:: LEX :: КЛАСИФІКАЦІЯ ЗНАКІВ ДЛЯ ТОВАРІВ І ПОСЛУГ ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ США. ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОЇ ОХОРОНИ ОКРЕМИХ ВИДІВ ЗНАКІВ ДЛЯ ТОВАРІВ І ПОСЛУГ У США
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 27


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

КЛАСИФІКАЦІЯ ЗНАКІВ ДЛЯ ТОВАРІВ І ПОСЛУГ ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ США. ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОЇ ОХОРОНИ ОКРЕМИХ ВИДІВ ЗНАКІВ ДЛЯ ТОВАРІВ І ПОСЛУГ У США
 
04.04.2019 15:19
Автор: Поліщук Вікторія Вікторівна, магістр, спеціалізація «Інтелектуальна власність» Київського національного університету імені Тараса Шевченка
[Секція 6. Право інтелектуальної власності та його захист. Інформаційне право. Інформаційні технології]

На сьогоднішній день знаки для товарів і послуг виконують надзвичайно важливу роль в економічному житті всього суспільства, оскільки являють собою засоби індивідуалізації та мають на меті виокремлення товарів або послуг одних продавців від товарів або послуг інших.

Правова охорона знаків для товарів і послуг в Україні та Сполучених Штатах Америки певною мірою відрізняється між собою з огляду на різні системи права. Проте, зважаючи на глобалізаційні процеси, що мають місце сьогодні в сфері інтелектуальної власності, зокрема в сфері правової охорони знаків для товарів і послуг, варто звернути увагу на міжнародний досвід передових країн світу, який пізніше може бути імплементований в національне законодавство.

Види знаків для товарів в США включають п’ять основних категорій, а саме generic mark, descriptive mark, suggestive mark, fanciful mark і arbitrary mark [1]. Generic trademarks являють собою, як правило, словесні торговельні марки, які є просто загальною назвою чи ознакою для певного товару або послуги, в той час як до descriptive trademarks відносять торговельні марки, що відтворюють певні ознаки товару або сервісу. Наступною категорією торгових марок є suggestive trademarks - це такі торговельні марки, які надають клієнтові певні уявлення про той чи інший продукт або послугу, але вони не просто описують основну функцію або основну характеристику, або одну з основних функцій або характеристик, а просто в силу самого словесного значення такого знаку наштовхують споживача на відповідні міркування. Іншими словами, suggestive trademarks відтворюють поняття, які можуть певним чином асоціюватись із товаром або послугою, однак вже мають індивідуалізовані ознаки.

До четвертої категорії відносять так звані випадкові торговельні марки, або arbitrary trademarks. Тобто, це такі марки, які на перший погляд споживача не ототожнюються з назвою та продукцією, що пропонується насправді.

Що ж стосується останньої категорії марок для товарів і послуг за вищенаведеною класифікацією США, а саме fanciful trademarks, то до них відносять торговельні марки, які, на думку деяких зарубіжних науковців, мають найпотужніші охоронні властивості. Фактично, до fanciful trademarks можна віднести будь-які придумані чи винайдені слова чи словосполучення, які не мають ніякого значення, окрім як позначення відповідного товару і послуги. Іншими словами, fanciful trademarks - це оригінальна, раніше ніким невживана певна послідовність букв, які використовуються для позначення товарів чи послуг конкретного виробника [2].

Окрім цього, в США досить поширеним є також правова охорона так званого трейд дрес (trade dress). Тлумачення поняття «trade dress» міститься в національному законодавстві США, а саме в Законі про захист трейд дрес (Trade Dress Protection Act), у якому трейд дрес означає загальний (сукупний) образ або повний (загальний) зовнішній вигляд продукції чи послуг, включаючи, але не обмежуючись дизайном пакування, маркуванням, тарою, виділенням особливим шрифтом, оформленням, кольором, дизайном продукції, особливістю (характерною рисою, властивістю) продукції або комбінації її властивостей [3]. Як справедливо зазначає Б.В. Воєводін: «Досвід зарубіжних країн як англо-саксонської, так і континентальної системи права доводить необхідність поступового застосування на території України категорії трейд дрес» [4].

Окрім вищенаведеної класифікації знаків для товарів і послуг в США, особливої уваги заслуговують нетрадиційні види торговельних марок, такі як колір, звук і запах.

Торговельні марки у вигляді одного лише кольору (color marks) можуть бути зареєстровані та захищені таким же чином, як і традиційні знаки для товарів і послуг у вигляді слова чи зображення. Торговельні марки у вигляді кольору можуть складатися або виключно з одного кольору, або з декількох кольорів на певному товарі чи виробі, які, в свою чергу, можуть мати місце на всьому або ж на частині продукту, чи на всій або частині його упаковки. Вдалим прикладом знаку для товарів і послуг у вигляді кольору є торговельна марка Tiffany&Co, бірюзовий колір якої отримав правову охорону у якості оригінальної, неповторної та такої, що має вирізняльну здатність торговельної марки.

Що стосується таких нестандартних знаків для товарів і послуг, як запах (scent marks), то унікальний аромат також може бути захищений, але лише за умови, якщо існує доказ того, що запах набув відмінності для перелічених товарів або послуг і не є функціональною частиною такого продукту. Як приклад можна привести зареєстрований «запах кінського поту» для шкіряної оббивки крісел автомобілів марки Ford Mustang. Проте, в цей же час варто зазначити, що існує тонка межа між запахом, як торговельною маркою, метою якої є відрізняти одні товари від інших, та запахом, що є товаром сам по собі. Наприклад, таким прецедентом може бути відмова у реєстрації ароматичної марки для знаменитих парфумів «Chanel №5» у Великобританії з огляду на той факт, що запах повинен відрізняти одні товари від інших, а парфум, тобто носій запаху, в даному випадку є самим товаром [5].  

Також правова охорона торговельної марки може надаватися і певному звуку (sound marks), який є відмінним і може бути зафіксований у вигляді звукових знаків. Наприклад, загальний телефонний ринг-тон не може стати зареєстрованим знаком для товарів і послуг, однак, унікальний звук або музичні композиції, які використовуються для позначення джерела конкретних товарів або послуг, можуть бути захищені. Одними з найбільш вдалих прикладів звукових торговельних марок є ринг-тон мобільних телефонів Nokia, а також звук лева, що ричить, компанії Metro-Goldwyn-Mayer Pictures.

Таким чином, проаналізувавши міжнародний досвід, зокрема, досвід США, можна дійти до висновку, що з метою підвищення рівня економічного розвитку України, а також створення сприятливого клімату для залучення іноземних інвесторів, систему національного законодавства варто адаптувати до сучасних тенденцій розвитку правового регулювання сфери інтелектуальної власності шляхом внесення відповідних змін, які, першочергово, будуть спрямовані на захист інтересів споживачів та власників знаків для товарів і послуг.  

Література:

1. What Are Generic, Descriptive, Suggestive, Arbitrary, and Fanciful Trademarks? / [Electronic resource] // Trade mark factory. – Access mode: https://trademarkfactory.com/faq/what-are-generic-descriptive-suggestive-arbitrary-and-fanciful-trademarks

2. Types of Trademarks: Everything You Need to Know. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.upcounsel.com/types-of-trademarks.

3. H.R.3163 – Trade Dress Protection Act. [Електронний ресурс] // The Library of Congress. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://thomas.loc.gov/cgi-bin/query/z?c105:H.R.+3163

4. Воєводін Б. В. Теорія розпізнавального комерційного оформлення (трейд дрес – trade dress) та її використання в рекламі / Б. В. Воєводін // Часопис Київського університету права. - 2013. - № 2. - С. 245-250. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Chkup_2013_2_59.

5. Нетрадиційні торгові марки. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ipstyle.ua/ua/netradicijni-torgovi-marki/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше