:: LEX :: ДО ПИТАННЯ ПРО ШЛЯХИ РЕФОРМУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ЮСТИЦІЇ В УКРАЇНІ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 61)

Срок представления материалов

16 мая 2024

До начала конференции осталось дней 9


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ДО ПИТАННЯ ПРО ШЛЯХИ РЕФОРМУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ЮСТИЦІЇ В УКРАЇНІ
 
15.06.2016 14:48
Автор: Ладика Юрій Володимирович, кандидат юридичних наук, доцент кафедри, Сумський національний аграрний університет
[Секция 5. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Муниципальное право]

Одним із факторів дотримання законності та  водночас забезпечення прав, свобод та інтересів фізичних осіб, є наявність в державі ефективної системи адміністративної юстиції. Стан незавершеності адміністративної реформи в Україні постійно зумовлює необхідність проведення наукових розвідок щодо дослідження стану адміністративної юстиції в Україні. 

З іншого боку, реформування адміністративного судочинства має відбуватись на основі дотримання принципу Верховенства права та інших основоположних правових принципів, виключаючи вплив окремих політичних утворень на цей процес. В іншому випадку неможливим є подолання елементів корупції в судовій системі та підвищити ступінь довіри громадян до національного правосуддя. 

Аналіз зарубіжного досвіду та національних особливостей функціонування адміністративної юстиції дозволяють зробити наступні узагальнення та виділити пріоритетні завдання щодо її розбудови, а саме: 

1. Зарубіжний досвід становлення та розвитку адміністративної юстиції свідчить про близькість національної правової системи до континентальної, що формує і відповідний пріоритет розвитку національної системи адміністративних судів з урахуванням досягнень її континентальної моделі. 

2. В процесі євро інтеграційних заходів Україна має ряд першочергових завдань, серед яких слід назвати  визнання обов’язковості застосування адміністративними судами України рішень Європейського суду з прав людини. 

3. Нова система адміністративних судів в Україні має бути побудована на засадах триланковості, передбачати можливість створення відповідної судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України. 

4. В окремих випадках,слід надати можливість адміністративним судам першої інстанції звертатися до суду касаційної інстанції для формулювання правової позиції у важливих для розвитку судової практики справах.

5. Новостворена система адміністративної юстиції має бути доповнена альтернативними способами врегулювання адміністративно-правового спору, такими як медіація, переговори тощо.

6. З метою удосконалення й підвищення ефективності вирішення адміністративно-правових спорів між фізичними і юридичними особами та суб’єктами владних повноважень вважається доцільним посилити процесуальний механізм формування єдиної судової практики.

7. Одною з найгостріших проблем адміністративного судочинства залишається лише декларативна обов’язковість рішень адміністративних судів. У зв’язку з систематичним невиконанням рішень унеможливлюється реалізація важливих передумов того, щоб права людини діставали реалізації в реальному житті кожного з них. Тому ефективність судової реформи, окрім іншого має пряму залежність від реформування системи виконання судових рішень.

Вище перелічені зміни допоможуть громадянам і юридичним особам захищати свої законні права та інтереси від незаконних рішень органів та посадовців, і скористуватися своїм правом закріпленим у КАС України на зрозумілу і прозору процедуру розгляду спорів людини і громадянина із владою.

Без формування організаційно-функціональних засад адміністративної юстиції в Україні з урахуванням європейського досвіду, очікування суспільства щодо ефективного захисту публічних прав та інтересів фізичних та юридичних осіб у їх відносинах з органами державної влади є принципово неможливим. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ДО ПИТАННЯ ПРО ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ТА МІСЦЕВИХ ДЕРЖАВНИХ АДМІНІСТРАЦІЙ
29.06.2016 15:14
ДО ПИТАННЯ ПРО АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВУ СУТНІСТЬ ІНТЕРЕСІВ ДЕРЖАВИ
29.06.2016 15:06
ПРОБЛЕМИ ВАЛЮТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ В УКРАЇНІ
29.06.2016 14:29
ЩОДО ПРОБЛЕМИ НАДАННЯ БЕЗОПЛАТНОЇ ВТОРИННОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ В УКРАЇНІ
01.07.2016 11:31




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше