:: LEX :: ВДОСКОНАЛЕННЯ ЗАКОНОДАВЧОГО ОРГАНУ В УКРАЇНІ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 61)

Срок представления материалов

16 мая 2024

До начала конференции осталось дней 9


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ВДОСКОНАЛЕННЯ ЗАКОНОДАВЧОГО ОРГАНУ В УКРАЇНІ
 
29.04.2009 22:08
Автор: Шинкарюк Наталія Андріївна, кандидат філософських наук, доцент кафедри державно – правових дисциплін Донецького університету економіки та права
[Конституционное право. Конституционное процессуальное право. Международное право]
У сучасних правових умовах актуальною є проблема вдосконалення законодавства. Особливо важливим цей процес є у сфері конституційного права. Для вдосконалення процесу роботи в цьому напрямку, потрібно піддавати недоліки національного права гострій критиці.
Так, важливим є питання визначення кількості народних депутатів у Верховній Раді України.
Ця тема підіймається в Україні ще з 90 – х років.
Першим ініціатором у цій сфері був Леонід Кучма, а також голова його адміністрації Володимир Литвин. Саме за їх ініціативою був проведений референдум 2000 року, де близько 80% населення України проголосувало за скорочення Верховної Ради України, проте результати цього референдуму так і не набрали сили. Депутатський корпус не підтримував зміни, мотивуючи це тим, що депутати не бачать проблеми у кількості складу Верховної Ради та офіційного пояснення не мають. [2; 1].
Відповідно до статті 76 Конституції України, - «Конституційний склад Верховної Ради України – 450 депутатів». [1; 16]. За офіційними даними, Верховна Рада України прийняла положення, відповідно до якого, у 2009 році на матеріальні витрати депутатів виділено у середньому 680 млн. грн. з бюджету України. Так, на одного депутата доводиться 1,5 млн. грн, не враховуючи зарплати тощо. У зв’язку з такими проблемами, як: політичні, економічні, соціальні, демографічні коливання, народові України важко утримувати депутатів Верховної Ради. Таким чином, слід підняти питання про скорочення представників законодавчої влади.
Під час реформи правової системи України корисним було б використати досвід інших країн. Так, США є країною, де ефективність роботи законодавчої влади дуже висока, було б корисним використовувати досвід цієї країни і в нас.
Таким чином, порівняємо, 2 держави, Україну та США. Законодавчий орган України – 450 депутатів, у США – 535 депутатів. Проте кількість населення в Україні складає приблизно 46 млн. осіб, коли в США цей показник дорівнює приблизно 102 тис. осіб, а в США приблизно 523 тис. Якщо рахувати приблизну кількість депутатів, за прикладом США, то в Україні їх кількість повинна складати 100 чоловік. Тоді на 1 депутата зі 100, доводиться близько 460 тис. населення України.
Якщо брати досвід найближчих країн – сусідів, то актуальним є запозичення досвіду Росії. У країні проживає 142 мільйони чоловік. У верхній палаті парламенту – 166 сенаторів. У нижній – 450. таким чином, на одного депутата доводиться близько 230 тисяч чоловік. Якщо брати на озброєння досвід цієї країни, то Україні треба скоротити кількість народних обранців мінімум в 2 рази. [3; 2]
Тому, враховуючи викладені положення, було б позитивним скоротити кількість депутатів у Верховній Раді. Це приведе до зменшення витратної частини бюджету.
Для реалізації цих положень, статтю 76 Конституції України слід викласти в наступній редакції:
«Конституційний склад Верховної Ради України – сто народних депутатів України, які обираються на основі загального, рівного і прямого вибіркового права шляхом таємного голосування».

Література:
1. Конституція України, прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 року зі змінами та доповненнями згідно Закону України «Про внесення змін до Конституції України» № 2222-VI, Харків: Весна, 2007. – 48 ст.
2. http://www.proua.com/analitic/2008/11/04/173853.html
3. http://www.proua.com/analitic/2008/11/04/173853.html

e-mail: natashaandreevna1@rambler.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМИ УТВЕРДЖЕННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ДЕРЖАВНОЇ
25.04.2009 10:20
ПРОБЛЕМИ ПРОЗОРОСТІ І ВІДКРИТОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
18.05.2009 19:44
ІМПІЧМЕНТ ГЛАВИ ДЕРЖАВИ У ЗАКОНОДАВСТВІ КРАЇН СНД
08.05.2009 18:39
ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО МІЖДЕРЖАВНОГО УСИНОВЛЕННЯ ДІТЕЙ
08.05.2009 00:24
СУЧАСНА ПРАКТИКА ПРАВОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ МІЖНАРОДНОГО ГУМАНІТАРНОГО ПРАВА ІНСТИТУТУ РОЗЗБРОЄННЯ І БЕЗПЕКИ ООН ЯК ЧИННИКА СТРИМУВАННЯ ГОНКИ ОЗБРОЄНЬ
07.05.2009 00:50




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше