:: LEX :: ОСНОВНІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ІНСТИТУТУ ПРОБАЦІЇ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 60)

Date of conference

16 April 2024

Remaining time to start conference 19


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ОСНОВНІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ІНСТИТУТУ ПРОБАЦІЇ
 
14.09.2020 10:16
Author: Сабельфельд Дана Євгеніївна, студентка 2 курсу СВО магістр, історико-юридичний факультет Херсонського державного університету, м. Херсон, Україна
[Section 2. Constitutional law. Constitutional judicial law. International law. Administrative law. Administrative judicial law. Custom and tax law. Municipal law]

Адміністративно-правові засади (принципи) відіграють ключову роль за будь-якою сферою публічного адміністрування, тому що вони є першоосновою, в тому числі це стосується і сфери пробації. Засади, згідно з якими виконується пробація, є базисом, який слугує для досягнення її мети, яка полягає у поверненні правопорушників (якими було вчинено кримінальні злочини) до законослухняного суспільства. 

Зазначимо, що пробація за чинним законодавством базується на наступних принципах: «справедливості; законності; невідворотності виконання покарань; дотримання прав і свобод людини і громадянина; поваги до людської гідності; рівності перед законом; диференційованого та індивідуального підходу; конфіденційності; неупередженості; взаємодії з державними органами, органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями та громадянами» (ст. 5 Закону України «Про пробацію») [1]. Детально характеризувати ці принципи немає сенсу, оскільки вони являються загальноприйнятними і більш ніж зрозумілими.

Крім того, слід зазначити, що адміністративно-правові акти обов’язково повинні відповідати Конституції України. Це означає, що пробаційне законодавство відповідає цим вимогам та базується на відповідних засад. Однак, враховуючи те, що Україна демонструє себе як європейська демократична держава, у ній повинні додержуватися й інші європейські принципи права, які є загальновизнаними. Без сумніву, ці принципи виступають основою для здійснення діяльності пробації в Україні. 

Так, в першу чергу, відмітимо, що Європейським судом під загальними принципами права виділяються: «загальні принципи міжнародного права та загальні правові принципи, що поділяються всіма державами-членами ЄС. Юридичною підставою включення принципів права до правової системи ЄС є установчі договори Союзу» [2, с. 49].

Як відомо, принципи пробації вже давно сформувалися у міжнародній спільноті та активно досліджуються нашими вченими. 

Починаючи з 2010 року, у країнах-членах Ради Європи існує стандарт організації діяльності національних служб пробації країн-членів – Європейські правила пробації (European Probation Rules). Цими правилами відображаються останні тенденції стосовно поглядів на суть покарання, його ціль та в цілому філософію, яка застосовується під час поводження зі злочинцями. Вони акумулювали досвід, який накопичувався за багатьма європейськими країнами у сфері боротьбі зі злочинністю на протязі багатьох століть [3, с. 155]. На нашу думку, реалізація в Україні національної системи пробації повинна здійснюватися саме з врахуванням Європейських правил пробації.

Таким чином, засади (принципи), відповідно до яких здійснюється пробація в Україні – це відправні начала (першооснови), підґрунтям яких є сформовані на багаторічному досвіді Європейські стандарти, згідно до яких було реалізовано інститут пробації в Україні та який здійснює своє функціонування. 

Література:

1. Про пробацію: Закон України від 5 липня 2015 року № 160-VIII (останні зміни: 01.01.2020) / Верховна Рада України. Відомості Верховної Ради України. 2015. № 13. Ст. 93.

2. Богачова Л.Л. Принципи європейського і національного права (порівняльно-правовий аналіз критеріїв класифікації). Державне будівництво та місцеве самоврядування. 2013. Вип. 26. С. 47–60.

3. Сьомін С.В. Європейські правила пробації та реформування кримінально-виконавчої системи в Україні. Стратегічні пріоритети. 2014. № 2. С. 154–159.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПОВІТРЯНЕ БОМБАРДУВАННЯ РОТТЕРДАМА 14 ТРАВНЯ 1940 РОКУ: ВОЄННИЙ ЗЛОЧИН ЧИ ТРАГІЧНА ПОМИЛКА?
22.08.2020 17:02
АКТ ПОДАТКОВОЇ ПЕРЕВІРКИ В СИСТЕМІ ДОКАЗІВ В ПОДАТКОВИХ СПОРАХ
18.09.2020 12:07
КЛАСИФІКАЦІЯ РІЗНОВИДІВ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРОВАДЖЕННЯ ЯК ФОРМИ КОНСТИТУЦІЙНОГО ЮРИСДИКЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ
18.09.2020 12:01
КОНТРОЛЬ В ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ
18.08.2020 10:01
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ КАДРОВОЇ ПОЛІТИКИ У ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ
16.09.2020 19:13
СИСТЕМА ДЕРЖАВНИХ СУБ’ЄКТІВ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СФЕРИ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
16.09.2020 19:12
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ ЯК СУБ’ЄКТА, ЩО ВЗАЄМОДІЄ З ГРОМАДЯНСЬКИМ СУСПІЛЬСТВОМ
16.09.2020 19:09
ПРЕВЕНТИВНІ ЗАХОДИ В ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ
16.09.2020 10:23
ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ КІБЕРБЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
14.09.2020 10:13
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ РЕЖИМУ ЗАКОННОСТІ І ПРАВОПОРЯДКУ У ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ
11.09.2020 13:14




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше