПРАВЛЕНИЯ В СФЕРЕ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ И ОХРАНЫ ЗЕМЕЛЬ
09.04.2010 23:55
ВИДИ ДОГОВІРНИХ ВІДНОСИН СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ТОВАРОВИРОБНИКІВ У РИНКОВИХ УМОВАХ
08.04.2010 21:08
ПИТАННЯ КЛАСИФІКАЦІЇ ПРАВА ПРИРОДОКОРИСУТВАННЯ
07.04.2010 21:10




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше