:: LEX :: МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС БІЖЕНЦІВ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 61)

Срок представления материалов

16 мая 2024

До начала конференции осталось дней 0


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС БІЖЕНЦІВ
 
08.12.2022 18:41
Автор: Семененко Мішель Ігорівна, здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету міжнародної торгівлі та права Державного торговельно-економічного університету
[Секция 2. Конституционное право. Конституционное процессуальное право. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Международное право. Муниципальное право]

Права людини є ключовою проблемою як національного, так і міжнародного правового регулювання у більшості країн світу. Сталою тенденцією є формування міжнародних стандартів прав людини, яким має відповідати сучасна правова демократична держава. Однією з актуальних частин аналізованої проблематики є розвиток правового регулювання статусу біженців у міжнародному праві як особливо вразливої категорії осіб. Більшість вчений стверджують, що міжнародне право біженців вже сформувалось як відокремлена галузь міжнародного права, хоча нещодавно являло собою лише інститут міжнародного права людини [1].

Важливу роль у врегулюванні міжнародно-правового статусу біженців мають сформовані принципи даної галузі права, які відображають відповідні напрямки необхідного правового регулювання в яких мають рухатись конкретні держави приймаючи національні норми щодо правового статуту біженців. Традиційно всі зазначені принципи виходять з двох категорії прав людини, а саме природніх прав  та прав сформованих державою для реалізації специфічних потреб вказаної категорії осіб [2].

Необхідність правового врегулювання правового статуту аналізованої категорії осіб вперше виникла після закінчення Другої світової війни. І в результаті вказана проблема була вирішена у конвенції Організації Об’єднаних Націй «Про статус біженців» від 1951 року. Нормами зазначеного документу зокрема врегульовано поняття «біженець». Правові норми вказаного міжнародно-правового документу є своєрідними орієнтирами для держав щодо формування стандартів прав біженців і більшість держав світу адаптували свої національні законодавства до вимог вказаної конвенції [3].

У науковій літературі часто підкреслюють, що особливістю конвенції «Про правовий статус біженців» є те, що даний документ вперше використав індивідуальний підхід до особи «біженця», а не до узагальненої групи осіб, які уникають небезпеки чи переслідування [4]. 

Положення вище цитованої конвенції було більш детально деталізовано у відповідному протоколі, який прийнято у 1966 році, оскільки початковий зміст конвенції поширював свою дію лише на біженців у часовому плані до 01.01.1951. Україна приєдналась до конвенції Організації Об’єднаних Націй «Про правовий статус біженців» 1951 року у 2002 році. 

Крім того, міжнародно-правовий статус біженців врегульований такими міжнародними документами як: 

- конвенцією «Про захист цивільного населення під час війни» від 1949 року;

- угодою «Про скасування віз для біженців» від 1959 року;

- конвенцією «Про статус апатридів» від 1954 року;

- декларацією Організації Об’єднаних Націй «Про територіальний притулок» від 1967 року;

- відповідним протоколом до Женевських конвенцій від 1949 року;

- та іншими міжнародно-правовими документами [5].

Висновок. Комплекс міжнародно-правових норм, що врегульовують правовий статус біженців є досить специфічним, а його місце в системі міжнародного права дискусійним. На мою думку, зазначений комплекс міжнародно-правових норм складає окрему галузь міжнародного права – міжнародне право біженців. Що ж до ефективності правового регулювання правового статусу біженців у міжнародному праві, то варто зауважити на розкиданості відповідних норм у різних міжнародно-правових документах, що не забезпечує комплексного регулюючого впливу, а тому актуальним стає питання прийняття нового одного міжнародно-правового документу, який комплексно б врегульовав правовий статус біженців. 

Література:

1. О. Поєдинок. Інститут міжнародно-правового захисту прав біженців: місце у системі міжнародного права, сучасний стан і перспективи розвитку. Альманах міжнародного права. 2019. № 3. С. 251 – 256.

2. О. Мельничук. Міжнародно-правові аспекти міграційної кризи. Актуальні проблеми правознавства. 2016. № 1. С. 61 – 64.

3. В. Чуєнко. Принципи міжнародно-правового статусу біженців. Право і інновації. 2018. № 2. С. 111 – 118.

4. В. Іванова, О. Сіваш. Регламентація статусу біженців на міжнародному, регіональному й національному рівнях. Юридичний науковий електронний журнал. 2019. № 6. С. 419 – 421.

5. І. Сорока. Права та обов’язки шукачів притулку в міжнародному праві. Науковий вісник публічного і приватного права. 2019. № 2. С. 219 – 222.

______________________________


Науковий керівник: Невара Лілія Міхайлівна, кандидат юридичних наук, доцент кафедри міжнародного, цивільного та комерційного права Державного торговельно-економічного університету




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ШВЕЙЦАРСЬКА МОДЕЛЬ ПРЯМОЇ ДЕМОКРАТІЇ: ДОСВІД ДЛЯ УКРАЇНИ
29.11.2022 15:04
ПОВНОВАЖЕННЯ НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ ЩОДО МІЖПАРЛАМЕНТСЬКІ ЗВ’ЯЗКИ
15.12.2022 20:14
ПОЛІТИКО-ПРАВОВИЙ МЕХАНІЗМ ГАРАНТІЙ БЕЗПЕКИ НАРОДІВ
13.12.2022 10:52
БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ ЯК НОВА ІНСТИТУЦІЯ У СИСТЕМІ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
13.12.2022 05:45
ДЕРЖАВНО-ПРАВОВА МОДЕЛЬ КОНТРОЛЮ У СФЕРІ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА МУНІЦИПАЛЬНОЇ НОРМОТВОРЧОСТІ: ДОСВІД ФРАНЦІЇ
10.12.2022 22:49
ПРОЦЕДУРА СПІЛЬНОГО ТРАНЗИТУ АБО «МИТНИЙ БЕЗВІЗ» - СУТТЄВИЙ ІМПУЛЬС ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО БІЗНЕСУ
09.12.2022 19:09
THE PRINCIPAL PROVISIONS FOR THE ACCELERATED PROCEDURE OF READMISSION BETWEEN UKRAINE AND EU MEMBER STATES
08.12.2022 19:14
ОСОБЛИВОСТІ ПОДАТКОВОГО АУДИТУ В УКРАЇНІ
08.12.2022 19:06
ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕРЖАВ ТА ІНСТИТУТІВ СУСПІЛЬСТВА ПО ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВ ДІТЕЙ
08.12.2022 18:51
ПРАВО ЛЮДИНИ НА ЖИТТЯ В УМОВАХ ВІЙНИ
08.12.2022 02:23




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше