:: LEX :: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ ПРАВОВИХ ЗАСАД ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗАЛІЗНИЦЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ З ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 21


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ ПРАВОВИХ ЗАСАД ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗАЛІЗНИЦЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ З ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
 
05.10.2009 21:40
Автор: Попова Ольга Борисівна, аспірантка Інституту економіко-правових досліджень НАН України
[Господарське право. Господарське процесуальне право]
Становлення законодавства, що регулювало залізничні перевезення вантажів на території України відбувалося з будівництвом перших залізниць, що проходили територією нашої держави.
Перша ланка Одеської залізниці Південної магістралі, яка входила до залізниць Російської імперії була побудована в 1865 р.
Першим нормативним актом в Російській імперії, який регулював діяльність залізниць був Загальний статут російських залізниць 1885 р., який діяв і на території сучасної України. Доцільно приділити увагу наведеному нормативному акту, як першому джерелу залізничного законодавства в історії залізниць України.
Загальний статут російського залізниць був затверджений у формі основного залізничного закону, він установлював уніфіковані юридичні норми господарської експлуатації залізничного транспорту, що відповідав вимогам економіки, яка на той час інтенсивно розвивалась у державі. Серед його положень були перші норми, які регулювали відповідальність залізниць (ст.ст. 57-67; 98-111 щодо відповідальності за прострочення в доставленні вантажів, схоронності вантажів, вини залізниць, та підстав звільнення від відповідальності.)
Треба зазначити, що прийняття Загального статуту російських залізниць, що став першим універсальним законом для залізниць, було важливим етапом у розвитку залізничного законодавства, а також відносин, які воно регулювало.
У ХІХ ст. на шляхи сполучення поширювались також інструкції загальнодержавного значення. Крім того, управління доріг затверджували свої нормативні акти, які регулювали діяльність залізниць.
З розвитком у 90-х рр. ХІХ ст. будівництва залізниць, а також зі зміною економічної ситуації та загальнодержавного устрою постала необхідність прийняти нове законодавство. На зміну Загальному статуту залізниць 10 лютого 1935 р. Радою народних комісарів був затверджений Статут залізниць Союзу РСР. Після закінчення Другої світової війни у 1954 р. був прийнятий новий Статут залізниць, але продіяв він недовго. Наведені статути містили норми, які більш детально регулювали відповідальність залізниць. 8 грудня 1961 році були прийняті Основи цивільного законодавства Союзу РСР, розділ 3 «Зобов’язальне право» якого містив загальні положення про зобов’язання, в тому числі і з перевезення вантажів. Виходячи з Основ у подальшому були розроблені та затверджені цивільні кодекси усіх союзних республік, серед яких був Цивільного кодексу УРСР 1963р., який містив главу 30 «Перевезення». Слід за прийняттям Цивільного кодексу УРСР у 1964 р. у відповідності з ним був прийнятий новий Статут залізниць СРСР. Відповідальність залізниць за перевезення вантажів регулювались розділом 7 Статуту залізниць СРСР.
Після проголошення Україною незалежності у 1998 р. був затверджений Статут залізниць України, який зі змінами й доповненнями діє і на сьогодні. Треба зазначити, що норми діючого Статуту, що регулюють відповідальність залізниць за порушення зобов’язань з перевезення вантажів скопійовані з Статуту залізниць СРСР. Крім того, у 2004 р. набрали чинності Цивільний кодекс України та Господарський кодекс України, які містять загальні положення щодо перевезення вантажів та відповідальності перевізників за порушення своїх зобов’язань.
Проведений розгляд і аналіз історичного розвитку законодавства, що регулювало перевезення вантажів залізницею, в тому числі і відповідальність залізниць за порушення зобов’язань з перевезення вантажів є важливим для подальшого удосконалення нормативного регулювання відповідальності залізниць у сучасній Україні.

e-mail: 2007popovaolya@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ГОСПОДАРСЬКОГО ЗАКОНОДАВСТВА У СУЧАСНІЙ ПРАВОВІЙ СИСТЕМІ СУСПІЛЬСТВА
25.09.2009 20:13
ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЯКОСТІ В КОЛИШНЬОМУ СРСР
08.09.2009 22:14
ГАРМОНІЗАЦІЯ ЗАХОДІВ НЕТАРИФНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ З ЗАКОНОДАВСТВОМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
07.10.2009 07:57
ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ВИМОГ КІОТСЬКОГО ПРОТОКОЛУ У ВУГІЛЬНІЙ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ
07.10.2009 07:54
НАРУШЕНИЕ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА О ПРОИЗВОДСТВЕ И ТОРГОВЛЕ ЛЕКАРСТВЕННЫМИ СРЕДСТВАМИ КАК ОСНОВАНИЕ ОТВЕТСТВЕННОСТИ
05.10.2009 20:28
КОРПОРАЦІЯ В АНГЛОСАКСОНСЬКІЙ ТА КОНТИНЕНТАЛЬНІЙ ПРАВОВИХ СИСТЕМАХ
01.10.2009 18:25




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше