:: LEX :: ПРОБЛЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 9


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРОБЛЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ
 
02.09.2023 10:41
Автор: Мартиновський Володимир Володимирович, кандидат юридичних наук, доцент, кафедра адміністративного права та адміністративної діяльності Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]


Проблема  корупції в Україні на сьогоднішній день є складною та масштабною, корупція поширюється на всі сфери життєдіяльності держави. Актуальність проблеми боротьби з корупцією пояснюється деформацією правової свідомості державних чиновників. Важливість дослідження проблеми протидії процвітанню корупції актуалізується, коли існує реальна можливість становлення ринкової економіки, яка тісно пов’язується з подоланням сучасної злочинності.

Розроблення пріоритетних напрямів антикорупційної політики України на основі аналізу сучасного стану корупції, а також рівня запобігання корупції в усіх сферах державного управління є частиною загальної політики держави. Основними вадами антикорупційної політики держави є свідоме недодержання державними службовцями норм законодавства, правил етичної поведінки, перевищення службового становища, використання свого службового становища в особистих цілях, не врегулювання існуючого конфлікту інтересів тощо.

Одним з найвагоміших чинників існування корупції в державі є недосконале антикорупційне чинне законодавство України. Нормативно-правові акти антикорупційної спрямованості потребують детального перегляду. Важливим є перегляд саме дискреційних повноважень, усунення дублювання однакових повноважень серед декількох суб’єктів влади, виключення малодієвих повноважень органів державної влади та місцевого самоврядування.

Антикорупційна політика держави – це складний цілеспрямований процес визначення найважливіших напрямків по боротьбі з корупцією. Ефективна боротьба з корупцією вимагає належного законодавчого врегулювання, формування дієвої системи державних органів, визначення превентивних заходів щодо попередження корупції. Побудова антикорупційної системи держави повинна спрямовуватись з огляду на європейські стандарти. Україна ратифікувала велику кількість  міжнародно-правових актів, норми яких визначають цілеспрямовану систему по боротьбі з корупцією. Серед таких актів: Конвенція ООН проти корупції, Конвенція ООН проти транснаціональної організованої злочинності, Кримінальна конвенція по боротьбі з корупцією тощо.

Наукова доктрина українського правознавства містить невелику кількістю трактувань серед дослідників, щодо поняття «антикорупційна політика держави». Але існують такі цікаві погляди щодо тлумачення цього поняття. Деякі науковці висловлюють думку, що антикорупційна політика держави – це передбачений законами та підзаконними нормативно-правовими актами комплекс правових, економічних, освітніх, виховних, організаційних та інших заходів, що формуються і реалізуються органами державної влади, місцевого самоврядування, громадськістю з метою виявлення, припинення фактів корупції, усунення детермінант, що її опосередковують, відновлення порушених прав та законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави в цілому. На нашу думку, антикорупційна політика держави – це система заходів та засобів, послідовно розроблених з метою усунення причин та умов, що породжують корупційні схеми в усіх сферах життєдіяльності держави.

В українському законодавстві, на жаль, немає визначення поняття «антикорупційна політика держави», але, з аналізу законодавчих актів, можна зробити висновок, що це певна система, яка характеризується сукупністю різних засобів та заходів. Потрібно наголосити, що це цілий комплекс послідовних дій органів державної влади у частині зниження рівня корупції. Отже, антикорупційна політика держави може характеризуватись як: цілеспрямована діяльність держави; комплекс правових, економічних, виховних, організаційних дій держави; система ефективних засобів та заходів; сукупність нормативно-правових актів антикорупційної спрямованості.

Антикорупційна політика України є сукупністю відповідних державних механізмів, що покликані визначати ефективні фактори та чинники щодо запобігання та боротьби з таким негативним явищем як корупція. Антикорупційна політика держави – це система заходів та засобів, послідовно розроблених з метою усунення причин та умов, що породжують корупційні схеми в усіх сферах життєдіяльності держави.

Антикорупційна політика держави повинна визначати основні напрямки боротьби з корупцією. Розроблення антикорупційної політики держави починається з визначення основних пріоритетних сфер державного управління, наслідки від яких завдають найбільш руйнівну шкоду. Заходи та засоби антикорупційної політики держави повинні бути ефективними, цілеспрямованими. Прогнозування антикорупційних механізмів повинно сприяти прийняттю антикорупційних програм в органах державної влади та місцевого самоврядування. Мова йде про послідовні неприливні кроки щодо розроблення відповідного плану боротьби з корупцією. Важливою складовою антикорупційної політики держави є контроль за її виконанням. Суб’єкти запобігання корупції повинні слідкувати за правильністю не тільки розуміння сенсу антикорупційної політики, а правильності виконання покладених на них обов’язків. 

Література:

1. Гаман П.І. Антикорупційна державна політика: проблеми та перспективи розвитку. Державне управління: удосконалення та розвиток, 2018. № 10. [Електронний ресурс] - Режим доступу:  http://www.dy.nayka.com.ua/ pdf/10_2018/3.pdf.

2. Заброда Д.Г. Поняття державної антикорупційної політики. - Право і безпека.- 2012 - №22 (44). - С. 103. 

3. Конституція України від 28 червня 1996 р. № 254к/96-ВР. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text.

4. Кушнарьов І. В. Стратегія протидії корупції як складова антикорупційної політики / І. В. Кушнарьов // Право і безпека. – 2012. – № 5 (47). – С. 177–181

5. Лавренюк Ю.Ф. Пріоритетні напрямки антикорупційної політики України. Державне управляння. Вісник Київського Національного університету ім.Тараса Шевченка. 2014. № 1. С.36-37.

6. Про запобігання корупції: Закон України від 14 жовтня 2014 р. № 1700-VII. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/1700-18.

7. Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014-2017 роки: Закон України від 14 жовтня 2014 р. № 1699-VII. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/1699-



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ENERGY SECURITY OF THE EUROPEAN UNION: REDEFINING THE CONCEPT AMID THE RUSSIAN AGGRESSION AGAINST UKRAINE
19.09.2023 15:02
МІЖНАРОДНО-ПРАВОВЕ СПІВРОБІТНИЦТВО У СФЕРІ РЕАДМІСІЇ МІЖ УКРАЇНОЮ ТА РЕСПУБЛІКОЮ МОЛДОВА
18.09.2023 15:17
МІЖНАРОДНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ ПАСАЖИРІВ
15.09.2023 15:32
НЕГАТИВНІ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ДЕРЖАВИ У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВА ОСОБИ НЕ БУТИ ПІДДАНИМ КАТУВАННЮ, АБО НЕЛЮДСЬКОМУ ЧИ ТАКОМУ, ЩО ПРИНИЖУЄ ГІДНІСТЬ, ПОВОДЖЕННЮ АБО ПОКАРАННЮ
12.09.2023 12:47
ПРОЦЕС ПОКАРАННЯ РФ ЗА ВІЙСЬКОВІ ЗЛОЧИНИ ТА ПОРУШЕННЯ ПРАВ ЛЮДИНИ ПІД ЧАС РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ: МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД
07.09.2023 15:03




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше