:: LEX :: ДЕЯКІ НЕДОЛІКИ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВА НА ІНФОРМАЦІЮ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 61)

Date of conference

16 May 2024

Remaining time to start conference 12


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ДЕЯКІ НЕДОЛІКИ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВА НА ІНФОРМАЦІЮ
 
05.05.2020 18:35
Author: Ярема Оксана Григорівна, кандидат юридичних наук, доцент, доцент кафедри адміністративно-правових дисциплін, Львівський державний університет внутрішніх справ
[Section 6. Law of intellectual ownership and his defence. Informative law. Information Technology]

Стрімкий розвиток інформаційних процесів в державі та й світі загалом свідчить про все більше набуття актуальності місця та ролі інформації у всіх державно-суспільних процесах. Ключовим серед інформаційних прав у сучасному суспільстві є саме право на інформацію, яке закріплене в Конституції України та інших правових актах, що регулюють інформаційні процеси в державі. Питання належного захисту права громадян на інформацію є актуальним в сучасних умовах розвитку демократичного суспільства та становить підвищену увагу держави до міри та меж відповідальності за порушення даного права. 

В сучасній Україні сьогодні спостерігається ряд перешкод на шляху реалізації даного права як юридичного так і організаційного характеру. На основі статистичних даних встановлено, що випадків порушень права на інформацію є чимало. Так, зокрема, органи державної влади чи місцевого самоврядування часто неправомірно та безпідставно відмовляють громадянам у наданні інформації, стверджуючи, що вона належить до інформації з обмеженим доступом або здійснюють надання інформацію несвоєчасно, порушуючи закріплені в законодавстві строки надання відповідей на інформацію за інформаційними запитами чи зверненнями суб’єктів інформаційних правовідносин (фізичних, юридичних осіб). Часто мають випадки надання інформації не в повному обсязі, або такої, що не відповідає дійсності. Всі ці фактори зумовлюють необхідність застосування ефективних заходів впливу за такі зловживання, підвищення уваги до юридичної відповідальності за інформаційні правопорушення а також пошуку нових способів та методів запобіганню подібним проступкам, які унеможливлюють реалізацію громадянами права на інформацію.

За останні десятиріччя значимість проблеми юридичної відповідальності, за порушення права на інформацію істотно зросла. Так, 3 квітня 2003 року КУпАП було доповнено статтею 212-3 «Порушення права на інформацію та права на звернення» [1] положення якої постійно уточнюються та доповнюються у зв’язку з розвитком інформаційних відносин та прийняттям нових нормативно-правових актів у цій галузі. Зокрема, на даний час таких змін вже чотирнадцять, останні з яких внесені 02.10.2019 р.

Також законодавство потребує систематизаційної діяльності у сфері визначення підстав, механізму та процедури юридичної відповідальності особливих суб’єктів-юридичних осіб. Окрім того це вимагає чіткого визначення уповноважених органів, що можуть притягувати до відповідальності за порушення права на інформацію та меж відповідних санкцій.

Сьогодні доцільно внести і зміни до Закону України «Про інформацію» та передбачити у ньому перелік видів правопорушень що посягають на реалізацію суб’єктами правовідносин права на інформацію. Також в державі вже назріла гостра потреба у прийнятті Інформаційного кодексу (або Кодексу про інформацію), у якому б окрім розширеного переліку інформаційних прав громадян, окремим розділом визначались б інформаційні правопорушення, за які застосовуватимуться санкції в порядку чинного законодавства.

Література:

1. Кодекс України про адміністративні правопорушення: Закон України у редакції від 19.04.2020. Відомості Верховної Ради Української РСР. 1984. додаток до № 51. С. 1122.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше