:: LEX :: ДО ПИТАННЯ ПРО ВЗАЄМОДІЮ ПРАВОВИХ НОРМ З МЕТОЮ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 61)

Date of conference

16 May 2024

Remaining time to start conference 13


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ДО ПИТАННЯ ПРО ВЗАЄМОДІЮ ПРАВОВИХ НОРМ З МЕТОЮ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ
 
25.03.2008 22:01
Author: Звєрєва Олена Володимирівна, доцент, кандидат юридичних наук, завідувач кафедри цивільного права та процесу Донецького університету економіки та права
[Arbitration law. Arbitration process]
Побудова в Україні соціально-орієнтованої економіки виводить на перший план фігуру людини - громадянина, тому забезпечення його прав стає основоположною цінністю в суспільстві. В зв'язку з цим підвищеної актуальності набувають питання захисту прав споживачів товарів, робіт, послуг.
Захист прав споживачів традиційно вважають цивільно-правовим інститутом, тому проблематику захисту прав споживачів розглядають в рамках цивільного права. Є окремі роботи з адміністративно-правових позицій. Представляється, що недоліком таких робіт є вивчення питань захисту прав споживачів з позиції однієї галузі права. Розгляд даного правового інституту поза міжгалузевою взаємодією не дозволяє побачити весь комплекс проблем, що виникають у сфері досліджуваних відносин, а отже не дозволяє у повному обсязі вирішити завдання належного забезпечення захисту прав споживачів, що свідчить про необхідність забезпечення міжгалузевої взаємодії правових норм з метою захисту прав споживачів.
На думку Іваненко Л.Н., [1] Осетинської А.А., [2] споживче право є комплексним інститутом. Левшина Т.Л. вважає, що система норм права, що регулює суспільні відносини щодо забезпечення захисту прав споживачів включає норми різноманітних галузей права [3. Проте, дослідження питань захисту прав споживачів в рамках цивільного права, або адміністративного права не дозволяє авторам побачити головну гарантію дотримання прав споживача – необхідність забезпечення прав споживачів на стадії виробництва, тобто в процесі здійснення господарської діяльності.
Представляється, що завдання забезпечення ефективного захисту споживачів може бути вирішене, по-перше – шляхом забезпечення випуску і надходження в торговельну мережу високоякісної продукції, якісного виконання робіт та надання послуг (завдяки чому споживачі не стикатимуться з порушенням своїх прав і, як наслідок, – не потребуватимуть їх захисту (господарсько-правові норми)), по-друге – шляхом регламентації порядку здійснення діяльності суб'єктів господарювання сфери торгівлі та послуг, спрямованої на забезпечення прав споживачів (господарсько-правові норми), по-третє – шляхом надання споживачеві пріоритету у відносинах з виробниками, продавцями та виконавцями в рамках споживчого ринку (цивільно-правові норми).
Сьогодні на перший план виходить проблема виготовлення та реалізації товару, виконання роботи та надання послуги, що не відповідають вимогам нормативних документів щодо якості, тобто неякісних або небезпечних. Представляється, що держава, органи виконавчої влади та місцевого самоврядування зобов'язані створити організаційно-правові, соціально-економічні та примусово-владні гарантії забезпечення права споживачів на безпеку та належну якість товарів, робіт, послуг, що безумовно сприятиме забезпеченню належного захисту прав споживачів товарів, робіт, послуг.

Література:
1. Іваненко Л.М. Цивільно-правове забезпечення прав споживачів на належну якість товару. Автореф.дис. к.ю.н. Київ, 1998. – С.4
2. Осетинська Г.А. Цивільно-правовий захист прав споживачів за законодавством України. Автореф дис. к.ю.н. Київ, 2006. – с.2
3. Левшина Т. Л. Основы законодательства о защите прав потребителей: Курс лекций. - М.: "Юридическая литература", 1994. .- С. 11.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СУТНІСТЬ І ПОНЯТТЯ ПРАВОСУБ’ЄКТНОСТІ: ГОСПОДАРСЬКО-ПРАВОВЕ ВИЗНАЧЕННЯ
30.04.2008 08:26
ПОНЯТТЯ УЧАСНИКА КОРПОРАТИВНИХ ПРАВОВІДНОСИН
19.04.2008 17:04




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше