:: LEX :: ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ВЧИНЕННЯ БУЛІНГУ В УКРАЇНІ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 34)

Термін подання матеріалів

14 липня 2021

До початку конференції залишилось днів 28


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ВЧИНЕННЯ БУЛІНГУ В УКРАЇНІ
 
03.12.2019 11:27
Автор: Паламарчук Ірина Сергіївна, студентка 3 курсу СВО бакалавр, історико-юридичного факультету Херсонського державного університету, м. Херсон, Україна
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Сьогодні можна спостерігати інтенсивний розвиток вітчизняного права, що знаходить прояв у врегулюванні суспільних відносин найважливіших складників суспільного життя. Можна з упевненістю вести мову про лібералізацію законодавства про працю в частині недискримінації окремих груп осіб, про посилення відповідальності за вчинення домашнього насильства тощо.

19 січня 2019 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» [1], яким, серед іншого, було встановлено адміністративну відповідальність за вчинення булінгу (цькування) учасника освітнього процесу. Однак, можна спостерігати численні проблеми на нормативному рівні, що негативно впливатимуть на ефективність застосування адміністративних норм про протидію булінгу (цькуванню).

Вирішуючи завдання щодо аналізу змісту статті 173-4 «Булінг (цькування) учасника освітнього процесу» Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) [2] на предмет спірних положень, нагадаємо, що одразу виникає питання, що в назві законодавцем обмежено сферу дії норми статті «учасниками освітнього процесу». В свою чергу, як бути у випадку, коли протиправне діяння вчиняється в ході перебування особи в дитячому оздоровчому таборі, у дворі багатоквартирного будинку, на спортивній секції, в дитячому розважальному центрі, де жертва також може зазнавати систематичного або повторюваного цькування і образ? Оскільки діти, як приклад візьмемо 6-7 років, вже вміють пристосовуватися до незнайомих умов, зав’язувати знайомства з новими людьми і слідувати загальноприйнятим нормам поведінки, тобто це говорить про якраз про те, що навіть в такому віці діти можуть проявляти жорстокість над своїми однолітками. Тому и є очевидним те, що назва статті має бути розширена, оскільки поточна її редакції звужує коло суб’єктів відповідальності за протиправні дії. 

Ще одним проблемним моментом є вік суб’єкта відповідальності за вчинення булінгу. Частиною 3 статті 173-4 КУпАП закріплено, що діяння, передбачене ч. 1 наведеної статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин [2]. В цьому питанні, щоб «прибрати всі незрозумілості», має бути системно переглянуте національне законодавство, яке дотичне до питань ювенальної юстиції.

Підсумовуючи, необхідно зазначити, що запровадження адміністративної відповідальності за вчинення булінгу (цькування) є важливим і своєчасним актом. Разом із тим, очевидна недосконалість прийнятих вітчизняних норм у сукупності із застарілою процедурою притягнення до адміністративної відповідальності в цілому, що створює істотні загрози для ефективної протидії цьому негативному явищу. 

Література:

1. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню): Закон України від 19 січня 2019 року № 2657-VIII / Верховна Рада України. Відомості Верховної Ради України. 2019. № 5. Ст. 33.

2. Кодекс України про адміністративні правопорушення: Закон України від 7 грудня 1984 року № 2755-VI (останні зміни: 02.11.2019) / Верховна Рада УРСР. Відомості Верховної Ради УРСР. 1984. № 51. Ст. 1122.



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
КРОК ВПЕРЕД І ДВА НАЗАД НА ШЛЯХУ ДО ВСТУПУ УКРАЇНИ ДО ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
30.11.2019 13:29
ОСОБЛИВОСТІ МИТНОГО РЕЖИМУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
21.11.2019 12:34
КОНЦЕПЦІЯ РЕФОРМУВАННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ВЛАДИ В УКРАЇНІ: СУЧАСНІ ВИКЛИКИ
14.12.2019 10:43
ПРИНЦИП СУБСИДІАРНОСТІ У МІСЦЕВОМУ САМОВРЯДУВАННІ УКРАЇНИ
13.12.2019 10:07
ПОНЯТТЯ МІЖНАРОДНОГО ПРИВАТНОГО ПРАВА. МІЖНАРОДНЕ ПРИВАТНЕ ПРАВО В УКРАЇНІ
12.12.2019 18:01
НЕОБХІДНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПУБЛІЧНОГО ПОРЯДКУ ПРАВООХОРОННИМИ ОРГАНАМИ УКРАЇНИ
06.12.2019 09:50




© 2006-2021 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше