:: LEX :: ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ ПРИЧИН, ЩО ПРИЗВОДЯТЬ ДО АВАРІЙ ТА КАТАСТРОФ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 60)

Термін подання матеріалів

16 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 20


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ ПРИЧИН, ЩО ПРИЗВОДЯТЬ ДО АВАРІЙ ТА КАТАСТРОФ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ
 
27.09.2014 18:33
Автор: Оперук Віталій Ігорович, кандидат юридичних наук, Прикарпатський факультет Національної академії внутрішніх справ, Українець Віталій Іванович, Прикарпатський факультет Національної академії внутрішніх справ
[Секція 4. Кримінальне право. Кримінальне процесуальне право. Криміналістика. Кримінологія. Кримінально-виконавче право]

Укрзалізниця (Державна адміністрація залізничного транспорту України) – орган управління залізничним транспортом загального користування, що здійснює централізоване управління процесом перевезень у внутрішньому й міждержавному сполученнях та регулює виробничо-господарську діяльність залізниць.

До сфери Укрзалізниці входять Донецька, Львівська, Одеська, Південна, Південно-Західна та Придніпровська залізниці, а також інші підприємства та організації єдиного виробничо-технологічного комплексу, що забезпечують перевезення вантажів і пасажирів.

Залізничний транспорт України є провідною галуззю в дорожньо-транспортному комплексі країни, який забезпечує 82% вантажних і майже 50% пасажирських перевезень, здійснюваних всіма видами транспорту.

Залізниці мають у своєму розпорядженні різні інженерні споруди, технічні пристрої і засоби, основними з яких є залізнична колія, рухомий склад (локомотиви і вагони), споруди локомотивного і вагонного господарства, споруди та пристрої сигналізації, зв'язку та обчислювальної техніки, електро- і водопостачання , залізничні станції та вузли. 

Багатогалузеве господарство залізничного транспорту являє собою величезний, що простягнувся на багато десятків тисяч кілометрів конвеєр, безперебійна та безаварійна робота якого вимагає злагодженої роботи всіх ланок. 

За останні роки на залізничному транспорті відбулися значні зміни в техніці, методах експлуатації та економіці. Багато чого зроблено з технічного переоснащення залізниць на основі електрифікації, автоматики, телемеханіки, комплексної механізації, обчислювальної та мікропроцесорної техніки [ 1 ]. 

Однак, проблема безпеки експлуатації транспорту загострилася в умовах розвитку залізниць – символу становлення ринкових відносин. Суспільні відносини у сфері функціонування залізничного транспорту вимагають пошуку такої системи чинників, яка б чітко відображала природу, сутність, ознаки та її інші важливі якості, а відтак – допомагала визначити найбільш оптимальні шляхи вирішення проблеми безпеки залізничного руху.

Провівши дослідження криміналістичної літератури, а також проаналізувавши архівні кримінальні провадження (кримінальні справи) щодо вчинення кримінальних правопорушень даної категорії, ми цілком погоджуємось з тим, що до найбільш загальних причин які призводять до аварій та катастроф на залізничному транспорті можна віднести:

- використання фізично застарілого технічного парку, та об’єктів інфраструктури;

- порушення правил експлуатації та безпеки руху на залізничному транспорті;

- збільшення кількості, потужності і швидкості транспортних засобів;

- людський фактор;

- зростання густоти населення поблизу залізничних об'єктів;

- порушення правил особистої безпеки пасажирами залізничного транспорту[2].

Як свідчить аналіз стану безпеки руху в період з 2005 р. по 2013 р. на залізницях України трапилось 43 катастрофи, з яких 6 катастроф сталися з пасажирськими поїздами. За цей період сталось 62 аварії (34 з них з пасажирськими поїздами).

При катастрофах і аваріях загинуло 10 чол. (з них 1 пасажир), травмовано 134 людини, з яких 118 пасажири, пошкоджено 648 вагонів, з яких 291 вилучено з інвентарю і 24 локомотиви (7 вилучено з інвентарю), іншого рухомого складу пошкоджено 9 (1 вилучено з інвентарю)[3].

Найчастіше відбувається сходження рухомого складу з рейок, зіткнення, наїзди на перешкоди на переїздах, пожежі і вибухи у вагонах. Не виключаються розмиви залізничних колій, обвали, зсуви. При перевезенні небезпечних вантажів, як-от гази, легкозаймисті, вибухонебезпечні, їдкі, отруйні і радіоактивні речовини, відбуваються вибухи, пожежі цистерн та інших вагонів. Ліквідувати такі аварії дуже складно (до прикладу Ожидівська трагедія у Львівській області яка сталась 16 липня 2007 року в результаті якої зійшли з рейок цистерни із жовтим фосфором).




Література:

1. Про залізничний транспорт [Текст] Закон України від 04.07.1996 – [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http: //zakon1.rada. gov.ua/laws/show/ 273/96-вр

2. Особливості розслідування катастроф і аварій на залізничному транспорті [Текст]: конспект лекції [Електронний ресурс] http://yurist-online.com/ukr/uslugi/yuristam/literatura/kriminalistika/150.php

3. Основні причини виникнення аварійних ситуацій. Заходи, спрямовані на запобігання аварійним ситуаціям [Текст]: конспект лекції [Електронний ресурс] http:// vnz.svitosvit.ua/ default.aspx?id=show_document &show=document&doc=20627



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СИСТЕМА ТА ПРИЗНАЧЕННЯ УСТАНОВ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ В УКРАЇНІ
29.09.2014 21:21
ОСОБЛИВОСТІ КВАЛІФІКАЦІЇ ХУЛІГАНСТВА ЯК ЗЛОЧИНУ ТА АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ
23.09.2014 12:08
НАСЛІДКИ НЕПРИБУТТЯ СВІДКА НА ВИКЛИК СЛІДЧОГО ТА ПРОКУРОРА
14.10.2014 13:17
ОБОВ’ЯЗОК ПОНЯТИХ НЕ РОЗГОЛОШУВАТИ ВІДОМОСТІ ЩОДО ПРОВЕДЕНОЇ ПРОЦЕСУАЛЬНОЇ ДІЇ
14.10.2014 13:13




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше