:: LEX :: СУЧАСНІ СВІТОВІ МОДЕЛІ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КАДРОВОЇ ПОЛІТИКИ ПУБЛІЧНОЇ ВЛАДИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 8


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

СУЧАСНІ СВІТОВІ МОДЕЛІ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КАДРОВОЇ ПОЛІТИКИ ПУБЛІЧНОЇ ВЛАДИ
 
03.03.2023 14:02
Автор: Хрідочкін Андрій Вікторович, доктор юридичних наук, доцент, професор кафедри підприємництва, організації виробництва та теоретичної і прикладної економіки Українського державного хіміко-технологічного університету м. Дніпро, Україна
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]


Державна служба, з огляду на свою численність, обсяг функцій, реальне розпорядження ресурсами, а також як сполучна ланка між державою і суспільством є об’єктом впливу з боку багатьох суб’єктів політичного процесу. Різноманіття концептуально описаних моделей реформування державної служби, розроблених у межах політологічних шкіл Великої Британії, США, Франції, ФРН, Фінляндії, Китаю, Японії зводиться до п’яти моделей. 

Модель «ринкової» державної служби реалізовано в США. Це концепція держави, орієнтована на споживачів як певного «сервісного центру», що надає відповідні послуги, визначені зобов’язаннями, диференційовані за сферами і рівнями державного управління, що забезпечує підготовку громадян із відповідною кваліфікацією і доступ до розробки механізмів внутрішньодержавного і цивільного контролю та оцінку якості виконання державних зобов’язань [1, с. 17]. 

Модель державної служби «участі» (вона певною мірою реалізована у Великобританії, Німеччині та Франції) є моделлю реалізації публічного інституту служби на основі неформальних механізмів, що впливають на ефективність діяльності осіб, що заміщають державні посади і займають посади державної служби, серед яких можна виокремити: активне суспільне схвалення/несхвалення (коли будь-яка форма поведінки стає прийнятною або неприйнятною для суспільної свідомості); репутаційний контроль; наявність референтних груп.

У моделі «гнучкої» державної служби реалізована система підбору та відбору персоналу на основі заслуг, що охоплює: аналіз посади, відповідно до якого письмово складається опис посадових обов’язків, а також знань, якими має володіти людина на цій посаді; рекламу вакансій, що містить короткі дані про посадові обов’язки і профіль відповідного кандидата серед придатних груп людей; стандартну форму заяви/анкети; систему призначення балів на основі профілю відповідного кандидата; процедуру відбору найоптимальніших заяв; процедуру призначення на посаду на основі системи нарахування балів; повідомлення всіх кандидатів про результати відбору.

Модель «дерегульованої» державної служби - залучення кадрів на цивільну службу, що характеризується певним ступенем відкритості. Це означає, що критерії відбору нових кадрів ґрунтуються на наявному в кандидатів досвіді управлінської роботи та відкритості конкурсу на заміщення вакантних посад особами, що не перебувають на державній службі [2, с. 143]. 

Таким чином, підвищення ефективності діяльності системи підготовки кадрів органів публічної влади неможливо лише на основі нормативно-правового регулювання її діяльності. Управління системою підготовки кадрів державних службовців є комплексним, системним видом соціальної діяльності, в якій свою активність зберігають і суб’єкт, і об’єкт управління.

Список використаних джерел:

1. Євдокимов П. В. Напрями адміністративно - правового забезпечення реалізації кадрової політики в органах публічної адміністрації України. Право і суспільство. 2020. № 1(2). С. 15-21.

2. Лимар Т. А., Завада О. Г. Правові засади кадрової політики в державній службі. Інвестиції : практика та досвід. 2021. № 19. С. 141-148.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ДО ПИТАННЯ ВИЗНАЧЕННЯ СУТНОСТІ МЕХАНІЗМУ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ МЕДИКО-СОЦІАЛЬНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ
21.02.2023 14:23
ПРИНЦИПИ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ПРОЦЕДУРИ
10.03.2023 09:21
ЩОДО ДОСЛІДЖЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРОВАДЖЕНЬ
06.03.2023 10:52




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше