:: LEX :: СТАНОВЛЕННЯ ПРИВАТНОЇ ОХОРОНИ В УКРАЇНІ
   
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Акція! 100 грн на мобільний
  Our books

Actual researches of legal and historical science (Issue 32)

Date of conference

13 May 2021

Remaining time to start conference 6


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

СТАНОВЛЕННЯ ПРИВАТНОЇ ОХОРОНИ В УКРАЇНІ
 
11.06.2014 22:16
Author: Постольник Сергій Олександрович, ад’юнкт кафедри адміністративної діяльності Національної академії внутрішніх справ
[Section 5. Administrative law. Administrative judicial law. Custom and tax law. Municipal law]

Роки незалежності Україні характеризуються рядом кардинальних змін, як позитивних, так і негативних, у всіх сфер життя суспільства. У нових політико-економічних умовах постійно зростає кількість злочинних замахів проти особистості, суспільства, держави. Насамперед збільшується кількість злочинних посягань, спрямованих на особистість і власність, що стимулює попит на охоронні послуги. Треба зазначити, що проблема злочинних посягань на особистість та майно була актуальною у всі періоди історії, незалежно від того, яка форма власності домінувала. У кожному з цих періодів державний та недержавний сектор охорони набував досвід у своїй діяльності, охоплював певні сфери суспільного життя, а держава в свою чергу намагалась забезпечити адміністративно-правове регулювання цієї діяльності. Тому в умовах неспроможності державних структур забезпечити правову охорону діяльності підприємницьких структур, потрібно вивчати і використовувати позитивний історичний досвід діяльності та правового забезпечення охоронних структур, їх участі у протидії злочинності, приділяючи особливу увагу недержавному сектору охорони.

Приватні фірми, які спеціалізуються  на охороні об'єктів і фізичних осіб, виготовленні засобів безпеки, аналітично-інформаційних та юридичних послугах, почали з'являтися в незалежній Україні в 1991 році.

Перша приватна охоронна фірма в Україні була зареєстрована в Києві , як дочірнє підприємство московського охоронного агентства «Алекс ». Керуючись принципом «дозволено все , що не заборонено », приватні охоронні структури пропонували спочатку весь комплекс послуг: від приватного тілоохоронця до розшуку зниклих дітей. 

На той час співробітниками приватних охоронних структур були як колишні працівники правоохоронних органів, так і члени діючих бандитських угрупувань. Тому доволі часто охоронні структури залучались до виконання абсолютно протилежних завдань тим, що були зазначені у статуті цих організацій.

За даними Мінстату і МВС України сьогодні в країні зареєстровано понад 4000 приватних структур, що спеціалізуються на питаннях безпеки. Загальна кількість осіб, залучених до виконання охоронних функцій, перевищує 100 тис. осіб. Серед них - нинішні лідери на ринку комерційних послуг безпеки: приватні фірми "Стелс-1", "Венбест", "Сакура М", «Охорона-Рівне». Більшість приватних агенцій починали з охорони офісів, потім стали надавати послуги особистих охоронників. Сьогодні найбільш могутні служби безпеки цілком "ведуть" замовника послуг – від організації пропускного режиму на підприємстві до перевірки надійності партнерів і захисту від промислового шпигунства [2, с. 86].

Різке збільшення кількості охоронних підприємств на Україні спостерігається на межі 1994 - 1995 років. Стрибок, що спостерігався, був пов'язаний із появою нормативного регламентування про умови і правила здійснення підприємницької діяльності з надання послуг по охороні колективної і приватної власності. Як і будь-яке нове явище, особливо, яке пов'язане з матеріальними благами, приватна охоронна діяльність викликала навколо себе ажіотаж; тим більше, що потреба у вищезазначених послугах у цей період різко зросла. Про масштабність процесу створення приватних охоронних агенцій свідчить створення у 1995 році Української Федерації працівників недержавних служб безпеки. Федерація позиціонувалась як всеукраїнська громадська організація, яка за професійними принципами об'єднує громадян України, які на законних підставах займаються охоронної, детективної, інформаційної та іншою діяльністю, пов'язаною із захистом бізнесу та особистості. На сьогоднішній день до складу Федерації входить понад 140 фірм і організацій, що знаходяться в 35 містах України. Створені 20 регіональних відділень: Волинське, Дніпропетровське, Донецьке, Житомирське, Закарпатське, Запорізьке, Київське міське та обласне, Кіровоградське, Львівське, Одеське, Тернопільське, Харківське, Херсонське, Чернігівське, Чернівецьке, Рівненське, Миколаївське, Кримське, Луганське [3, с. 109].

На сьогоднішній день в Україні існує реальна необхідність функціонування приватних охоронних структур. Вони є важливими компонентами в соціальній структурі сучасного українського суспільства і поряд із ДСО при МВС надають весь комплекс охоронних послуг на території країни. Разом с цим фактично вся сукупність недержавного сектору охорони залишається поза процесом єдиної політики держави у сфері забезпечення правопорядку та боротьби із злочинністю.




Література:

1. Курило В.І. Організаційно-правові засади надання охоронних послуг: автореф. дис…канд. юрид.наук: 12.00.07/ В.І. Курило. – Ірпінь, 2002. – С. 17

2. Сачаво А.Г. Адміністративно-правові основи діяльності приватних охоронних структур та їх взаємодія з ОВС України: Монографія/ КНУВС ННІПСК. – Київ: Науковий світ, 2006.-114 с

3. Становлення і розвиток недержавних суб’єктів сектору безпеки України (система безпеки підприємництва): аналіт. доп. (В.В. Крутов, В.Г. Пилипчук, за ред. О.О. Котелянець), Нац. Ін.-т стратег. досліджень.- К.-Фенікс, 2011.-132 с

4. Угровецький О.П., Галунько В.В. Охоронна діяльність: правові аспекти// Науковий вісник НАВСУ.- К.,2005.-№1. - С.20-26



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ОСНОВОПОЛОЖНІ ЗАСАДИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ВИКОРИСТАННЯ ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ
27.05.2014 21:29
СПІВВІДНОШЕННЯ ФУНКЦІЙ ТА ПРАВОСУБ’ЄКТНОСТІ ЦЕНТРУ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ ТА АВТОМАТИЗОВАНИХ СИСТЕМ
27.05.2014 21:25
АВТОМАТИЗОВАНЕ РОБОЧЕ МІСЦЕ ДЕРЖАВНОГО ВИКОНАВЦЯ В СИСТЕМІ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ
11.06.2014 16:25




© 2006-2021 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше