:: LEX :: ІНСТИТУТ ПАРЛАМЕНТСЬКОЇ ОПОЗИЦІЇ ЯК ФОРМА ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 22


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ІНСТИТУТ ПАРЛАМЕНТСЬКОЇ ОПОЗИЦІЇ ЯК ФОРМА ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ
 
08.04.2010 20:53
Автор: Павшук Катерина Олександрівна, студентка підготовки кадрів для органів прокуратури України Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого
[Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Міжнародне право]
Одним з головних елементів сучасної демократії є наявність політичної опозиції, яка критикує рішення діючої влади. Вперше термін «парламентська опозиція» було витлумачено Законом Україні «Про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» де опозиція закріплювалась як сукупність депутатських фракцій, які не входять до коаліції. Але це формулювання відносить до статусу парламентської опозиції й ті фракції, які займають пасивну позицію. Більш детальне визначення міститься у ч.І ст.68 Регламенту Верховної Ради України.
Інститут парламентської опозиції є формою громадського контролю. До відносин, які складаються по лінії «уряд - опозиція», притаманні всі елементи правовідносин у сфері громадського контролю. Контролюючим суб'єктом є опозиційна політична партія, яка є різновидом об'єднань громадян. Підконтрольним суб'єктом виступає політична сила, яка знаходиться у владі, та сформований нею уряд. Правовідносини між суб'єктами виникають з приводу об'єкта - рішень, дій та спрямованості політики правлячих кіл. Юридичним змістом є контрольні повноваження парламентської опозиції, закріплені у Регламенті Верховної Ради України. Підставою для виникнення контрольних правовідносин стають юридичні факти у вигляді інформації про діяльність органів публічної влади, на основі якої громадськість може брати участь у політичних процесах.
Влада не здатна задовольнити інтереси кожного громадянина, тому опозиція виступає своєрідним компенсатором вимог. Опозиція діє як посередник між владою та громадськістю. Вона надає уряду відомості щодо найменших змін громадської думки для того, щоб він відповідним чином трансформував політичний курс. З іншого боку опозиція забезпечує громадськість альтернативною інформацією, на основі якої остання може брати участі у політичному процесі. За умови зростання громадського незадоволення опозиція здатна полегшити ситуацію, стримати конфлікти. Тому доцільним є створення Національної асоціації громадського контролю саме при главі опозиційного уряду.
Україна зіткнулася із рядом проблем утвердження опозиції. Серед них відсутиіст консенсусу в політиці, слабкість опозиційного лідерства, недостатній кадровий потенціал професійних чиновників вищого рангу, відсутність достатнього законодавчого регулювання опозиційної діяльності та низький рівень демократичної політичної культури суспільства.

Література:
1. Про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» та деяких інших законодавчих актів України (щодо порядку проведення позачергови виборів до Верховної Ради України та заміщення народних депутатів України, повноваження яких були достроково припинені): Закон України, від 1 черв. 2007р: N 1114-V // ВВР. - 2007.- № 28. - Ст.383
2. Про звернення громадян: Закон України від 02.10.1996 № 393/ 96-ВР // ВВР. - 1996. - № 47. - Ст. 257
3. Регламент Верховної Ради України: Затверд. Постановою Верховної Ради України від 19 вересня 2008р.// ВВР- 2009.-№ 1-2, 3-4. - Ст. 313
4. Статус опозиції: вітчизняний та зарубіжний досвід і рекомендації: витяги з інформаційно-аналітичного дослідження, підготовленого Лабораторією законодавчих ініціатив// Матеріали круглого столу «Проблеми подальшої інституалізації коаліції та опозиції у Верховній Раді України», 12 черв. 2008р. - K.: K.I.C., 2009.- С. 52

e-mail: katerinapavshuk@yandex.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ІНСТИТУТУ ПРЕЗИДЕНТСТВА В УКРАЇНІ
23.03.2010 11:18
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РЕФОРМУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УСТРОЮ УКРАЇНИ
19.03.2010 12:12
ЗАКРЕПЛЕНИЕ ОСНОВ КОНСТИТУЦИОННОГО СТРОЯ И ФОРМ ГОСУДАРСТВЕННОГО УСТРОЙСТВА В КОНСТИТУЦИЯХ УКРАИНЫ И РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
11.03.2010 11:02
SOME QUERIES ON UKRAINIAN-SWEDISH LEGAL RELATIONS BACKGROUND
10.04.2010 19:06
ДЕРЖАВА І ПОЛІТИЧНІ ПАРТІЇ В ПОЛІТИЧНІЙ СИСТЕМІ СУСПІЛЬСТВА
09.04.2010 17:49
КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВІ САНКЦІЇ
09.04.2010 17:23
ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВОГО ТА НАЦІОНАЛЬНОГО РЕЖИМУ МОРСЬКИХ ПОРТІВ
08.04.2010 20:57
ЩОДО ПИТАННЯ ВЗАЄМОДІЇ ПРИНЦИПІВ МІЖНАРОДНОГО ПРАВА ТА КОНСТИТУЦІЇ
07.04.2010 21:00




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше