:: LEX :: ЗАХИСТ ПРАВ ЛЮДИНИ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 60)

Срок представления материалов

16 апреля 2024

До начала конференции осталось дней 0


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ЗАХИСТ ПРАВ ЛЮДИНИ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ
 
02.12.2014 14:00
Автор: Бермес Юлія Валеріївна, студентка магістратури 61 МЮБ ННІПП Національної академії внутрішніх справ
[Секция 3. Гражданское и семейное право. Гражданское процессуальное право. Коммерческое право. Жилищное право. Обязательственное право. Международное частное право]

На сьогоднішній день актуальними і нажаль не досить втішними постають питання стосовно ситуації, що відбувається  на сході України,  а саме проведення антитерористичної операції.

Антитерористична операція (далі АТО) - комплекс скоординованих спеціальних заходів, спрямованих на попередження, запобігання та припинення злочинних діянь, здійснюваних з терористичною метою, звільнення заручників, знешкодження терористів, мінімізацію наслідків терористичного акту чи іншого злочину, здійснюваного з терористичною метою.

Згідно із законом України "Про боротьбу з тероризмом" до антитерористичної операції залучені СБУ, Міноборони, Прикордонна служба й центральні органи влади.

Здійснюючи певні заходи у воєнний період особливої  уваги заслуговує питання  захисту прав громадян, які порушуються у цей час. 

Слід проаналізувати проблеми, які виникають з реалізацією гарантій для військовослужбовців та працюючих громадян України під час мобілізації та проведення антитерористичної операції. 

1 квітня 2014 року вступив в силу Закон України від 27 березня 2014 року № 1169-VII «Про внесення змін до деяких законів України про забезпечення проведення мобілізації», яким були доповнені положення Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» та Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП України). Так, починаючи з 18 березня 2014 року працівникам, призваним на військову службу в період мобілізації, гарантується збереження місця роботи і посади, а також щомісячна компенсація середнього заробітку за рахунок держбюджету за весь термін призову, але не більше 1 року. Доповнення частини 3 статті 36 КЗпП України прямо виключає співробітників, покликаних до мобілізації, з категорії тих, які можуть бути звільнені у зв’язку зі вступом на строкову службу. Таким чином, законодавець забезпечив мінімальні гарантії для працюючих громадян України, які виконують свій громадянський обов’язок в зонах АТО.

Станом на сьогодні багато жителів Луганської та Донецької областей евакуйовані в інші регіони країни, а ті, хто залишилися, часто не мають можливості виходити на роботу без ризику для власного життя і здоров’я.

У той же час, законами України не врегульовано питання можливості невиходу на роботу з гарантованим збереженням працевлаштування Аналогічно, законодавство не відповідає на питання, як правильно чинити роботодавцям в такій ситуації. Тоді постає питання, а які ж гарантії захисту прав існують для цих громадян?

Міністерство соціальної політики України в листі від 08.07.2014 № 7302/3/14-14/13 виклало свою позицію з даного питання, і звернулося до роботодавців з проханням взяти до уваги те, що співробітник, який не вийшов на роботу у зв’язку з переміщенням з районів проведення АТО, або через неможливість безпечно переміщатися по місту, не може бути звільнений за прогул на підставі пункту 4 частини першої статті 40 КЗпП України. Також Мінсоцполітики рекомендує роботодавцям при необхідності надавати працівникам оплачувану відпустку або ж відпустка без збереження зарплати згідно законам України.

Однак, проблема в тому, що даний лист носить виключно рекомендаційний характер і не є обов’язковим для виконання, отже, формально, роботодавець не зобов’язаний керуватися вищевикладеними рекомендаціям. [Г.Вакуленко начальник Томаківського районного управління юстиції]

У ЗУ « Про боротьбу з тероризмом» розділ 4 ст. 19 та  20 вказують, що відшкодування шкоди, заподіяної громадянам терористичним актом,  провадиться  за  рахунок коштів Державного бюджету України відповідно до закону і з наступним стягненням суми цього відшкодування з осіб, якими заподіяно шкоду, в порядку, встановленому законом, а також соціальна реабілітація осіб, які постраждали    від  терористичного  акту,  провадиться  з  метою  повернення   їх до  нормального життя.  Зазначеним особам надається у разі необхідності психологічна, медична, професійна реабілітація, правова допомога і житло та здійснюється їх працевлаштування.  Соціальна реабілітація осіб, які постраждали від  терористичного акту, а також осіб,  зазначених у статті 21 цього Закону, провадиться за рахунок коштів Державного бюджету України.




Література:

1. Закон України "Про боротьбу з тероризмом" від 20.03.2003 № 638-IV

2. Закон України "Про затвердження Указу Президента України "Про часткову мобілізацію" від 21.07.2014  № 607/2014

3. Закон України "Про внесення змін до деяких законів України про забезпечення проведення мобілізації" від 27 березня 2014 року № 1169-VII(вступив в законну силу від 01.04.2014)

4. Закон України "Про військовий обов’язок і військову службу" від 12.08.2014 № 1634-VII

5. КЗпПУ від 10.12.1971 № 322-VIII

6. Лист Міністерства соціальної політики від 08.07.2014 № 7302/3/14-14/13

7. Інтерв’ю Г. Вакуленко (начальник Томаківського районного управління юстиції)

________________________

Науковий керівник: Залізняк Віталій Анатолійович, кандидат юридичних наук, старший викладач кафедри цивільно-правових дисциплін, навчально-наукового інституту права та психології, Національної академії внутрішніх справ



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ЦИВІЛЬНЕ ТА ГОСПОДАРСЬКЕ СУДОЧИНСТВО: ПРОБЛЕМА УНІФІКАЦІЇ СУДОВИХ ПРОЦЕДУР
27.11.2014 22:27
ВОЛОДІННЯ ЯК ІНСТИТУТ ЦИВІЛЬНОГО ПРАВА
27.11.2014 21:45
ПРОБЛЕМИ ЗАКОНОДАВЧОГО ЗАКРІПЛЕННЯ ПОНЯТТЯ «ШЛЮБНИЙ ДОГОВІР»
24.11.2014 18:51
ЗАХИСТ ОСОБИСТИХ НЕМАЙНОВИХ ПРАВ ОСОБИ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ ПРИРОДНЕ ІСНУВАННЯ ЛЮДИНИ
18.11.2014 17:30




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше