:: LEX :: ПРОЦЕДУРА СПІЛЬНОГО ТРАНЗИТУ АБО «МИТНИЙ БЕЗВІЗ» - СУТТЄВИЙ ІМПУЛЬС ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО БІЗНЕСУ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 61)

Срок представления материалов

16 мая 2024

До начала конференции осталось дней 0


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРОЦЕДУРА СПІЛЬНОГО ТРАНЗИТУ АБО «МИТНИЙ БЕЗВІЗ» - СУТТЄВИЙ ІМПУЛЬС ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО БІЗНЕСУ
 
09.12.2022 19:09
Автор: Співак Ірина Вікторівна, старший викладач кафедри інформаційного, господарського та адміністративного права ФСП, Національного технічного університету "Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського"
[Секция 2. Конституционное право. Конституционное процессуальное право. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Международное право. Муниципальное право]

Вигідне географічне положення України на шляху основних транзитних потоків між Європою та Азією, функціонування на її території чотирьох міжнародних коридорів – складових єдиної транспортної системи TRACECA, а також наявність незамерзаючих великих портів зумовлюють домінуюче становище України як країни – транзитера.

Оскільки в епоху глобалізації ( з притаманним їй зростанням обсягів міжнародної торгівлі) стратегічний потенціал держави значною мірою залежить від транзитного потенціалу, то контрольовані транзитні маршрути (особливо маршрути транспортування енергоносіїв) є важливим важелем впливу держави в своєму регіоні.

Нова стратегія Всесвітньої митної організації спрямована на активізацію транснаціонального товарообміну шляхом спрощення митних процедур, відмови від невиправданих “фізичних” перевірок товарних партій та скорочення операційних витрат, пов’язаних з “економічними операторами “ [1].

Інтеграційно обумовлені перспективи розвитку митної справи в Європейському Союзі та країнах-претендентах на членство в Союзі визначені системою цілей Митних прототипів, яка включає: розвинуту службу інформаційних і комунікаційних технологій; систематичну ідентифікацію митних ризиків; механізм спрощення митних процедур.

Спільний митний транзит – одне з ключових питань економічної інтеграції між Україною та ЄС. Поступове наближення митного законодавства України до норм законодавства ЄС передбачено статтею 84 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та ЄС, Європейським співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі – Угода про асоціацію з ЄС). Приєднання до Європейської Конвенції про процедуру спільного транзиту (Convention on a common transit procedure – CCTP) є зобов’язанням України (згідно з Додатком XV) за Економічною частиною Угоди про асоціацію з ЄС[2].

На виконання статей 76, 84 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, додатка XV до цієї Угоди в частині подальшої участі України в спільній транзитній системі відповідно до Конвенції про процедуру спільного транзиту від 20 травня 1987 року, а також Меморандуму про взаєморозуміння між Україною як позичальником та Європейським Союзом як кредитором, ратифікованим Законом України від 8 листопада 2018 року № 2613-VIII, було прийнято Закон України «Про режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи». Відповідно до цього Закону режим спільного транзиту - різновид митного режиму транзиту, відповідно до якого товари переміщують під митним контролем між двома митними органами України або в межах зони діяльності одного митного органу без будь-якого використання таких товарів з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та з урахуванням особливостей визначених для цього режиму[3].  У 2018 році було ухвалено Дорожню карту приєднання України до спільної транзитної процедури ЄС/ЄАВТ. Метою цієї карти є всеохоплююче загальне планування необхідних кроків для застосування NCTS (New Customs Transit System – Нова система митного транзиту (комп’ютеризована митна інформаційна система, ІТ продукт) [4].  Нова комп’ютеризована транзитна система (NCTS) –  технологія, що є наріжним каменем Європейської Конвенції про процедуру спільного транзиту.

З 01 жовтня 2022 ( набуття чинності положень Конвенції про процедуру спільного транзиту, до якої приєдналась Україна) -  початок нової реальності для українського бізнесу.

Процедура спільного транзиту, що передбачена цією Конвенцією, полягає, зокрема, у використанні єдиного адміністративного документа (митної декларації) під час здійснення митного контролю товарів митницями країн – їхнього відправлення, транзиту та призначення.

Процедура спільного транзиту використовується для переміщення вантажів між державами – членами ЄС, країнами ЄАВТ (Ісландією, Норвегією, Ліхтенштейном та Швейцарією), Туреччиною ( з 1 грудня 2012 року), Республікою Північна Македонія (з 1 липня 2015 року), Сербія (з 1 лютого 2016 року) та Великобританія ( з 1 січня 2021 року). А з 1 жовтня 2022 року в Україні  відбувся перехід до міжнародного застосування NCTS, завдяки чому українські компанії отримали можливість відправляти товари безпосередньо зі своїх складів до 35 країн-учасниць Конвенції.

Для виконання митних формальностей за процедурою спільного транзиту (відповідно до статей 4 та 5 глави II цієї Конвенції [5], використовується електронна транзитна система.

Процедура спільного транзиту, передбачена Конвенцією, заміняє собою  національні транзитні процедури, які раніше застосовувались кожною з країн-членів при транзиті товарів на територію іншої держави, що доєдналися до цієї Конвенції. Конвенція (разом з Додатками) визначають правила, документи, формат повідомлень, гарантії, порядок обміну інформацією, інші формальності, що застосовуються в процесі спільного транзиту.

Нормами Конвенції регламентуються права та обов’язки осіб, задіяних у транзитному переміщенні товарів, роз’яснено питання стосовно митного статусу товарів, штрафів тощо. Конвенція передбачає застосування низки спеціальних транзитних спрощень (самостійне накладання пломб на вантажі; можливість відправлення або отримання товарів без їх пред’явлення митниці («авторизований вантажовідправник», «авторизований вантажоодержувач» та деякі інші).

NCTS  є популярним  ІТ-інструментом в ЄС (Спільна комунікаційна мережа/Спільний системний інтерфейс ЄС), що застосовується для контролю та управління транзитною системою, забезпечуючи пришвидшення транзитних процедур, їх більшу ефективність та підвищення рівня безпечності.

Починаючи з 1 жовтня 2022 року український бізнес може користуватися наступними перевагами та спрощеннями: 1) одна транзитна декларація та одна гарантія для переміщення товарів між країнами-членами ЄС, Великою Британією, Туреччиною, Сербією, Північною Македонією, Ісландією, Норвегією, Ліхтенштейном та Швейцарією; 2) авторизовані оператори зможуть відправляти та отримувати товари на своїх складах (оминаючи митні термінали); 3) українські фінансові гарантії діятимуть ще у 35 країнах світу; 4) отримувати достовірну інформацію про транзитні переміщення товарів, що прямують в Україну, від митних адміністрацій країн-учасниць Конвенції до моменту ввезення цих товарів на митну територію України (митні декларації мають містити штрих-код, за допомогою якого можна швидко знайти відповідну декларацію в системі, сканувавши рідером баркод декларації) ; 5) запровадити транспарентні, прості та рівні умови для гарантів, а також новелу на ринку фінансових послуг – загальну фінансову гарантію.

Вбачається, що застосування в Україні процедури спільного транзиту сприятиме полегшенню торгівлі та пришвидшенню товарообігу, прискоренню митного контролю товарів, а також більш ефективному запобіганню порушенням митних правил.

Отже, приєднання до Конвенції про процедуру спільного транзиту, що реалізується завдяки такого інструменту як NCTS, є ще одним способом боротьби з шахрайством, завдяки якому недобросовісні підприємці намагаються ухилятися від сплати митних платежів.




Література:

1. WCO SAFE Framework of Standards. June 2005 [ електронний ресурс] – Режим доступу: www.wcoomd.org

2. Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами- членами, з іншої сторони. Міжнародний документ  № 984_011 від 27.06.2014.Верховна Рада України: офіц.веб-сайт.URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_011#Text дата звернення:28.10.2022

3. Про режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи: Закон України від 12.09.2019 № 78-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/78-IX

4. Дорожня карта приєднання України до спільної транзитної процедури ЄС/ЄАВТ. URL:http://sfs.gov.ua/data/material/000/283/367938/Dorozhnya_karta_ NCTS_serpen_201 8rtf

5. Конвенція про процедуру спільного транзиту від 20.05.1987 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_001-87#top 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ШВЕЙЦАРСЬКА МОДЕЛЬ ПРЯМОЇ ДЕМОКРАТІЇ: ДОСВІД ДЛЯ УКРАЇНИ
29.11.2022 15:04
ПОВНОВАЖЕННЯ НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ ЩОДО МІЖПАРЛАМЕНТСЬКІ ЗВ’ЯЗКИ
15.12.2022 20:14
ПОЛІТИКО-ПРАВОВИЙ МЕХАНІЗМ ГАРАНТІЙ БЕЗПЕКИ НАРОДІВ
13.12.2022 10:52
БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ ЯК НОВА ІНСТИТУЦІЯ У СИСТЕМІ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
13.12.2022 05:45
ДЕРЖАВНО-ПРАВОВА МОДЕЛЬ КОНТРОЛЮ У СФЕРІ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА МУНІЦИПАЛЬНОЇ НОРМОТВОРЧОСТІ: ДОСВІД ФРАНЦІЇ
10.12.2022 22:49
THE PRINCIPAL PROVISIONS FOR THE ACCELERATED PROCEDURE OF READMISSION BETWEEN UKRAINE AND EU MEMBER STATES
08.12.2022 19:14
ОСОБЛИВОСТІ ПОДАТКОВОГО АУДИТУ В УКРАЇНІ
08.12.2022 19:06
ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕРЖАВ ТА ІНСТИТУТІВ СУСПІЛЬСТВА ПО ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВ ДІТЕЙ
08.12.2022 18:51
МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС БІЖЕНЦІВ
08.12.2022 18:41
ПРАВО ЛЮДИНИ НА ЖИТТЯ В УМОВАХ ВІЙНИ
08.12.2022 02:23




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше